וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים שקוף

לקחנו את שני העכברים החדשים של Logitech לטיול על משטחי זכוכית, עליהם הם אמורים לעבוד, וחזרנו עם ביקורת

עכבר למחשב הוא חיה מוזרה, אולי אפילו יותר מעכבר חי. ההתפתחות האבולוציונית שלהם מהירה מאוד, אבל בו בזמן גם לא תמיד הכי מובנת. אז כשלוג'יטק הציגה שני עכברים שייחודם הוא בכך שהם עובדים על זכוכית שקופה, לא ממש הבנתי מי צריך את זה. לאחר מכן נזכרתי שכן, גם המחשב שלי עומד על שולחן זכוכית, ואולי אם אסיר את משטח העכבר הוא יראה טוב יותר.

בסקר של לוג'יטק, כחצי מהנשאלים ענו כי הם משתמשים במחשב על שולחן זכוכית לפחות פעם בשבוע. אז נכון שתמיד אפשר לשים משטח, אבל לפעמים האסתטיקה מנצחת. או, לחלופין, כשמדובר בעכבר ללפטופ, לא תמיד אתם רוצים לסחוב אתכם משטח בתיק.

השאלה היא אם הפעולה של העכברים על זכוכית טובה מספיק, העכברים עצמם טובים מספיק והצורך בהם עמוק מספיק, כדי להצדיק את ההשקעה. את התשובה לשאלה השלישית לא אוכל לתת לכם, ואילו עם שתי הראשונות דווקא אוכל לעזור.

תסתכלו בקנקן

נתחיל מהדברים המשותפים לשני העכברים – מנגנון ה-Darkfield ותקן ה-Unifying. נתחיל מדארקפילד, שהינו המנגנון המאפשר לעכברים לעבוד על זכוכית. הסיבה לכך שמדובר במשטח בעייתי כל כך עבור עכברים אופטיים נעוצה בדרך הפעולה שלהם. העכבר הרגיל מצלם את המשטח שתחתיו מספר רב של פעמים בכל שניה, מנתח את התמונות ועל פי שינוי הנוף מבין לאן הוא זז. במקרה של זכוכית, קשה לו מאוד להבין איך הנוף השתנה, בגלל מיעוט הפגמים בזכוכית.

Darkfield מתגבר על הבעיה הזו בצורה טובה יחסית. לא מדובר באיכות תנועה שתקבלו על משטח מיוחד לעכברים עם עכבר לייזר, וכמה שהזכוכית נקייה יותר – כך התנועה פחות חלקה, אבל עם שני העכברים הצלחנו לעבוד על שולחן זכוכית בלי יותר מדי גליצ'ים, לפחות כשמדובר ביישומים שלא דורשים דיוק תנועה. במשחקים, כמו גם ביישומים גרפיים, הדיוק היה הרבה פחות טוב.

אגב, אל לכם לחשוב שעכברי Darkfield מקריבים למען עבודה על זכוכית חלק מהיכולות שלהם על משטחים אחרים. על משטחים אחרים הם עובדים לא פחות טוב מעכברי לוג'יטק מתקדמים אחרים.

באשר ל-Unifying – כאן מדובר בטכנולוגיה עליה הכריזה לוג'יטק בתחילת אוגוסט. עיקרה במקלט חדש שמתחבר למחשב ומסוגל לעבוד עם 6 מוצרים תומכים בו זמנית. המקלט הינו זעיר – מעט גדול יותר מתקע ה-USB, כך שניתן לשים אותו בלפטופ ולשכוח ממנו. בבדיקתנו לא נצפו בעיות בחיבור העכברים למקלט – התהליך פשוט מאוד והעכברים עבדו גם במרחק של 6-7 מטרים מהמקלט.

דבר נוסף שמשותף לשני העכברים הוא האפליה. שניהם מותאמים לשימוש ביד ימין בלבד, כשבמקרה של אחד מהם (Performance MX) זה אקוטי מאוד – אי אפשר בכלל להשתמש בו ביד שמאל, ואילו בעכבר השני (Anywhere MX) השימוש ביד שמאל אפשרי אך לא נוח.

Performance MX

העכבר הגדול יותר (והנייד פחות) בסדרה הוא Performance MX, שמיועד בעיקר לשימוש ביתי או משרדי. הוא דומה מאוד ל-MX Revolution הוותיק, וכולל גם הוא את בורר המצב לגלגלת שמאפשר להחליף בין גלילה מהירה לבין גלילה מדוייקת, אבל בניגוד לעכברים הקודמים יש לו יותר כפתורים. המעניין שבהם הוא כפתור האגודל, שנמצא בבסיס העכבר. למרות שתוכלו לתכנת את הפקודה אותה הוא מעביר למחשב, ברירת המחדל היא המגניבה ביותר – פיזור כל החלונות הפתוחים על הדסקטופ, כדי שתוכלו לראות את כולם לא מבולגנים ולהחליט לאיזה מהם לגשת. בדיוק כמו ב-Mac OS, רק שכאן זו לא פונקציה של מערכת ההפעלה אלא של תוכנת לוג'יטק.

באופן כללי, העכבר נוח למדי לאחיזה, בייחוד אם אתם מורגלים להניח עליו את כל כף היד ולא להחזיק את העכבר באצבעות – צורתו לא מספיק סימטרית. כמו כן, בלוג'יטק סוף סוף מאפשרים לכם להשתמש בעכבר כשהוא נטען, כך שבסיס ההטענה נעלם ובמקומו הגיע כבל.

Anywhere MX

באופן לא מפתיע, דווקא העכבר הקטן והזול יותר שמשתמש בטכנולוגיית Darkfield הוא עכבר הדגל של הסדרה, אם תשאלו את אנשי לוג'יטק. הסיבה לכך היא שמדובר בעכבר לפטופים, והיכולת לעבוד על זכוכית חשובה יותר כשאתם זזים ממקום למקום עם המחשב ולא יודעים מתי תגיעו לחדר בו תצטרכו להשתמש במחשב על שולחן זכוכית. במקרה הזה גם מקלט ה-Unifying חשוב יותר, הן עקב גודלו והן כי הוא אומר שאם תגיעו למקום בו יש מוצרים תומכים, לא תהיה לכם בעיה לחבר אותם באופן אלחוטי.

העכבר עצמו שונה מהותית מ-Performance MX מבחינת העיצוב. הוא פחות מותאם ליד ימין, כך שהבעיה העיקרית של שמאליים איתו תהיה אי היכולת לגשת בנוחות לכפתורי הצד. אין עליו הרבה כפתורים – שני העיקריים, גלגלת וכפתורי אחורה-קדימה. באופן כללי, מדובר בעכבר נסיעות מעולה לימניים, ואילו השמאליים צריכים לראות אם הם יכולים להשתמש בו בנוחות לפני שהם שוקלים לקנות אותו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סיכום

טכנולוגיית Darkfield היא לא קפיצת מדרגה גדולה מאוד בתחום העכברים, אבל אי אפשר להתייחס אליה גם בתור גימיק. אני לא ממליץ לכם לקנות אף אחד מהעכברים האלה בלי לנסות אותם קודם – חשוב מאוד שיהיה ליד שלכם נוח עם העכבר, ובמקרה של Performance MX במיוחד יש בעייתיות בתחום הזה.

אך אם העכברים מרגישים לכם נוחים, ואם האופציה של עבודה על זכוכית היא משהו שאתם באמת. צריכים, מדובר בשתי האפשרויות היחידות שקיימות היום בשוק עבורכם.

גילוי נאות: הכתב היה אורח של לוג'יטק במעבדות החברה בשוויץ.

  • עוד באותו נושא:
  • logitech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully