וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מתסכלת

דידי חנוך

12.10.2009 / 11:09

המוצרים של חברת התוכנה הגדולה בעולם מתסכלים את דידי חנוך. הוא חושב שסטיב באלמר צריך לעשות סדר

במהלך חודש אוקטובר משיקה מיקרוסופט שתי מערכות הפעלה, שאת שתיהן סקרתי במידה זו או אחרת בשבוע האחרון. הראשונה היא חלונות מובייל 6.5, והשניה היא חלונות 7. כפי שכתבתי כבר, חלונות 7 ממלאת את כל הציפיות שנתלו בה, והיא שדרוג מומלץ מאד. לעומת זאת, הסיבה היחידה שחלונות מובייל 6.5 לא אכזבה היא העובדה שהציפיות ממנה היו כל כך נמוכות.

שתי מערכות ההפעלה האלה הן רק אינדיקציה לבעיה גדולה יותר: מיקרוסופט הפכה לענקית חסרת פוקוס. הנה עוד כמה רמזים לכך: מנוע החיפוש בינג, אחרי חודשיים של עליה בשימוש, ירד בחודש האחרון. זאת לאחר שהושקעו בו מיליונים רבים בפיתוח ושיווק. Zune HD, המתחרה של מיקרוסופט לאייפוד טאץ' הושק ללא פלטפורמה ליישומים וללא חנות יישומים. וכפי שכתבתי ביום חמישי, הממשק שלו לא יחליף בשלב זה את ממשק המולטימדיה המדכא של חלונות מובייל.

מיקרוסופט ידועה לשמצה בתור החברה שהחמיצה את האינטרנט בכל הנוגע למשתמש הפרטי. מרמת מערכת ההפעלה ומטה, המוצרים שלה סבלו במשך זמן רב מנחיתות בתכונות ויכולות לעומת המתחרים. במידה רבה, הנחיתות הזאת כבר לא קיימת ברמה הטכנולוגית, מכיוון שהחברה התמקדה בתחום מאד בשנים האחרונות. אבל ברמת התפיסה, זה לא ממש משנה. באחד האתרים הוזכר לפני כמה חודשים שירות הוובמייל של החברה כאילוסטרציה לדבר איום ונורא. וזה היה מצחיק, אבל מזמן לא מדויק.

אבל בעודה מתמקדת מחדש באינטרנט, הוציאה מיקרוסופט את ויסטה. ובעודה מתמקדת בחלונות שבע, היא הוציאה את חלונות מובייל 6.5. ובכל פעם שאני נאלץ להשתמש באחד המוצרים הבעיתיים של החברה, אני מתוסכל כי אני יודע שהיא מסוגלת ליותר. הרבה יותר. במיקרוסופט עובדים אנשים מבריקים. רבים ממהנדסי התוכנה הטובים בעולם עובדים שם. אבל היא נלחמת ביותר מדי חזיתות, ונראה שרבים מהגנרלים לא מדברים זה עם זה.

כי חזית האינטרנט וחזית המובייל? הן, בסופו של דבר, אותה החזית. הזירה הבאה באינטרנט היא האינטרנט הסלולרי, היכן שאפל שולטת כרגע והיכן שהתשובה של מיקרוסופט כרגע היא דפדפן סלולרי שהוא רק קצת יותר גרוע מרוב המתחרים, ולא הרבה יותר גרוע כפי שהיה עד עתה.

להיות ג'ובס

מיקרוסופט, בהיותה חברה ענקית שמתחרה בהמון חזיתות, לא יכולה להרשות לעצמה אסטרטגיה כמו זו של אפל, שמוציאה מספר מצומצם - יחסית - של מוצרים, אבל מלטשת אותם עד שיזהרו בחשיכה. אבל זה לא אומר שהיא לא יכולה להיות בעלת אסטרטגיה מגובשת. ובעוד מיקרוסופט לא יכולה להיות אפל, הסטיב שלה יכול ללמוד משהו מזה של החברה המתחרה.

סטיב באלמר עומד בראש מיקרוסופט כבר כמה שנים ברמה היומיומית, וכבר יותר משנה שהוא האיש היחיד בראש הפירמידה. באלמר לא הגיע למעמדו מכיוון שהוא בעל חזון - בשביל זה הביאו את ריי אוזי - אבל בשלב זה זה לא משנה. בין אם החזון הוא שלו או שהוא מאומץ, סטיב באלמר חייב להתוות קו ברור לחברה. והוא חייב לכפות את החזון הזה על מערך גדול מאד של אנשים שרבים מהם מבינים בתחומים שלהם יותר ממנו.

חלונות מובייל ו-Zune HD הגיעו מאותה החטיבה במיקרוסופט - חטיבת הבידור והמכשירים. אבל הצוותים שעבדו עליהם לא שיתפו פעולה. וכפי הנראה, אף אחד מהם לא דיבר עם האנשים שעובדים על מוצר החומרה/תוכנה המצליח ביותר של החברה, Xbox 360. מדובר, הרי, בחברה שעדיין מסתגלת למחשבה שסלולר הוא לא תחום בו היא פונה רק לאנשי עסקים בשעות העבודה.

עם השקת חלונות 7 יכולה מיקרוסופט לסמן וי על המשבצת החשובה ביותר שלה: מערכת ההפעלה העדכנית שלה טובה מאד, וגם - חשוב באותה המידה - נתפסת כטובה מאד. עכשיו צריך לבנות על זה. אחרת החברה תמשיך לספוג מהלומות, במיוחד במוצרים אותם אנו מסקרים כאן יותר, אלה שמגיעים מחטיבת הבידור והמכשירים. אבל לא רק שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully