וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מתחרה לקינדל

דידי חנוך

20.10.2009 / 2:03

יש הרבה מוצרים שרוצים להתחרות לקורא הספרים של אמזון, אבל Nook של B&N הוא קורא התיגר האמיתי הראשון

Barnes & Noble, רשת חנויות הספרים הגדולה בארצות הברית, משיקה את המתחרה שלה לקינדל של אמזון. קורא הספרים החדש, ששמו Nook, מגיע עם קישוריות סלולרית לצד קישוריות WiFi. יש לו שני מסכים, זה מעל זה. המסך העליון הוא מסך e-ink, הדומה לזה של הקינדל - ושל כל המתחרים האחרים - בגודל 7.7 על 4.9 אינץ'. המסך התחתון הוא החלק בו המכשיר מתחיל להיות מעניין. הוא צבעוני, ומאפשר דפדוף באמצעות כריכות הספרים. המכשיר עובד על אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אבל נראה שהממשק שלו סגור לגמרי, כך שלא ניתן לצפות לגישה ליישומים וכיו"ב - עד שההאקרים יפתחו אותו, כמובן.

יש לנוק זיכרון מובנה של 2 גיגבייט והרחבה אופציונלית בכרטיס מיקרוSD. יש לו נגן מוזיקה מובנה וחיבור מיקרוUSB.

בארנס אנד נובל השיקו לאחרונה גישה חופשית לוייפיי בחנויות, וכעת נראה שהצעד נועד כהכנה לקראת הגעת הנוק. בעלי המכשיר שיגיעו לחנויות יוכלו לעיין בטקסט המלא של כל ספר בקטלוג בעודם בחנות, לקבל מבצעים מיוחדים וספרים בחינם.

B&N מבטיחים מעל מיליון ספרים, אך יש לציין שמעל 500,000 מביניהם הם ספרים מפרויקט הסריקות הגדול של גוגל, ואלה יהיו זמינים בחינם בכל פלטפורמה.

המכשיר קורא PDF ו-ePub, וגם MP3 ומגוון קובצי תמונה שיכולים לשמש כשומרי מסך. זמן הסוללה המובטח הוא 10 ימים - כל עוד הקישוריות הסלולרית לא מופעלת כל הזמן.

החברה מבטיחה גם תוכנית כלשהי של מנויים לעיתונים ומגזינים, אבל בהודעה לעיתונות ובעמוד שפתחה לקורא הספרים החדש אין פרטים בנוגע לעלות התוכנית.

אולי התכונה המעניינת ביותר של הנוק היא היכולת להשאיל ספרים. משתמשים יכולים לשלוח ספר - כל עוד אינם קוראים אותו - לחברים בעלי המכשיר, או כאלה שהתקינו את התוכנה של B&N על מחשב אישי (כולל מק), אייפון, אייפוד טאץ' וחלק ממכשירי בלאקברי ומוטורולה. הספרים - המוגנים במגננות נז"ק - יהיו קריאים אצל החברים במשך 14 יום. לא נאמר האם ניתן פשוט לשלוח אותם שוב בתום 14 הימים, אך אנחנו לא רואים סיבה למה לא.

החברה מוכרת גם עזרים למכשיר, כולל פנס קטן שמתחבר למיקרוUSB (מסך e-ink קריא להפליא באור יום, אבל אינו מואר) ומגוון כיסויים. Nook יימכר בארצות הברית במחיר 259 דולרים ויישלח לרוכשים עד סוף חודש נובמבר.

פרשנות - בדרך למיינסטרים

אמנם לא היתה לנו הזדמנות לבדוק את Nook בעצמנו, אבל זה בהחלט נראה כמו מתחרה אמיתי ולגיטימי לקינדל. הוא נמכר באותו המחיר כמו קינדל 2, ונותן תמורה שלכל הפחות משתווה. היתרון היחיד של הקינדל הוא הדפדפן הלא מאד מוצלח שלו, שמאפשר גישה בחינם לרשת מכל מקום.

ההיבט המצער כאן הוא שכמו הקינדל, גם Nook הוא מכשיר שמועיל כרגע רק לתושבי ארצות הברית. היינו שמחים לראות גרסה של המכשיר הזה בדיוק שעובדת בחנויות סטימצקי או צומת ספרים, אבל בארץ אין מתחרה מקוונת כמו אמזון שמניעה את התעשייה קדימה.

אבל בארצות הברית, כאמור, זה מתחרה אמיתי. וזה חשוב. זה חשוב בעיקר כי כעת מופעיל על אמזון לחץ ישיר לעשות את הדבר האחד שיהפוך את קוראי הספרים האלקטרוניים למוצרים שפונים לקהל הרחב: הוזלת מחירים. בעבור חנויות כמו אמזון ו-B&N, קוראי ספרים אלקטרוניים הם מכונות למכירת ספרים. אמזון שחררה נתונים שמראים שבעלי קינדל קונים הרבה יותר ספרים מצרכנים אחרים.

לכן, על מנת שהמכשירים האלה יהפכו לנפוצים יותר, הם חייבים להיות מסובסדים. ואם כבר סבסוד, הרי שגם הספרים צריכים להיות זולים יותר. אין למו"לים הוצאות כמעט במהדורות אלקטרוניות. מדובר ברווח נקי. כידוע, ההוצאות על הדפסה, כריכה והפצה של ספרים מהווים אחוז מאד משמעותי מעלותם בעבור המו"ל. כדי שהמו"לים והחנויות יוכלו להרוויח מהטכנולוגיה החדשה שברשותם, הם צריכים לפזר את ההוזלה הזאת עם הצרכנים. כך, כולם יוכלו להנות, ואנו מאמינים שהשוק יגדל כתוצאה מכך.

  • עוד באותו נושא:
  • קינדל
  • nook

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully