וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען עתיד טוב יותר

28.10.2009 / 8:58

כתבנו מרוצה מאוד מהפרק הראשון של Assassin's Creed: Lineage וממה שהוא אומר על תעשיית המשחקים

5ברוכים הבאים לעידן חדש. ובכן, הוא לא מאוד חדש, אבל אנחנו מתחילים לקצור את הפירות הבאמת טריים שלו רק בשנים האחרונות. לאחר שמשחקי המחשב הפכו למדיום בידור לגיטימי – וחשוב מכך, מרוויח – במדינות כמו ארצות הברית ובריטניה, מגיעים גם קמפיינים שיווקיים מושקעים יותר. והשיא הנוכחי? הנה, הוא כאן.

שמו של השיא הזה הוא Assassin's Creed: Lineage – סדרה של סרטונים בני 15 דקות שמהווים הקדמה לעלילת המשחק החדש בסדרת כותרי הפעולה של Ubisoft. הפרק הראשון, שזמין כעת לצפיה (כן, גם אצלנו), מראה רמה חדשה של השקעה בשיווק של משחק. זה לא טריילר, ואפילו לא קליפ מוזיקלי מצויין כמו זה שראינו ב-Wet. אם לשפוט על פי הפרק הראשון, מדובר ביצירה שעומדת בפני עצמה. היה אפשר בקלות לשים אותה בערוץ טלוויזיה מסחרי.

האם זה טוב? ברור, למה שזה לא יהיה טוב? השאלה הזו טיפשית יותר מתהייה על קנקן אכילת תותים בשמנת כשיש הזדמנות כזו, והסיבה היחידה לכך שאני סולח למי ששאל אותה היא שמדובר בי. משחקי המחשב הפכו בשנה שעברה לתעשיה רווחית יותר מקולנוע, אז ההשקעה הזו גם מובנת.

ובכל זאת, משחקים הם עדיין מדיום משני. הדוגמה הבולטת ביותר של סדרת טלוויזיה אשר בוססה על משחק והצליחה היא "פוקימון" (חוץ ממנה, כמעט ואין כאלה), וסרטים המבוססים על משחקים בדרך כלל נוראיים. לתעשיית הבידור עדיין נראה הגיוני יותר להשתמש במשחקים כדי לקדם מותג אחר, אך שימוש במדיה אחרת כדי לקדם משחקים שמור רק לכותרים הכי גדולים.

בעוד מספר שנים (אופטימי) או עשורים (ריאליסטי) המגמה הזו תחל, כנראה, להשתנות. כל מה שנדרש הוא שהדור אשר גדל על משחקים ורוחש להם כבוד לא פחות מלקולנוע יגיע לעמדות מפתח. אנחנו בדרך כלל מדברים על העתיד הזה בהקשר של הפסקת דמוניזציית משחקים וטענה כי מדובר בשורש הרוע, אבל גם ההשקעה הגדולה תגיע אז.

ביום בו זה יקרה, אנחנו נחליף תפקיד. מדור הטכנולוגיה לא ישרוד את שינוי התפיסה הזה – ביקורות משחקים תהגרנה למדור תרבות, ואילו חדשות טכנולוגיה תתפוסנה את מקומן בעמודים הראשיים של מדורי החדשות. אבל בינתיים, השארו עמנו, כשהפרק השני בסדרת ה-Lineage יגיע, נדאג להראות לכם אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully