וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האייפון, תגיע גם מעבדת התיקונים

מאת אמיתי זיו ופז וייסמן

19.10.2009 / 7:02

כשנה לאחר השקת האייפון, צפוייה להיפתח בישראל גם מעבדת תיקונים למכשיר, שתהיה כנראה באחריות של iDigital

אחרי פרסומים סותרים מסתמן שחברת אפל העולמית תפתח בישראל מעבדה לטובת טיפול ושירות למכשירי אייפון. המעבדה לא תיפתח באופן מיידי, עם השקת המכשיר בישראל, אלא כעבור כשנה.

טרם נקבע היכן המעבדה תהיה ממוקממת, אך ככל הנראה היא תהיה תחת אחריותה של חברת idigital, יבואנית מוצרי אפל בישראל שכבר כיום מחזיקה מערך טכנאים לטיפול בשאר מוצרי אפל שמשווקים בארץ, ובראשם מחשבי מק. אנשי idigital היו מעורבים כנראה גם במשא ומתן מול אפל העולמית על פתיחת מעבדה בישראל.



לפני כמה חודשים פורסם ב-themarker כי כל מי שירכוש מכשיר אייפון בישראל לא יוכל לקבל שירות תיקונים למכשיר במעבדה של חברת הסלולר או של היבואן כפי שנהוג בשאר המכשירים, וכי אם האייפון יתקלקל תצטרך חברת הסלולר לשלוח את המכשיר לתיקון באירלנד, תהליך שעשוי לארוך כשבועיים.



התיקון הוא על פי הנחיות אפל. אך לגבי ישראל נוצרה בעיה היות וחוקי המכס בישראל מחייבים תשלום על כל מכשיר נכנס, גם אם הוא חוזר מתיקון. כך יווצר מצב שחברות הסלולר יצטרכו לספוג תשלום מכס כפול במידה ומכשיר נשלח לתיקון.



אפל העולמית הבינה את המצב המיוחד שנוצר בישראל ונאותה לפתוח פה מעבדת שירות. עד אז נערכות חברות הסלולר בישראל למצב בשנה הראשונה. הן אמורות להחזיק מלאי של מכשירי אייפון כך שבמקרה של תיקון יוכל לקוח החברה לקבל אייפון חלופי.



לאפל אין יבואן רשמי בישראל ויבוא מכשירי האייפון אמור להתקיים ישירות על ידי חברות הסלולר. לפיכך אין בישראל גוף אשר אחראי מטעם אפל העולמית למתן שירות טכני למכשירים. idigital היא היבואנית המורשית של מוצרי המחשוב של אפל, אך היא אינה צפויה לייבא מכשירי אייפון לישראל, אלא רק לשווק בחנויות שלה חוזים למכשירים עבור מפעילי הסלולר. כאמור, לצד פעילות זו היא תפתח מעבדת תיקונים.



בדומה להרבה מכשירי אלקטרוניקה וחשמל, האייפון מגיע עם שנת אחריות הניתנת על ידי היצרן, השאלה הגדולה היא מי יהיה זה שיספוג את עלות התיקון. כיום כשרוכשים מכשיר חשמלי, האחריות לתיקון כבר מגולמת במחיר המכשיר ונגבית על ידי המשווק או היצרן.



מ-idigital לא נמסרה תגובה לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully