וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אמבי 2.0

דידי חנוך

1.10.2009 / 2:58

הגאדג'ט הקטן בעל אינספור הוידג'טים זוכה לדור המשך פחות חמוד, אבל חזק יותר ועם כל הוידג'טים שפותחו לקודמו

אנחנו חייבים להודות שדי הופתענו לגלות שלא כתבנו כאן במדור על הצ'אמבי כאשר זה הושק ב-2007. מדובר, אחרי הכל, במוצר קלאסי למדור. Chumby היה אחד המוצרים הראשונים מסוגו: גאדג'ט שנוצר כדי שקהילת המפתחים תהפוך אותו למגניב. זה היה מכשיר חמוד עם מסך 3.5 אינץ' וחיבור אינטרנט אלחוטי ששימש כפלטפורמה. המכשיר הושק עם 200 וידג'טים, שאפשרו גלישה באינטרנט, תחזית מזג אוויר וכל מיני זרמי מידע בנוסף להיותו רדיו שעון. הוא עלה 200 דולר.

בשנתיים שעברו מאז, הצ'אמבי לא הפך ללהיט, אם כי נותר מוצר אהוב מאד על קהילת המשתמשים שלו. כיום, יש לו 1,500 וידג'טים, כולל אינספור מקורות חדשות, טוויטר ופייסבוק ומשחקים ופנדורה ועדכוני תוצאות ספורט וקומיקס ועוד ועוד. וכעת עומד לצאת לשוק דור ההמשך שלו, שהחברה מכנה - באופן מעט מבלבל - בשם Chumby One.

יש שלושה הבדלים בסיסיים בין הדור הקודם לחדש. אחד מהם קצת מבאס: העיצוב כבר אינו חמוד כל כך. הצ'אמבי אחד נראה כמו מוצר הרבה יותר סטנדרטי ומשעמם מקודמו, אם כי יכול להיות שהעיצוב החדש ימשוך יותר את הקהל הרחב. שני השינויים האחרים משמחים יותר: המעבד של One חזק יותר - 454 מגהרץ במקום 350 בדור בדגם המקורי - והדגם החדש זול יותר. צ'אמבי וואן יימכר במחיר של 100 דולרים, בדיוק חצי מקודמו.

תמיד חיבבנו את הצ'אמבי, וזה מסוג המוצרים שממש היינו שמחים לו היה לנו, למרות שלא באמת ברור לנו מה היינו עושים איתו. הוא פשוט ממש מגניב בעינינו. אנו מקווים שהדגם החדש יזכה להצלחה מסיבית, ויגרום לכך שנזכה לראות "צ'אמבי קלאסיק" עם העיצוב הישן, לצד המעבד והמחיר החדשים. בכל מקרה, זה עדיין מקרה מבחן מעניין לראות מה קהילת מפתחים עושה עם מכשיר בעל חיבור אינטרנט ופלטפורמת וידג'טים אינטרנטיים.

ומה אתכם?

השאלה היום היא לא האם העיצוב החדש של הצ'אמבי טוב יותר - הוא לא, ואנחנו לא מוכנים להתווכח בעניין הזה - כי אם האם אתם חושבים שמכשיר אינטרנט רב שימושי ב-100 דולר הוא דבר מגניב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully