וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניוד נעשה יותר נוח

דידי חנוך

29.10.2009 / 17:00

ביום ראשון הקרוב תיכנס לתוקפה הרפורמה של משרד התקשורת לניתוק הזיקה בין רכישת מכשיר סלולרי לבין הטבות בזמן אוויר

ביום ראשון ה-1/11 תיכנס לתוקפה הרפורמה עליה הכריז משרד התקשורת בעבר במסגרתה תנותק הזיקה בין רכישת מכשיר להטבות בזמן אוויר. במסגרת הרפורמה, יוכלו לקוחות לרכוש מכשיר בחנות ולקבל את אותו הזיכוי בזמן אוויר שהיה מקבל לו היה רוכש את המכשיר מהחברה. בנוסף, לקוח שינייד את מספרו בעודו משלם על מכשיר לחברה אחת, יקבל את הזיכוי בזמן אוויר שהיה מקבל לו היה רוכש את המכשיר בחברה אליה יעבור. אם לקוח עובר לחברה שלא מוכרת את המכשיר שרכש, הוא צפוי לקבל את ההחזר שניתן למכשירים "דומים" ברשת. לא ברור בשלב זה מי יקבע מה הוא מכשיר דומה.

הצעד של משרד התקשורת יסייע מאד ליבואניות וחנויות פרטיות של מכשירי סלולר, מכיוון שהוא מאפשר להן למכור מכשירים ללקוחות ולאמר להם "אם תשתמש במכשיר הזה ברשת X, תקבל עליו זיכוי מלא או חלקי". בעבור חברות הסלולר, הרפורמה משמרת את אחד התמריצים העיקריים לתוכניות החזרים - הגברת השימוש במכשיר. אבל הרווח שלהן על המכשירים עצמם נפגע במידה רבה ברגע שאפשר לרכוש מכשיר בשוק הפרטי או בחברה אחרת.

סוגיה משמעותית אחרת היא סוגיית הביטוח. כיום, לקוח שרוכש מכשיר יכול לרכוש מהמפעילה הסלולרית גם ביטוח מלא הכולל תיקונים והחזר במקרה של אובדן או גניבה. המפעילות לא יוכלו להציע ביטוח כזה על מכשירים שלא קיימים ברשת שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully