וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסם לא גמור

דידי חנוך

19.10.2009 / 12:46

HTC Magic, מכשיר האנדרואיד השני שמגיע לישראל, טוב יותר מקודמו אבל עדיין לא טוב מספיק. מצד שני, הוא עוד ישתפר

לפעמים גם אנחנו מופתעים מהמהירות בה דברים משתנים בעולם הסלולר. כשראינו לראשונה את HTC Magic בתחילת השנה, בתערוכת MWC בברצלונה, הוא הרשים אותנו מאד. אם לא היינו סולדים מכל ביטוי בן שתי מילים שהשנייה מביניהם היא "קילר", אולי היינו מצמידים לו תוויות.

כעת שהמכשיר משווק סוף סוף בארץ, אנחנו עדיין יכולים לראות את היתרונות שלו, אבל קשה להתעלם גם מהחסרונות ומההשוואה מול המכשירים שבדרך.

היתרונות

בהשוואה מול הסמסונג גלקסי, מכשיר האנדרואיד הראשון שהושק בישראל, יש למג'יק בעיקר יתרונות. המסך שלו צנוע יותר, אבל עובד טוב יותר באור. המקשים שלו מותאמים יותר למערכת ההפעלה, עם מקש חיפוש, מקש למסך הבית, מקש חזרה וכיו"ב. והכפתור המרכזי שלו משמש לגלילה.

אבל שני היתרונות הגדולים ביותר שלו לעומת הגלקסי הם הסוללה והזיכרון. יש לו הרבה יותר זיכרון, וזה מורגש. הוא מהיר יותר ומגיב טוב יותר. והסוללה שלו היא מהטובות שבדקנו בסמארטפון. המכשיר מחזיק יום עבודה. עם מייל בדחיפה שפעיל כל הזמן. הגלקסי מנצח בתחום המצלמה - למרות שזאת מצלמת 5 המגפיקסל הגרועה בשוק, היא עדיין עדיפה על 3 המגפיקסל של המג'יק - חיבור האזניות הסטנדרטי והאחסון המובנה המסיבי. אבל ברמת השימוש היומיומי, המג'יק מספק חוויה טובה יותר לטעמנו. גם אם לא נשווה אותו לגלקסי, מדובר באחד המכשירים הטובים ביותר שמשווקים בארץ כיום. הממשק שלו סביר - עוד על כך, בהמשך - יש לו המון יישומים, והוא נעים ביד.

הבעיה

הצרה של המג'יק היא שהוא מגיע אלינו באיחור. בכל המכשירים של HTC אחריו - ורוב מכשירי אנדרואיד בכלל - יש כיום ממשק מותאם של היצרנית. ויש סיכוי סביר שזה טלפון האנדרואיד האחרון שמגיע לארץ עם המעבד החלש יחסית שלו - אותו מעבד שנמצא בכל המכשירים שנמצאים כיום בשוק, ושלא נמצא כמעט באף מכשיר שהוכרז לאחרונה.

לאחת מהבעיות האלה יש פתרון. HTC אמורה לאפשר למשתמשי מג'יק להתקין את ממשק Sense, אותו השיקה עם מכשיר האנדרואיד השלישי שלה, Hero. מדובר בממשק מתקדם בהרבה, עם יישומים חברתיים מוצלחים, עיצוב נהדר וכל מה שניתן לצפות מסמארטפון מהדור הנוכחי. שמענו בעבר רמזים מפלאפון שניתן יהיה לשדרג גם את המג'יק הישראלי לממשק המתקדם, אבל בשביל זה יהיה צורך לתרגם אותו לעברית, או לאפשר למשתמשים שרוצים בכך להתקין ממשק שלא תומך בשפה המקומית.

זה גם המכשיר האחרון של HTC ללא חיבור אזניה סטנדרטי. טוב שהם נגמלו מהחיבור הלא סטנדרטי. חבל שזה לא קרה לפני שהמכשיר הזה הושק. עוד נציין שהמקלדת הוירטואלית שלו סבירה, אבל לא מעולה.

שורה תחתונה

אם לא נתבונן קדימה לעתיד הטוב יותר, ונשפוט את המג'יק בפני עצמו, הרי שמדובר בסמארטפון בעל מסך המגע הטוב ביותר שמשווק כרגע בארץ. אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הטובה ביותר שיש כרגע בשוק הישראלי - לא כולל ייבוא אישי - והסוללה הטובה של המג'יק היא יתרון חשוב. אם אתם רוצים מכשיר עם מקשים פיזיים - שלא לדבר על מקלדת מלאה - הרי שזה לא המכשיר בשבילכם. אבל אם אתם מחפשים מסך מגע, זה המכשיר כרגע.

הוא נמכר בפלאפון תמורת 99 ש"ח לחודש כפול 36 תשלומים - מחיר קצת יקר לטעמנו - עם החזר של 50 ש"ח למדברים מעל 149 ש"ח לחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully