וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת הסלולרית הבאה: המכרז

אמיתי זיו

1.10.2009 / 16:46

סלקום, פרטנר ופלאפון לא יורשו להשתתף. המפעיל שיזכה במכרז יקבל חזרה את מלוא האגרה אם ישלוט ב-10% מהשוק תוך 5 שנים

סלקום, פרנרט ופלאפון לא יורשו להשתתף במכרז של משרד האוצר להשקת רשת סלולר חמישית בישראל. מירס תורשה להשתתף במכרז בתנאי שאף אחת מחברות הסלולר הקיימות לא תרכוש אותה עד המכרז.

לפי נתוני המכרז, המציעים לרכישת התדרים - שייאפשרו הקמת רשת מהדור השלישי ב-gsm - יצטרכו להוכיח הון עצמי של 200 מיליון שקל לפחות וכן ניסיון הקמה של רשת תקשורת, ניסיון בהפעלת מערך שיווק וניסיון בהפעלת מערך שירות לקוחות כלשהו. בתנאי זה עומדות חברות כמו 012 סמייל ו-hot, באם ירצו להשתתף במכרז.

מבנה המכרז יכלול שני חלקים: בשלב הראשון יבחרו קבוצות שעומדות בתנאי הסף שהוזכרו, והשלב השני יכלול סבב התמחרות על מחיר התדרים.

מחיר המינימום של התדרים יעמוד על 180 מיליון שקל ועדת המכרזים הבין משרדית החליטה על מנגנון החזרי תשלום לזוכה במכרז, הן בתשלום על דמי הרישיון והן בתשלום על אגרת התדרים. מנגנון ההחזרים לזוכה מבוסס על נתח שוק המנויים שהוא מצליח לגייס: כל 1% מנתח השוק שהשחקן החדש יצליח לגייס בטווח זמן של 5 שנים יקנה לו החזר של 10% מדמי הרישיון ואגרת התדרים.

עוד נקבעו תנאים של פרישה הדרגתית של הרשת כאשר השחקן החדש יהיה מחויב להגיע תוך שנתיים מיום קבלת הרישיון ל-20% משטח המדינה בפריסה, תוך ארבע שנים ל-40%, תוך חמש שנים ל-55%, תוך 6 שנים ל-75% ותוך 7 שנים ל-90% משטח המדינה.

ועדת המכרזים החליטה על עוד על תשלום דמי קישוריות מופחת למפעיל החדש. מדובר בתנאי חשוב כי למפעיל חדש יש הרבה שיחות שיוצאות ממנו ביחס למיעוט שיחות נכנסות, כך שדמי הקישוריות מהווים נטל גדול עליו. ההקלה השנייה היא ששר התקשורת ישקול לאפשר למפעיל הסלולר החדש לרכב על אנטנות של מפעילים קיימים, פרקטיקה המכונה נדידה פנימית או רומינג פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully