וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה סלחנית

דידי חנוך

21.10.2009 / 15:33

Fuji F200 EXR עושה את מה שמצלמות קומפקטיות אמורות לעשות: עוזרת לצלמים גרועים להוציא תמונות טובות

כיום, כשמחיריהן של מצלמות דמויות DSLR יורדים בהדרגה, ואיכותן של מצלמות סלולריות משתפרת בהדרגה, נותרות המצלמות הקומפקטיות בין הפטיש לסדן, ונתח השוק שלהן מצטמצם כל שנה.

במצב הנוכחי, יש למצלמה הקומפקטית הטובה יתרון משמעותי אחד על הטובות שבמצלמות הסלולריות: היא יכולה להפיק תמונות טובות במגוון תנאי תאורה, גם מבלי שהצלם יידע בדיוק מה הוא עושה.

Fuji F200 EXR היא מצלמה שמבטיחה צילום טוב בתנאים גרועים, ומצב ייצוב התמונה שלה מבטיח צילום מוצלח גם בידיו של צלם לא מוכשר. בדקנו אותה.

עוד מצב שצריך להכיר

כמו בכל מצלמה כיום, יש ל-F200 מגוון מצבי צילום שונים שהצלם יכול לקבוע. יש אפקטים ותנאי תאורה וכל שאר המצבים שמוכרים מאינספור המצלמות שבשוק. אבל צלם המצלמות הקומפקטיות הקלאסי - נאמר, אבא של כותב שורות אלה - מצלם כמעט תמיד במצב האוטומטי. וזה המצב שבדרך כלל חשוב במיוחד לבדוק.

למצלמה הזאת יש מצב נוסף שצריך להכיר: EXR אוטומטי. זה מצב שבו החיישן מזהה מצבים מוגדרים מראש - במצב תאורה רגיל, היא מצלמת במה שמכונה HR - כלומר, הפרדה גבוהה. מצב זה זהה מעשית למצב האוטומטי הרגיל, ובו המצלמה מצלמת ברזולוציה מלאה עם כל 12 המגפיקסל שלה. מצב שני הוא מצב SN, שמותאם לתנאי אור לקוי. כאן המצלמה מצלמת למעשה שתי תמונות ברציפות, ומשלבת אותן לתמונת 6 מגפיקסל אחת, נקייה יותר.

המצב השלישי הוא הקשה ביותר למצלמות קומפקטיות בדרך כלל - מצב בו יש הבדלי תאורה משמעותיים בתמונה. כאן, מצלמת המצלמה שוב שתי תמונות שונות, שאחת מוגדרת בחשיפה נמוכה במכוון. גם כאן משולבות התמונות לתמונת 6 מגפיקסל אחת, שבה האור מאוזן יותר.

צילמנו עם המצלמה גם במצב האוטומטי הרגיל וגם במצב EXR אוטומטי, והמסקנה היא שבמרבית המקרים, מצב ה-EXR הפיק תמונות טובות יותר. היו מקרים בהם יתרון המגפיקסלים של המצב האוטומטי הרגיל הפיק תמונות טובות יותר במקומות דומים, אבל בדרך כלל נמליץ לצלם במצב הייחודי למצלמה - שהוא הסיבה המרכזית לרכוש אותה.

טובה לצלמים גרועים

טכנולוגיית EXR משתלבת מצוין עם מה שמבחינתנו היה המנטרה של המצלמה הזאת: היא עושה עבודה טובה, גם אם הצלם לא יודע מה הוא עושה. מעבר ליכולת להתאים את החיישן, למצלמה יש גם ייצוב תמונה שעבד בעבורנו מצוין. בוואלה! TECH יש שלושה סוקרי מצלמות עיקריים. שניים מאיתנו צלמים מצויינים, ואילו השלישי - כותב שורות אלה, מגיע על תקן האיש מהרחוב שנתנו לו מצלמה, כדי שניתן יהיה לבדוק איך היא מתפקדת אצל, ובכן, איש מהרחוב.

אבל למרות חוסר הכישרון והידיים הרועדות, המצלמה הפיקה פעם אחר פעם תמונות חדות, טובות וברורות. המצלמה הזאת שימשה אותנו בנסיעה לתערוכה בחו"ל, שם נאלצה לצלם טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים בתנאי תאורה רעים מאד. התוצאות, ודאי בהתחשב באיכות הצלם, היו טובות מאד.

תמונות נוספות, שצולמו בחוץ בתנאי תאורה טובים, היו נהדרות. אבל בתנאים כאלה, גם מצלמה סלולרית הפיקה תמונות יפות מאד.

המצלמה גופא

ה-F200 היא מצלמה בנויה היטב. היא קומפקטית, אבל לא קומפקטית מדי. גם זה עזר לייצוב, לטעמנו. היא אולי קצת כבדה מדי לגודלה, אבל לא במידה שהפריעה לנו.

זמן הסוללה היה סביר. היא שרדה ימי צילום של 100-200 תמונות. לפי המפרט הטכני, היא אמורה להספיק ל-230, והיא לא לגמרי מגיעה לשם, אבל ליום ממוצע בטיול היא בהחלט תספיק.

מסך ה-LCD שלה היה, שגודלו 3 אינץ', היה סביר בהחלט. והממשק שעל המסך היה נוח ושימושי בסטנדרטים של מצלמות קומפקטיות כיום. זה אומר שהוא לא מאד טוב, אבל הסטנדרטים לממשק במצלמות קומפקטיות נמוכים מאד, לטעמנו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שורה תחתונה

מדובר במצלמת 12 מגפיקסל, עם זום אופטי של x5 ומגוון יכולות המסייעות לצלם הממוצע ומטה להפיק תמונות סבירות ומעלה. המחיר הנמוך שלה בזאפ כרגע הוא 1325 ש"ח, ולטעמנו היא בהחלט ראויה לו.

היסטורית, ההמלצה הסטנדרטית שלנו למי שרוצה מצלמה קומפקטית היא לרכוש את הדגם העדכני ביותר של קנון בטווח במחיר המבוקש. אבל F200 EXR נותנת פייט אמיתי.

  • עוד באותו נושא:
  • fuji

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully