וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יגיעו?

דידי חנוך

26.10.2009 / 11:38

בטור התלונות השבועי, מלין דידי חנוך על הדברים שלא מגיעים - עדיין - לישראל, ומנסה להסביר למה הם לא כאן

כעתונאי טכנולוגיה, אני קורא כל יום אתרים ועיתונים מחו"ל. אני מגיע גם לתערוכות באירופה, מדבר עם אנשי חברות מהעולם, קורא הודעות לעיתונות ובאופן כללי חשוף למוצרים והשירותים שחמים בארצות אחרות.

זה אמנם מעניין לראות מה חם בעולם, אבל לפעמים זה מתסכל. היום, אחלוק את התסכולים הגדולים ביותר שלי בנוגע לדברים שלא מגיעים לישראל. חלקם אמורים להגיע בקרוב ומוכרים לכולם, חלקם פחות ידועים כאן. בסקירה זאת נדבר על המכשירים והשירותים, וגם על הסיבות לכך שהם עדיין לא כאן.

איפה האייפון?

נער הפוסטר של תופעת "למה זה לא כאן?" כבר מספר שנים הוא המכשיר ששלוש חברות הסלולר הגדולות בישראל הודיעו שיביאו לארץ. חשבנו שהוא יהיה כאן באוגוסט, ועכשיו סוף ספטמבר. כתבתי בעבר שאני לא רוצה אייפון, ואני איתן בעמדתי. אבל זה לא אומר שאני לא רוצה שיהיה אייפון בארץ. זה המכשיר הסלולרי החשוב ביותר של השנים האחרונות, הוא חולל מהפכה בעולם, והוא כבר אמור להגיע לכאן.

איפה הוא? ככל הנראה, מתעכב בעיקר עקב בדיקות רגולטוריות. אפל, לפי דיווחים, חוששת שההסכמים שלה עם שלוש החברות יגרמו לבעיות עם רשות ההגבלים העסקיים, ולכן הגישה אותם לבדיקה. בנוסף, היו דיונים על מעבדה למכשירים שאולי גרמו לעיכובים, ויש הטוענים שאפל מעכבת את ההשקה בפלאפון ואורנג' עד שסלקום תהיה מוכנה, אבל הטענה הזאת הוכחשה בתקיפות באוזנינו.

עדכון: בין זמן כתיבת הטור לעלייתו אישרה רשות ההגבלים העסקיים את ההסכם של אפל עם המפעילות. האייפון אמור להיות כאן תוך חודש.

איפה ספוטיפיי?

שירות המוזיקה החם ביותר של השנה האחרונה הוא Spotify השוודי. מדובר בשירות שמאפשר לשמוע מוזיקה ללא הגבלה בחינם - עם פרסומות - או בסכום חודשי צנוע. מנויים בתשלום זוכים גם להשתמש בשירות באמצעות יישום לסלולר - יש כרגע גרסאות לאייפון ולאנדרואיד, ויש גרסת בטא למכשירי סימביאן. הגרסה בתשלום מאפשרת לשמור מוזיקה גם במכשיר, למקומות בהם אין קליטה סלולרית. הביקורות משבחות, והשירות זוכה להצלחה. בארץ, הדבר הקרוב ביותר הוא מיוזיקס של פלאפון. במיוזיקס יש כ-250 אלף שירים. בספוטיפיי יש מיליונים.

איפה הוא? היעדרותו של ספוטיפיי מהשוק הישראלי היא המוצדקת ביותר ברשימה הזאת, מכיוון שמדובר בשירות שהושק במספר מצומצם של מדינות בשלב זה. אבל אנו חושדים שגם כאשר ההשקה תתרחב, ייקח זמן עד שהוא יגיע לכאן. הסכמי זכויות למוזיקה בישראל הם סיוט מתמשך, והתעשייה מתחילה רק לאחרונה להיפטר מהרצון שלה להגן על דיסקים כמודל הכנסה עיקרי. אני לא מצפה לראות את ספוטיפיי בארץ בשנה הבאה, והדרך היחידה בה אתבדה היא אם הוא יושק על ידי אחת מחברות הסלולר.

איפה הולו?

שירות הטלויזיה המקוונת זוכה להצלחה אדירה בארצות הברית. יש לו צופים, יש לו מודל עסקי, והוא מרוויח כסף. הוא מושק כיום גם בבריטניה, ולא נופתע כלל אם ההצלחה תשוחזר גם שם. מבחינתי, הולו הוא תסכול גדול יותר משירותים אחרים. הסיבה לכך היא שאתרים אמריקאים רבים משלבים קטעים מסדרות או סרטים על ידי הטמעת קטעים מהולו. הסרטונים האלה לא עובדים בארץ. אם היה בארץ הולו, ניתן להניח שהמידה בה אנשים מורידים סדרות היתה יורדת באופן דראסטי. למה להוריד את מה שניתן לראות בקלות באופן חוקי ובחינם?

איפה הוא? כאמור, הולו רק מתחיל להתרחב לשוק הבינלאומי. כל מה שנאמר על ספוטיפיי תקף במידה זו או אחרת גם כאן, אם כי שותפויות מקומיות הן אפשריות, ועשויות להחיש את המהלך. בינתיים, אנו רואים מיני הולו בישראל בדמות אתרים כמו וואלה! yes, אתר Hot של Ynet ועוד. אבל התכנים באתרים אלה עשירים רק בכל המדובר בסדרות מקומיות. אני רוצה לראות סדרות אמריקאיות ובריטיות. ולא רק פרק או שניים פה ושם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

Xbox 360

למיקרוסופט נוכחות משמעותית בארץ. יש לה מרכז פיתוח, נציגות מקומית חזקה וותיקה. אבל אין לה ייבוא רשמי של הקונסולה המצליחה. אין גרסה מקומית בעברית של השירותים המקוונים. אין, בקיצור, חוויית 360 כפי שמגיע לשוק הישראלי. וזה מצער, כי מדובר בקונסולה מצוינת, עם מגוון רחב של משחקים, ומגוון רחב - ומתרחב - של שירותי תוכן.

איפה היא? ככל הנראה, הבעיה היא שמיקרוסופט פשוט לא ערוכה להפצת חומרה בישראל. בעבר היו שמועות על שותפות עם יבואנית חמרה זו או אחרת, אבל בינתיים אנחנו לא רואים את זה קורה. משתנה נוסף הוא התפיסה של ישראל כמדינת פלייסטיישן, שאולי גורמת למיקרוסופט להירתע מניסיון לכבוש את היעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully