וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואלקום סימביאנית

דידי חנוך

29.10.2009 / 15:09

יצרנית השבבים והמעבדים הענקית מצטרפת למוסד סימביאן, ארגון הקוד הפתוח מאחורי מערכת ההפעלה

קוואלקום, אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם, מצטרפת למוסד סימביאן כחברה מן המניין. מוסד סימביאן הוקם בשנה שעברה על ידי נוקיה, כאשר זו רכשה את הבעלות על מערכת ההפעלה סימביאן מסוני אריקסון, מוטורולה ונטט דוקומו ותרמה אותה להקמת מוסד שינהל אותה כמערכת הפעלה בקוד פתוח.

הצטרפותה של קוואלקום חשובה במיוחד לאור היריבות הארוכה בינה לבין נוקיה, שהקימה את המוסד ועדיין מייצרת - הרבה - יותר מכשירי סימביאן מכל חברה אחרת.

בקרוב תשיק נוקיה בסין את המכשיר הסימביאני הראשון שרץ על מעבד של קוואלקום,אבל נראה שהצטרפותה של החברה היא יותר מבט לעתיד מאשר להווה. בשנה הבאה תחל פריסת רשתות LTE בעולם. רשתות הדור הרביעי מתבססות על טכנולוגיות של נוקיה וקוואלקום כאחד, והדרך תיפתח לייצור מכשירים רבים של נוקיה וחברות אחרות שרצים על מעבדי קוואלקום ועם מערכת ההפעלה סימביאן.

סימביאן היא מערכת הפעלה שנמצאת בתהליך של שינוי. לאחר שנים בהן התפתחה בשלושה ערוצי פיתוח שונים, אוחדה השנה ובחודשים הקרובים צפויים לצאת מכשירים ראשונים עם סימביאן^2, הגרסה המאוחדת הראשונה של מערכת ההפעלה. בשנה לאחר מכן צפויים עוד שני עדכונים גדולים, שבסופם אמורה סימביאן להתייצב כמתחרה אמיתית למערכות ההפעלה מן הדור החדש כגון אנדרואיד, אייפון ו-WebOS של פאלם.

הצטרפותה של קוואלקום למועצת סימביאן היא סימן של אמון במערכת ההפעלה. כיום,כשקוואלקום,סמסונג, נוקיה וטקסס אינסטרומנטס יושבות במועצה, זוכה סימביאן לתמיכה מקיר לקיר מיצרניות השבבים החשובות בעולם הסלולר. לי ויליאמס, שעומד בראש מוסד סימביאן, אמר בראיון כי מבחינתו, הצטרפותה של קוואלקום (ושל חברת פוג'יטסו, שהצטרפה גם היא) עדיפה מבחינתו מאשר החברות שהמוסד רצה במקור שיצטרפו, LG ומוטורולה. עכשיו, המשימה שעומדת בפני מוסד סימביאן היא בניית מערכת הפעלה שהיצרניות האלה ירצו לשים במכשירים שלהן, ולפעול לכך שהמכשירים האלה, והיישומים שייבנו בעבורם, ייאפשרו לה לשמור על מעמדה הדומיננטי מבחינת נתח שוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully