וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק היישומים של חלונות מובייל נפתח

דידי חנוך

6.10.2009 / 3:01

החנות המובנית לסלולריים של מיקרוסופט עלתה לאוויר העולם, ומשפרת משמעותית את חווית השימוש במכשירי חלונות מובייל

מיקרוסופט משיקה את Marketplace, שוק היישומים לחלונות מובייל. במילים אחרות, כמו אפל, אנדרואיד, נוקיה, פאלם ובלאקברי, גם לחלונות מובייל יש יישום מובנה להורדה, רכישה והתקנה של תוכנות.

בדקנו את היישום החדש במכשיר חלונות מובייל 6.5 שנמצא אצלנו לבדיקה (פרטים וסקירה בשבוע הבא). המכשיר הגיע אלינו לפני מספר ימים, כך שהיה לנו זמן לבדוק אותו ללא חנות יישומים מובנית. ובכל הנוגע להתקנת תוכנות, זאת לא היתה חוויה נעימה. צריך לחפש יישומים ברחבי הרשת, לצוד אחרי המלצות וקבצים להתקנה. מכיוון שאין למיקרוסופט תוכנה נורמלית לניהול המכשירים מהמחשב, צריך לעשות את זה בדפדפן המובנה. המכשיר המדובר מצויד בדפדפן המשופר של מיקרוסופט, והתקנו בו את הדפדפן המשופר עוד יותר של אופרה. אבל כל מי שהתרגל להוריד יישומים בקלות באמצעות החנויות של אפל, אנדרואיד ואפילו החנות הבעייתית של נוקיה יודע שיישום מובנה מספק חווית משתמש טובה בהרבה.

חנות היישומים החדשה עדיין לא ממש עשירה בתכנים. לא מצאנו כאן המון יישומים להתקנה, כולל כמה שהתקנו כבר בימים האחרונים. אבל חווית ההתקנה והשימוש כל כך הרבה יותר נוחה. במקום לתור ולחפש, דפדפנו ומצאנו. האפשרות למיין על פי פופולריות ויישומים חדשים נוחה בהחלט, ועל מסך המגע הגדול של המכשיר, היה קל מאד לדפדף. זה ממשק מאד נוח, ומאד אינטואיטיבי.

הורדת היישומים החינמיים מתבצעת באמצעות חשבון Live. הורדת יישומים בכסף דורשת את אותו החשבון, אבל גם הזנת פרטי כרטיס אשראי. מצער לראות שישראל אינהנמנית על המדינות הרבות שניתן להכניס כרטיסים שלהן.

אנו מעדיפים בשלב זה להתייחס לבעיות של החנות כחבלי לידה, אבל צריך להתייחס אליהן. לא רק שמלאי התוכנות מעט מצומצם, מצאנו כאן חיסרון ביישומים חינמיים. יש הרבה יישומים שעולים כסף - כולל יותר מדי יישומים שעולים יותר מדי כסף. זה לא מפתיע, וזאת לא רק אשמת מיקרוסופט. המפתחים עצמם צריכים להסתגל למציאות בה יישומים בסלולר הוא תחום לשוק הרחב וצריך לתמחר בהתאם. אבל מיקרוסופט ודאי קיבלה החלטות בנוגע למה שיופיע בחנות עם ההשקה, והתוצאה מצערת.

בשורה התחתונה, מדובר באילוסטרציה לכך שחנות יישומים היא בגדר פריט חובה בפלטפורמות סלולריות כיום, וגם לכך שמיקרוסופט עדיין חדשים בסיפור הזה. אבל הם ישתפרו, ובסה"כ מדובר בהתחלה לא רעה.

כרגע, היישום זמין להתקנה כבר עכשיו במכשירי חלונות מובייל 6.5 שמושקים בשווקים שונים החל מהשבוע. למשתמשי מכשירים ישנים יותר, עם מערכות ההפעלה 6 ו-6.1, הוא יהיה זמין ככל הנראה בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully