וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריה שאג

דידי חנוך

7.10.2009 / 11:02

סקירה ראשונה של HTC HD2, הידוע גם בשם Leo. מכשיר חלונות מובייל הטוב ביותר שבדקנו. ביתרון עצום

לפני מספר ימים הגיע לידינו מכשיר HD2 של חברת HTC, עליו הכריזה היצרנית באופן רשמי אמש. המכשיר שהגיע אלינו לא היה דגם סופי, ולא כלל תמיכה בשפה העברית. לפיכך, הטקסט שאתם קוראים כאן אינו הביקורת הסופית של המכשיר כי אם סקירה ראשונית.

גם מכמה ימים עם מכשיר לא סופי, יש לנו מסקנות. והבשורה המעניינת כאן, במיוחד לאלה שקראו כאן קטילות אינספור של מכשירי חלונות מובייל, היא זאת: מדובר מכשיר מדהים. מה הופך אותו למרשים כל כך, ומה הבעיות שעדיין נותרו? המשיכו לקרוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרהיב גם בגרסתו הלא סופית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגלל המהירות

HD2 הוא המכשיר הראשון של HTC עם מעבד Snapdragon של חברת Qualcomm. זה מעבד במהירות גיגהרץ. ברמה המעשית, פירוש הדבר הוא אחד: זה לא רק מכשיר חלונות מובייל המהיר ביותר שבדקנו, זה הסמארטפון המהיר ביותר שבדקנו. השוואת מהירות בין המכשיר הזה לבין מכשירי חלונות מובייל שבדקנו בעבר משולה להשוואת מהירות בין חילזון שנפצע קשות בתאונה לבין מכונית מרוץ.

חלק מהשיפור במהירות ניתן לייחס לעובדה שזה המכשיר הראשון שבדקנו עם חלונות מובייל 6.5. בדיקות שנערכו בעולם הראו שמכשירים ששודרגו מגרסה 6.1 ל-6.5 זכו לשיפור במהירות, לעתים שיפור משמעותי. אבל מכשירים עם ממשק TouchFLO של HTC סבלו תמיד מאטיות קלה, מכיוון שמדובר בממשק גרפי מעל מערכת הפעלה אטית גם כך. והמכשיר הזה מצויד - כפי שנרחיב עוד מעט - בגרסה המתקדמת והגרפית ביותר של הממשק, TouchFLO 3D. אין לנו ספק שאלמלא היה מצויד במעבד חזק, היינו חשים באיטיות כלשהי.

אבל זה לא המצב. ברמת הממשק, ברמת היישומים, ובכל היבט אחר, מדובר במכשיר מהיר מאד.

בגלל המסך

יש שני דברים עליהם צריך להתעכב בכל הנוגע למסך של HD2. ראשית, הוא מרהיב. מדובר במסך 4.3 אינץ' עצום, שהופך את המכשיר למכונת מולטימדיה מעולה. בהחלט אפשר לצפות במכשיר בסרטים, ולסקירת תמונות הוא נהדר. אבל זה לא החלק החשוב ביותר במסך לטעמנו.

HD2 הוא טלפון חלונות מובייל הראשון שבדקנו עם מסך קפסטיבי. כלומר, מסך כמו של האייפון: מותאם לשימוש באצבע. והוא לא רק מותאם לשימוש באצבע, הוא נהדר בשימוש באצבע. פרט למקומות ספציפיים - עליהם נתעכב בסעיף הליקויים - כל דבר במכשיר מגיב נהדר ללחיצת אצבע. ואפשר לעשות בקלות פעולות מוכרות מהאייפון כמו זום בשתי אצבעות בצפיה בתמונות או בדפדפן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגלל הממשק

כל הסקירות שראינו ביומיים האחרונים של חלונות מובייל 6.5 מדברות על כך שאין מספיק הבדלים ברמת הממשק בין מערכת ההפעלה החדשה לבין קודמתה, 6.1 המצערת. אפילו סטיב באלמר אמר שמיקרוסופט פישלו עם 6.5, ושהגרסה הבאה כבר היתה צריכה לצאת. אבל ב-HD2, זה לא ממש משנה. פרט למקרים נדירים, לא תיתקלו בכלל בממשק של חלונות מובייל. ממשק היישומים, שמחליף את תפריט "התחל" הנוראי, הוא הדבר היחידי ש-HTC השאירו. מסך הבית הוא שלהם, לוח השנה הוא שלהם, המקלדת היא שלהם. אפילו מסכי ההגדרות הם שלהם. ורובם מצוינים. עמוד הבית יפהפה ופונקציונלי כאחד, והמקלדת היא אחת הנוחות ביותר בהן נתקלנו. גודלו העצום של המסך אומר שאפשר להשתמש במקלדת בנוחות רבה גם כשהמכשיר במצב אנכי רגיל. אותו הגודל הופך גם כל כפתור ואלמנט ממשקי לנוח מספיק ללחיצה באצבע.

TouchFLO 3D כולל גישה מהירה למספר רב של יישומים ממסך הבית, ועוד מסכי "צד" למסך הבית, שכוללים אינטרנט, תחזית מזג אוויר, מולטימדיה, תמונות ועוד. הכל נגיש מאד, ועובד טוב מאד.

למרות הליקויים

בכל הנוגע לקישוריות סלולרית, חלונות מובייל עדיין נמצאת בימי הביניים, וזה ניכר. עדיין צריך לומר למכשיר "לחייג" לרשת, וברירת המחדל היא חיבור Dial up עתיק. אנחנו באמת מתקשים להיזכר מתי בפעם האחרונה נתקלנו במסך הגדרות רשת מזעזע כל כך. וכשמפעילים את המכשיר, אם יש לכם יישומים שמשתמשים ברשת, אותו מסך "חיוג" מופיע שוב ומזכיר שעדיין אי אפשר להימלט לגמרי מהגיהינום ששמו חלונות מובייל.

בנוסף, הדפדפן המובנה הוא שיפור עצום לעומת גרסאות ניידות קודמות של אקספלורר, אבל הוא עדיין לא טוב מספיק. לעתים קרובות, הוא התעלם לחלוטין מלחיצות על קישורים, לדוגמה. אנו מקווים שזאת תקלה שתוקנה בינתיים או שתתוקן עד שהמכשיר יושק. בינתיים, כמובן, התקנו דפדפן אופרה מובייל ואת גרסת חלונות מובייל של הדפדפן Skyfire. שניהם סיפקו לנו חוויה טובה יותר.

שורה תחתונה

יש לנו שתי השגות בנוגע למכשיר הזה. ראשית, היינו ממש שמחים לראות גרסת אנדרואיד שלו - ואנחנו יודעים ש-HTC עובדת על משהו כזה - שתיתן לנו את כל הכוח שלו לצד כל יתרונות מערכת ההפעלה הפתוחה של גוגל. שנית, אנו חוששים מהמחיר. אנחנו מניחים שאם משהו ימנע מהמפעילות הסלולריות בישראל להשיק את המכשיר, הרי שזה תג המחיר שיוצמד אליו.

אנחנו מקווים שזה לא המצב. זה מכשיר טוב מאד, ולאנשים שעדיין אוהבים את חלונות מובייל - אנחנו מודעים לכך שהם קיימים, למרות שאף פעם לא ממש הבנו אותם - זה מכשיר מעולה. יש לו מצלמת 5 מגפיקסל, GPS, ממשק מצוין. הוא חזק והוא כיפי. כשנאלץ, עוד כמה ימים, להוציא את כרטיס הסים ממנו ולהחזיר אותו למקום ממנו הגיע אלינו, ממש נצטער. זה לא משהו שיכולנו לומר בעבר על מכשירי חלונות מובייל.

  • עוד באותו נושא:
  • HTC HD2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully