וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה תובעת את אפל

דידי חנוך

22.10.2009 / 18:54

חברת הסלולר טוענת בתביעה שאפל הפרה עשרה פטנטים בתחום התקשורת הסלולרית והאלחוטית

נוקיה מודיעה היום כי הגישה תביעה נגד אפל על הפרת עשרה פטנטים בסיסיים בתחום התקשורת הסלולרית והאלחוטית. מדובר בפטנטים בסיסיים, עליהם יש לנוקיה הסכמי רשיונות עם 40 חברות בתעשייה. לדברי החברה, כל דגמי האייפון שיצאו עד כה לשוק מפירים את הפטנטים שלה.

לדברי אילקה רהנסטו, סמנכ"ל המחלקה המשפטית והקניין הרוחני של נוקיה, "העיקרון הבסיסי בתעשיית הסלולר הוא שהחברות שתומכות בפיתוח הטכנולוגיה על מנת ליצור סטנדרטים יוצרות קניין רוחני, שחברות אחרות צריכות לשפות אותן עליו. גם אפל אמורה לפעול לפי הכללים האלה. בכך שסירבה להסכים לתנאי רשיון על הקניין הרוחני של נוקיה, אפל מנסה להנות בחינם מהחדשנות של נוקיה".

נוקיה היא אחת משתי החברות שמחזיקות בעיקר הקניין הרוחני בתחום התקשורת הסלולרית כיום. בעבר, היא ניהלה תביעות צולבות מול החברה השניה, קוואלקום. אך שתי החברות יישרו את ההדורים ביניהן. לנוקיה מעל 10,000 פטנטים בתחום. התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בדלאוור, ארצות הברית.

האנליסט ג'ין מנסטר מחברת פייפר ג'אפי טוען כי נוקיה רוצה לגבות בין תגמולים שבין אחוז ל-2 אחוז ממכירת כל אייפון. מדובר בסכום של 200 עד 400 מיליון דולרים נכון לעכשיו. עוד דווח כי שתי החברות מנהלות דיונים בנושא במשך יותר משנה.

פרסום ראשון: 17:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully