וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מפסיקה לשחק

דידי חנוך

1.11.2009 / 2:38

החברה סוגרת - אולי סופית? - את מותג המשחקים N-Gage, ותעביר את פעילותה בתחום לחנות Ovi

הנסיון הכושל השני של נוקיה להפוך למעצמת משחקים תחת המותג N-Gage יסתיים בשנה הבאה. ללקוחות בעלי מכשירים תואמים יוכלו להמשיך לרכוש משחקים עד ספטמבר 2010, והאתר - כולל המאפיינים החברתיים שלו - ירד בסוף השנה הבאה. אז ניתן יהיה לרכוש משחקים באמצעות חנות Ovi.

כאמור, זה הנסיון השני של נוקיה עם מותג N-Gage. הנסיון הראשון כלל מכשירי משחקים ייעודיים, וכשל מכיוון שהמכשירים היו גרועים, מכוערים ובאופן כללי כושלים בכל מובן אפשרי. כאשר החברה החייתה את המותג כפלטפורמה למשחקים בסלולר, זה נראה כמו צעד מבטיח. ויצאו לפלטפורמה משחקים מעניינים. אבל המיתוג היה מבלבל - למה מכשיר א' הוא מכשיר N-Gage ומכשיר ב' לא, למרות שהיכולות שלהם דומות? - ומאז החלה החברה לרכז את כל הפעילות שלה בתחום השירותים והערך המוסף תחת מותג Ovi.

מבחינת נוקיה, מדובר בצעד שיש בו מן השלילה והחיוב. בצד השלילי, מדובר בכישלון שקשה להכחיש. החברה דוחפת את אנ-גייג' כבר שנים, ללא הצלחה אמיתית. כאשר שוחחנו ב-2006 עם אחד מבכירי נוקיה, אילקה רייזינקן, הוא אמר כי הכוונה בסיבוב השני של N-Gage להכניס את הפלטפורמה לכל המכשירים המתקדמים של החברה. בפועל, גם מכשירים מצליחים מאד כמו 5800 בעל מסך המגע לא זכו לתמיכה בפלטפורמה. זאת כאשר כל אייפון תומך במגוון רחב של משחקים, ואלה זוכים להצלחה עצומה בחנות היישומים.

בצד החיובי, מדובר בזריקת מרץ פוטנציאלית לחנות Ovi, שלא זכתה להצלחה לה קיוו בחברה עד כה, במיוחד מכיוון שלמרות שהיא מספקת חווית הורדה טובה בהרבה ממה שהיה בעבר, היא עדיין נחותה משמעותית מבחינת הממשק וההיצע ממה שאנו רואים בחנויות של האייפון ושל אנדרואיד. הפיכת החנות לאטרקטיבית יותר בעבור משתמשים על ידי הוספת משחקים ממותגים של חברות גדולות עשויה להפוך אותה לאטרקטיבית יותר גם בעבור מפתחים, שהם במידה רבה קהל היעד האמיתי של החברה בתקופה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully