וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעמם בפסגה

20.10.2009 / 16:56

למרות שהגיעה החודש לפסגה של מצעד המכירות בארה"ב, הפלייסטיישן 3 היא עדיין קונסולה עם היצע משחקים בעייתי

ביצועי השוק של הפלייסטיישן 3 מבית סוני לא היו מאוד עקביים לאורך השנים. לאחר שאיבדה את ייתרון הראשוניות בדור השביעי, וגם הושקה כשהיא היקרה מבין הקונסולות בדור הזה, זכתה ה-PS3 לכינויים כמו "כשלון" ו"הסוס המת של סוני". זה שהקונסולה גם איבדה בלעדיות על כמה מהסדרות המפורסמות ביותר שלה, דוגמת Tekken, לא עזר למצב.

ובכל זאת, כשלוש שנים לאחר ההשקה האמריקאית, נראה כי מצבה של הפלייסטיישן 3 טוב יחסית. היא מתחילה לסגור את הפער בינה לבין האקס-בוקס 360, והחודש הייתה – לראשונה, יש לומר – הקונסולה הביתית הנמכרת ביותר בארה"ב. בחודש הזה, עלו המכירות של ה-PS3 ב-80 אחוז.

הסיבה לכך היא הגרסה הקטנה יותר, קלה יותר – וחשוב מכך, גם הזולה יותר – של הפלייסטיישן 3, שהוכרזה בתערוכת Gamescom והושקה בחודש שעבר ברחבי העולם. הגרסה הזו היא שגרמה לכך ש-491,800 יחידות PS3 נמכרו החודש, זאת על פי נתוני חברת המחקר NPD.

הבעיה בכל הסיפור הזה היא שירידה במחיר אמנם העלתה את נתח השוק של הקונסולה, אבל אנחנו לא יודעים עדיין כיצד היא תשפיע על חשיבותה. אם תסתכלו על היצע המשחקים שמגיעים למספר פלטפורמות בו זמנית, תגלו שהפלייסטיישן 3 עדיין נחותה. בכוונה לא הסתכלתי על משחקים שבלעדיים רק לפלטפורמה אחת, כי אם למשחקים שמפותחים בצורה המאפשרת המרתם לפלטפורמה שניה או שלישית.

רוצים דוגמאות? חבילות ההרחבה של GTA IV ושל Fallout 3, ספלינטר סל, מאס אפקט 2, סופרים קומאנדר 2, Left 4 Dead, העדכונים של Orange Box. וזה רק חלק קטן מהמשחקים שיוצאים לאקס-בוקס 360 ולמחשב האישי (מה שאומר כי אינם בלעדיים לפלטפורמה אחת). לעומת זאת, ויקיפדיה מזכירה לי שאם תספרו את כל המשחקים שבלעדיים לפלייסטיישן 3 ולמחשב, תשארו עם עודף מ-10.

וזאת בעיה גדולה. נראה כי לאחר שליטה מרשימה בדור השישי, איבדה הפעם סוני כל רצון לשווק אגרסיבית את ה-PS3 באמצעות כותרי חובה. התקווה היא כי עם גדילת נתח השוק של הקונסולה, יגדל גם הלחץ על החברה לתת יותר חומרים אותם אי אפשר למצוא בקונסולות אחרות.

למה מייעדים את Modern Warfare 2

חברת Infinity Ward היא אחת מיצרניות המשחקים המוערכות בשוק כיום. כותרי Call of Duty אותם משיקה החברה הם להיטים עצומים, וההערכה אל מפתחיהם עולה עם כל משחק חדש. אבל הפעם, הצליחו אנשי החברה לעצבן את קהל המעריצים.

הסיבה היא הודעה כי ב-Modern Warfare 2, אשר עתיד לצאת בחודש הבא, לא תהיה אפשרות ליצור שרתים ייעודיים, והחברה לא תפתח שרתים גם היא. במקום זה, תיושם בכותר מערכת חדשה שמתאימה בין שחקנים ויוצרת קרבות באמצעות המשחק עצמו.

מבחינה מעשית, זה אומר ש-Infinity Ward מוותרת על מתן האפשרות ליצור עוגנים קהילתיים כמו שרתים של אתרי משחקים, ומעדיפה לבזר את התהליך. עדיין תוכלו לשחק עם חבריכם, אבל רק אם אתם מזמינים אותם למשחק מתוך המערכת.

מאז ההודעה אתמול, ראינו לא מעט גינויים של ההחלטה הזו, ואחת העצומות הגדולות נגדה כבר קרובה לאיסוף של 100,000 חתימות. ניתן לקוות כי ב-Infinity Ward יקשיבו לטענות של הגולשים – דבר אותו עשו כבר לא פעם כדי לשפר את מוצריהם – ויחזירו את השרתים הייעודיים למשחק שחלק גדול מהמגניבות שבו תלוי באלמנטים המקוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully