וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט רב-לשונית

סוכנויות הידיעות

30.10.2009 / 15:51

ארגון האחראי על רישום שמות אתרים - ICAAN, אישר הוספת שמות בשפות שאינן אנגלית. גם עברית נמצאת ברשימה

הגוף המפקח על כתובות האינטרנט אישר היום את השימוש בעברית, בהינדו, בשפה הקוריאנית ובשפות נוספות אשר אינן מבוססות על האותיות הלטיניות, בהחלטה שעשויה לשנות את פני האינטרנט. דירקטוריון תאגיד השמות והמספרים באינטרנט, או icann, הצביע לאפשר שימוש באותיות עלו בכתובות אתרים, לאחר מפגש בן שבוע של הדירקטוריון בסיאול.

ההחלטה, אשר אושרה על ידי 15 חברי הדירקטוריון ללא התנגדות, נתקבלה בברכה ובמחיאות כפיים. ההחלטה הגיעה לאחר שנים של דיונים, וויכוחים ובחינות הנושא.

ההחלטה תאפשר לממשלות העולם להגיש בקשות לשמות אתרים - קרוב לוודאי החל מ-16 בנובמבר. משתמשי האינטרנט יוכלו להתחיל לראות כתובות אתרי אינטרנט הכתובות בשפות שאינן עברית החל משנה הבאה - בעיקר בערבית, סינית ושפות נוספות, אשר הביקוש להן הוא רב, לפי בכירי icann.

"ההחלטה מסמנת צעד אחד קטן ל-icann, אבל צעד גדול למחצית מאוכלוסיית העולם אשר אינה משתמשת באותיות הלטיניות, כמו בדרום קוריאה, סין והשפות הערביות ברחבי אסיה ואירופה ובעולם כולו", אמר רוב בקסטרום, מנכ"ל icaan.

הדומיינים, כתובות האתרים המסתיימות ב-.קום או בסיומות אחרות, הם המפתח שמאחורי שמות האתרים, כתובות האינטרנט ופוסטים באתרי מיקרובלוגינג כמו טוויטר.

למעלה מ-1.5 מיליארד בני אדם משתמשים באינטרנט בשפות כמו סינית, תאילנדית, ערבית, עברית ויפאנית. עם השינוי בכתובות האתרים, יוכלו אנשים רבים ברחבי העולם להשתמש באינטרנט, אנשים שלהם הכנסה נמוכה יותר ואנשים אשר אינם דוברים שפה מלבד שפתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully