וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנים תדמית

קון מלון - האיש האחראי על השיווק האזורי בחברת האבטחה סימנטק, רוצה לשנכע אתכם להאמין במותג Norton

קון מלון – האיש שאחראי על השיווק האזורי לשוק הפרטי בחברת סימנטק (היצרנית של מוצרי Norton), מודע לבעייתיות של המותג אותו הוא משווק. לאחר שבמשך הרבה שנים נחשבו פתרונות האבטחה של החברה לכבדים מדי ובעייתיים, מנסה סימנטק במשך 3 השנים האחרונות לשנות את התדמית , זאת בעקבות שינוי רדיקלי במוצרים שלהם. עם זאת, מלון מאמין שההחלטה להמשיך עם המותג, שנחשב עדיין למעט בעייתי, היא נכונה.

פרק הזמן הזה, של 3 השנים האחרונות, חזר הרבה בראיון אותו ערכתי עם מלון לרגל ביקורו בארץ. לדבריו, מפת הדרכים אותה הכינו בסימנטק אז – תוכנית הבראה, אם תרצו – מניבה פירות בדמות תוכנות קלות יותר ומפריעות פחות. כמו כן, לדבריו של מלון, התוכנות הכבדות של סימנטק בעבר עזרו ליצרני הוירוסים, בכך שהרחיקו את הציבור מתוכנות אבטחה.

כדי להוכיח לי את דבריו, הראה לי מלון את דו"ח הפעילות של ה-Internet Security החדש, שלדבריו מנסה לא להפריע לצרכן עד כמה שרק אפשר. בדו"ח ניתן היה לספור קרוב ל-30 סריקות של מחשב, אך מלון טוען כי כלל לא ידע עליהן, זאת כיוון המחשב נסרק רק כשהוא זיהה זמן של היעדר-פעילות.

הקוורום האנושי

במקביל לניסיון להפוך את התוכנות לנוחות יותר, ניסו בסימנטק להפוך אותן גם ליעילות יותר. הדגש השיווקי כיום הוא על Quorum – מערכת המבוססת על מידע אותו שולחים המחשבים של המשתמשים, אלגוריתמים פנימיים ושיתוף מידע עם מערכות אחרות. מטרת הקוורום היא להחליט אם הקבצים לגביהם המערכת לא בטוחה הינם מסוכנים.

מלון אומר שלסימנטק יש את רשת המודיעין הגדולה ביותר בעולם האבטחה, כשהכוונה היא בעיקר ללקוחות שמחשביהם מעבירים מידע לענן של החברה. זה מאפשר להם, לדבריו, לא רק לגלות וירוסים ולאמת את כוונות הקבצים החשודים מהר יותר, אלא גם לזהות אתרים פוגעניים ולהזהיר את המשתמש מכניסה אליהם.

ומה עם פרטיות המידע? לדברי מלון, אין בעיה עם פרטיות המידע, שנשלח כולו באופן אנונימי, תוך שהחברה מקפידה לא לשמור כתובות IP מהן הוא התקבל, כדי לא לשייך בין המידע (ויש שם, הרי, גם מידע על האתרים אליהם גלש המשתמש ועל הקבצים אותם הוריד) לבין מחשבים ספציפיים.

למה לשלם?

אחת השאלות הנפוצות יותר כשהנושא הוא תוכנות אבטחה בתשלום הוא הייתרון שלהן על תוכנות חינמיות? התשובה הכללית של מלון הייתה שבניגוד למה שחלק מהאנשים חושבים, תוכנות האבטחה לא נולדו שוות, ועצם זה שיש לכם אנטי ווירוס במחשב לא אומר שאתם מוגנים.

הקשיתי, ביקשתי דוגמה ספציפית לייתרון של Internet Security על תוכנות חינמיות כמו Avast. הדוגמה אותה בחר קון מלון היא התמקדות במנועי חיפוש. לדבריו, זוהי זירה פורה עבור יצרני תוכנות מזיקות, וסימנטק מנתחת את תוצאות החיפוש, תוך שהיא מראה לכם אם האתר בטוח.

נכון, גם בדפדפנים עצמם יש כיום מנגנון שזו מטרתו, אך מלון טוען כי בזכות רשת המידע העצומה של סימנטק, מנגנון גילוי האתרים המזיקים שלהם טוב יותר מזה של המתחרים, ויש לו גרף כדי להוכיח את זה. הגרף, אגב, כולל את Norton 360 מול אקספלורר 6-7 הותיקים, ופיירפוקס 2.3.

מה קורה בעולם הוירוסים?

ראיון עם בכיר בחברת אבטחה הוא הזדמנות לשאול על מגמות ובעיות של העולם הזה. קון מלון אומר שכיום, מרבית הסוסים הטרויאניים מגיעים מאתרים לגיטימיים לגמרי, שמודבקים בקוד זדוני, זאת כי הפושעים גילו שזוהי הדרך הקלה ביותר להגיע להרבה מאוד אנשים בלי לעורר חשד.

ולמה הם עושים זאת? כדי לגנוב מידע. לדבריו של מלון, כ-90 אחוז מתוכנות האלה נועדו לאיסוף מידע וגניבת זהות. זו גם הסיבה לכך שוירוסים סלולריים וכאלה שמתמקדים בחומרה אחרת שמחוברת לרשת, כמו פלייסטיישן, אינם נפוצים – המידע שאפשר לגנוב באמצעותם לא שווה מספיק כסף כדי שהפושעים יטרחו. כך, מרבית התוכנות האלה נועדו להוכיח שהפריצה אפשרית, לא לגרום לנזק רב.

תעשיית הוירוסים והנוזקות (תוכנות שמטרתן להזיק) הופכת עם הזמן גם לממוקדת יותר ומקומית יותר. במדינות גדולות מעדיפים פושעי אינטרנט לבצע פעילויות עוקץ מקומיות, וסוסים טרויאניים שפועלים בקנה מידה עולמי הם דבר נדיר. השנה ראינו רק אחד כזה – Conficker שמו, והוא לא עשה שום דבר עד כה חוץ מלהתקין עצמו על מיליוני מחשבים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ישראל לא יוצאת מן הכלל

כיוון שמלון מבקר בישראל, נראה הגיוני לשאול אותו על הבעיות הייחודיות של השוק המקומי. התשובה שלו התבררה כמשעממת למדי: אין יותר מדי כאלה, לא מבחינה שיווקית ולא מבחינת הוירוסים עצמם. לדבריו, סימנטק לא רואה בישראל שוק פגיע יותר מאחרים (מסתבר שאפילו אם התפיסה שעל פיה העולם שונא אותנו, נכונה היא, העולם לא מנסה ליצור וירוסים במיוחד עבורנו).

ועם זאת, מלון דווקא כן רואה משהו שעלול להתברר כחשוב מבחינת האבטחה. "ישראל היא מדינה קטנה ומאוד מרושתת", אומר, "ואתם צריכים להיזהר בצעדיכם בעולם האינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully