וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון פשוט

דידי חנוך

5.10.2009 / 11:07

נוקיה 6720 הוא מכשיר שמיועד להביא את רוב היתרונות של הטלפונים המתקדמים מבית נוקיה לקהל הרחב

כתבנו בעבר על כך שנוקיה מייעדת להפיץ בשנתיים הקרובות את סימביאן, מערכת ההפעלה שבעבר היתה בעיקר במכשירים המתקדמים והיקרים של החברה, לשוק רחב יותר. זה לא מהלך חדש, כי אם מהלך ותיק שרק מתחזק כיום משמעותית. E71, מכשיר סימביאני עם מקלדת מלאה שנמכר בארץ במחיר סביר, ריסק את כל שיאי המכירות של סמארטפונים בעלי מקלדת מלאה בישראל, וכעת מנסה החברה לעשות מהלך דומה עם מכשיר פשוט יחסית בעל מצלמה 5 מגפיקסל.

נוקיה 6720 הוא הטלפון הראשון עם עדשת קארל זייס המשווק בארץ שאינו חלק מסדרת N היוקרתית - והיקרה - של החברה, והוא נדבך נוסף בנסיונה לחזק את מעמדה כיצרנית המצלמות הגדולה בעולם.

הצד הפיזי

בניגוד למכשירי סדרת N כיום, 6720 לא בנוי מחומרים "אציליים". לא תמצאו כאן מתכת, כי אם פלסטיק בלבד. אבל למרות זאת, זה לא מכשיר שמרגיש זול. הוא בנוי באופן מוצק מאד, שרד היטב מספר נפילות, והמבנה המוגבה קלות של הגב שלו מספק הגנה סבירה - אם כי לא מצוינת - למצלמה האחורית. בנוסף, שמחנו לראות גישה מהירה ונוחה לכרטיס הזיכרון וחיבור ה-USB, וטוב מאד לראות שהחברה ממשיכה במגמת העברת חיבורי האזניות שלה לתקע 3.5 אינץ' סטנדרטי.

אבל יש גם היבטים בעייתיים במבנה הפיזי של המכשיר. המקלדת שלו לא נוחה במיוחד. הקימור הקל של המכשיר, שהופך אותו לנוח מאד על האוזן, מצמצם עוד יותר את המקום - המצומצם גם ככה - ששמור למקשים. אלה נוקשים מאד, לא נעימים למגע, ומעט קטנים מדי. זה מסוג הדברים שמתרגלים אליהם, אבל בימים הראשונים היה קשה ליהנות משימוש במכשיר, ויש משתמשים שלא יתרגלו לעולם כי אם יסבלו. זאת בהחלט מקלדת שאנו ממליצים לנסות לפני שאתם קונים.

חכם חלקית

6720 מצויד, כאמור, במערכת הפעלה סימביאנית. מדובר במערכת הפעלה שמתקשה במכשירי מגע, מצטיינת במכשירים עם מקלדת מלאה, ועושה עבודה סבירה פלוס במכשירים סטנדרטיים כמו זה. יחסית למכשירים סימביאניים אחרים בשוק, יש לטלפון הזה מספר יתרונות וחסרונות. זמן הסוללה שלו הוא הטוב ביותר שראינו במכשיר עם סוללה צנועה (וזולה). רשמית, המספרים הם 504 שעות המתנה ו-5 שעות שיחה (כל הנתונים בחיבור לרשת 3G). מעשית, הוא שורד יותר מיום בשימוש מעשי. גם אם תצלמו, תתחברו לרשת ולשירות פוש מייל שישמור על חיבור נתונים קבוע, לא תמצאו את עצמכם מול שוקת שבורה. בשימוש צנוע יותר, מדובר במכשיר ששורד מספר ימים בין הטענות.

מצד שני, המכשיר מצויד בזיכרון מובנה של 50 מגה בלבד. אמנם אפשר להתקין יישומים גם בכרטיס זיכרון, אבל יש יישומים שעדיף להתקין על זיכרון המכשיר, ו-50 מגה זה פשוט לא מספיק למשתמשים מתקדמים. היתרון במכשיר כמו זה לעומת מתחרים שאינם סמארטפונים הוא היכולת להתקין ולהריץ יישומים רבים. כל עוד אין מספיק זיכרון, היכולת הזאת מוגבלת. בנוסף, מאכזב לראות שנוקיה לא כללה ב-6270 את יישום חנות Ovi. במקומה נמצא שירות !Download הוותיק, המיושן והמצער. מומלץ בהחלט להתקין את יישום אובי, על מנת שניתן יהיה להנות מיתרונותיו של המכשיר.

הזיכרון מאכזב במיוחד מכיוון שהמעבד של המכשיר הוא החזק ביותר שיש למכשיר נוקיה המשווק כיום בישראל. זה מעבד 600 מגהרץ, שמריץ את מערכת ההפעלה במהירות ראויה לציון. סביר להניח שהבחירה לא לקמץ דווקא במעבד נובעת מכך שנוקיה יודעת שהחיסרון של מכשירי סימביאן לעומת המכשירים הפשוטים יותר של החברה הוא בכך שהם נוטים להיות איטיים. כאן, אין את הבעיה הזאת. חבל שקשה להנות מיתרונות הכוח האלה עם יישומים רבים יותר.

בכל הנוגע לצריכת מולטימדיה, אין כאן הבדלים ממכשירי S60 אחרים - נגנים סבירים לשמע ווידאו, אך המסך קטן מכדי שתצפו בו הרבה בוידאו.

מצלמה לייט

תכונות הצילום של 6270 מקבילות מאד לאלה של N85 המוצלח. בכל הנוגע לתמונות סטילס, הם די זהים והתוצאות שהפקנו בבדיקה היו דומות מאד. זה לא תחליף אמיתי למצלמה דיגיטלית, אבל זה תחליף סביר לעת מצוא, והקישוריות והיכולת להתקין יישומים שמעלים את התמונות לשירותים שונים ברשת מפצים על החסרונות. כאמור, זאת המצלמה הראשונה מחוץ לסדרת N של החברה שמגיעה לארץ עם עדשת קארל זייס. לעתים מותג הוא רק תווית, אבל בכל הנוגע לאיכות אופטיקה, הבדיקות שלנו תמיד הראו פער משמעותי בין מכשירי נוקיה עם עדשות קארל זייס ואלה שמגיעים בלעדיהם.

אבל בכל הנוגע לוידאו המצלמה מאכזבת. היא מצלמת רק ב-15 פריימים לשניה, לעומת 30 של N85 הוותיק יותר, והפער ניכר בתוצאות. בהשוואה עם N86 8MP, הפער עצום. אם אתם מצלמים בתנאי תאורה טובים, התוצאה תהיה סבירה, אבל בפנים או בחושך, תתאכזבו מאד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שורה תחתונה

6720 משווק בפלאפון במחיר של 69 ש"ח לחודש. למדברים במעל 150 ש"ח לחודש, זה מכשיר שיעלה 20 ש"ח לחודש במשך 36 חודשים. אבל בשוק החופשי המכשיר עולה כ-1,500 ש"ח. בלי התחייבות. בכל מקרה, לא מדובר במכשיר יקר. ומדובר במכשיר שבהחלט מספק תמורה נאה למחיר. אם אתם מחפשים מכשיר מולטימדיה עם יכולת להוסיף יישומים, ולא רוצים להוציא יותר מדי, זה בהחלט פתרון סביר.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully