וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה 7? מה כמה?

דידי חנוך

22.10.2009 / 13:28

חלונות 7 מושקת היום. האם היא תשנה את המגמה ותחזיר את המומנטום למיקרוסופט? ומה זה אומר בנוגע לעתיד?

היום הוא יום השקת חלונות 7, מערכת ההפעלה שאמורה להחזיר את הסומק לפני מיקרוסופט ולתת לאנשים סיבה לשדרג את מחשביהם ו/או מערכת ההפעלה שלהם. חלונות 7, כידוע, מחליפה את ויסטה, מערכת הפעלה שהיתה הכישלון הגדול ביותר של מיקרוסופט מאז ME האיומה. שנתיים לאחר שהושקה, ויסטה אוחזת בנתח שוק של 19 אחוז, ועדיין מגומדת על ידי XP הישנה.

דעתנו בנוגע למערכת ההפעלה החדשה ידועה: זאת מערכת ההפעלה הטובה ביותר בשוק, טובה בהרבה מויסטה. היא משלבת את הרמה הממשקית והיישומית של מערכת ההפעלה של המק עם מגוון היישומים והחומרה הנתמכת של חלונות. השורה התחתונה של הסקירה שלנו היתה: מומלץ לכולם להתקין.

אבל האם זאת המלצה שהשוק עומד להקשיב לה? שווה לזכור שגם בהשקת ויסטה, רוב הסקירות היו אופטימיות. הבעיות שהפכו את ויסטה לכישלון - בעיות תאימות, מערכת האבטחה המעצבת והתקלות הנישנות - הוזכרו בחלקן, אבל בדרך כלל לא זכו לתשומת לב רבה. אבל המומנטום השלילי שיצרה ויסטה הלך וגבר עד שהפך לבלתי ניתן לעצירה. בעוד מיקרוסופט מדברת על מכירות טובות, רוכשים רבים בחרו לשנמך את מערכת ההפעלה שלהם מיד ל-XP. גם לאחר שויסטה השתפרה משמעותית, והפכה למערכת הפעלה טובה יותר מ-XP בכל פרמטר, עדיין נותרה התפיסה שלה ככישלון, כמערכת הפעלה גרועה, כמשהו שאתם לא רוצים על המחשב שלכם.

חלונות 7 היא, במובנים רבים, גרסת התיקון של ויסטה. פרט לסרגל המשימות המשופר, היא מאד דומה לויסטה. וחוץ ממנו, רוב ההבדלים הניכרים לעין בין שתי מערכות ההפעלה הם גימיקים. האם הדימיון יפגע בה?

לדעתי, התשובה היא לא. ממש לא. אפילו לא קצת. אתמול פורסם שחלונות 7 הפכה לפריט הנמכר ביותר בהזמנה מוקדמת בהיסטוריה של אתר אמזון הבריטי. המוצר שהוא החליף היה הספר השביעי בסדרת הארי פוטר. התחושה שלי היא שאנשים מחכים לחלונות 7. אנשים רוצים להאמין שהיא תהיה טובה יותר מויסטה ו-XP כאחד. אנשים רוצים מערכת הפעלה שלא נוצרה בתחילת העשור.

אליה וקוץ בה

במובנים רבים, זה טוב מאד. 7 באמת הרבה יותר טובה מויסטה, והיא ראויה להצלחה. היא באמת ובתמים תשפר את חוויית המשתמש של רוכשיה בכל מובן אפשרי. אבל במובנים אחרים, זה מצער. הכישלון של ויסטה גרם לרבים לקוות שמיקרוסופט תאלץ להתחיל לבנות מערכת הפעלה חדשה לגמרי, מערכת הפעלה שלא בנויה על הגרעין עליו בנויות מערכות ההפעלה של מיקרוסופט מאז שנוח בנה את התיבה כדי להימלט מהמבול. יש שמועות עיקשות בנוגע לכך שהחברה עושה בדיוק את זה, וזה סביר. אבל ידוע גם שעובדים שם במרץ על חלונות 8, שתמשיך את הקיים.

מבחינת מיקרוסופט, מערכת הפעלה חדשה לגמרי היא דבר מפחיד. מפחיד מאד. פירוש הדבר הוא שבירת תאימות מוחלטת ליישומים קיימים. כשאפל עשו זאת ויצרו את MacOSX, זה נעשה כצעד אין ברירה. מערכת ההפעלה שלהם היתה שבורה וכושלת. והצעד הצליח. מאד. אם 7 היתה בדרכה להיות כישלון, גם מיקרוסופט היתה עשויה לעמוד בפני אותה שוקת שבורה. שבורה כל כך שהדרך היחידה להתקדם היא לבנות שוקת חדשה. ולמעשה, אם כבר מדברים, לבנות צנרת מודרנית שבנויה לעשור השני של האלף השלישי, ללא שורשים בעשור הלפני אחרון של האלף השני.

אבל כפי שזה נראה כעת, מיקרוסופט לא תחוש בתקופה הקרובה לחץ לנטוש את סביבת חלונות לטובת עולם חדש וטוב יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • חלונות 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully