וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מתפתחת

דידי חנוך

29.10.2009 / 3:57

הרשת החברתית הגדולה בעולם מכריזה על מפת הדרכים שלה למפתחים. הכותרת: תאפשר להפוך כל אתר לעמוד פייסבוק

פייסבוק מודיעה על שינויים צפויים בפלטפורמה שלה, שינויים שישפיעו בשלב ראשון על המפתחים בפלטפורמה, ובהמשך על כלל המשתמשים.

מבחינתנו, הכותרת החשובה ביותר של ההכרזה היא פתיחת ממשק פיתוח חדש לגרף החברתי. התוכנית היא לאפשר לכל אתר להפוך ל"עמוד" בפייסבוק. לא פרופיל אישי, בשלב זה. אבל עמוד. כאשר מפעילי האתר יוסיפו וידג'ט "תיבת מעריצים", וגולשים יוכלו לסמן שהם "מעריצים" של האתר. הבחירה תופיע בפרופיל שלהם, תוכן שיפורסם באתר יופיע בעדכונים שלהם והאתר יזכה למקום בולט יותר בחיפושים שלהם.

כתבנו בעבר שמטרתה של פייסבוק היא להפוך לזווית החברתית דרכה משתמשים הגולשים ברשת כולה. הצעד הזה הוא החשוב ביותר שעשתה למען מטרה זאת עד כאן, כולל פייסבוק קונקט, שמאפשר לאתרים לתת למשתמשים להתחבר באמצעות הזהות שלהם בפייסבוק. ה-API יושק בגרסה ראשונית ברבעון השני של 2010.

תקשורת

בנוסף, התקשורת עם המשתמשים תאוחד לתיבת הדואר שלהם בפייסבוק. הודעות ובקשות - כגון בקשות חברות - שנמצאות כרגע בתיבה משלהן, יגיעו ישירות לתיבה.

פייסבוק תאפשר למפתחים גם לבקש ממשתמשים את כתובת המייל שלהם, על מנת ליצור איתם קשר ישירות. משתמשים יוכלו לשתף עם יישומים את כתובת המייל שלהם, אבל לא את של חבריהם. השינויים האלה צפויים להגיע עד סוף נובמבר השנה.

משחקים ויישומים

משחקים יזכו להבלטה רבה יותר, מכיוון שאלה זוכים להצלחה גדולה מאד בימים אלה בפייסבוק - ומטרידים משתמשים רבים. הם יופיעו בנפרד מיישומים אחרים, תחת הכותרת "משחקים". משחקים ויישומים כאחד יעברו לתיבה משלהם בצד שמאל של עמוד הבית.

בנוסף, משתמשים יוכלו להציג את המשחקים והיישומים שלהם כסימניות בעמוד הפרופיל שלהם, דבר שפייסבוק מקווה שיתרום לויראליות של היישומים.

שורה תחתונה

בעוד משתמשים רבים חשים שפייסבוק מוצף כיום ביישומים, מפתחים רבים סבורים שהשינויים שהאתר ערך בממשק שלו במשך השנה האחרונה פגעו בויראליות של המוצרים שלהם. השינויים עליהם מכריזה החברה כעת הם ניסיון לסייע לשתי הדמוגרפיות האלה. פייסבוק אמנם מציעה גרסת לייט נטולת אפליקציות, אבל החברה יודעת שהתרחיש הטוב ביותר בעבורה הוא שמשתמשים יישארו בממשק המלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully