וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב או ספר?

דידי חנוך

20.10.2009 / 4:07

לא יודעים אם לקנות נטבוק או קורא ספרים אלקטרוני? גאדג'ט היום כולל את שני הדברים על מסכים שונים, ורץ על אנדרואיד

שניים מהמוצרים החמים ביותר של השנה האחרונה הם נטבוקים וקוראי ספרים אלקטרוניים. חברת Entourage החליטה לנסות לשלב את שני הטרנדים עם מוצר חדש ומסקרן מאד בשם eDGe, מכשיר עם שני מסכים שאחד מהם הוא צבעוני ורץ על אנדרואיד - מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים - והשני הוא מסך e-ink מהסוג המקובל בקוראי ספרים אלקטרוניים.

המסך הצבעוני שמריץ אנדרואיד הוא מסך מגע בגודל 10.1 אינץ' מאפשר לגלוש ברשת, לבדוק מיילים, להריץ יישומים ולכתוב טקסטים באמצעות המקלדת הוירטואלית. הוא מאפשר גם ניגון מולטימדיה, יש לו מצלמת רשת לשיחות וידאו וצילום, ובאופן כללי הוא מתפקד כמו נטבוק מעט מוגבל, אבל פונקציונלי.

מסך ה-e-ink הוא מסך מגע בגודל 9.7 אינץ' (גודל המסך של קינדל DX, מכשיר הדגל של אמזון), שמאפשר קריאת טקסטים בפורמטים ePub ו-PDF, וכל פורמט אחר שניתן למצוא יישום לאנדרואיד שיריץ - כולל מסמכי אופיס - והוא מאפשר הוספת הערות שוליים ואף איורים ושרטוטים.

המכשיר מגיע עם 3 גיגה, וניתן להוסיף עוד אחסון באמצעות כרטיס SD או זיכרון פלאש בחיבור USB. הוא כולל קישוריות WiFi ובלוטות', ויכול גם להתחבר לרשת הסלולרית באמצעות מודם USB.

האדג' עולה 490 דולרים, מחיר זהה כמעט למחירו של הקינדל DX. תמורת 40 דולרים נוספים, ניתן להחליף את הצבע שלו לאדום, לבן או תכלת. החסרונות שלו לעומת הקינדל ומתחרים אחרים הם היעדר קישוריות סלולרית מובנית, וזמן סוללה שנמדד בשעות ולא בימים ושבועות. אבל זה בהחלט מוצר מסקרן.

השבוע הולך כנראה להיות שבוע הספרים האלקטרוניים. שתי חברות (פלסטיק לוג'יק ו-Spring Design) הכריזו על קוראי ספרים אלקטרוניים חדשים, בהמשך היום אנו צפויים לראות את קורא הספרים האלקטרוני החדש של Barnes & Noble, ובאמצע יש לנו את יצור הכלאיים המעניין הזה. נהיה מעניין בעולם הספרות האלקטרונית.

רוצים לקרוא בנטבוק?

ומה אתם אומרים? השילוב בין נטבוק לקורא ספרים אלקטרוני נראה לכם מעניין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully