וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס משתדרג

דידי חנוך

1.11.2009 / 2:49

הגרסה הבאה של הדפדפן המצליח זוכה לבטא ראשונה, עם שיפור בביצועים ומספר תכונות חדשות

פיירפוקס, הדפדפן המצליח בעל הקוד הפתוח, זוכה לגרסה חדשה שיצאה בסוף השבוע בבטא ראשונה. הגרסה החדשה כוללת מספר תכונות חדשות, כגון תמיכה משופרת ב-HTML5, הודעות עדכון בולטות יותר על תוספים ישנים, ואפשרויות חדשות לשינוי מראה התוכנה.

שדה הקרב בתחום הדפדפנים הופך צפוף יותר ויותר בשנה האחרונה. בעבר, היה על פיירפוקס להתמודד בעיקר עם אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט, שנהנה מיתרון משמעותי בנתח השוק אבל היה נחות לעין שיעור ברמה הטכנולוגית. כיום, אקספלורר 8 צמצם את הפער במידת מה, והמוצרים של גוגל ואפל טובים יותר בהיבטים רבים.

במידה רבה, התוספות החשובות ביותר בפיירפוקס 3.6 בטא 1 אינן ברמת התכונות כי אם מתחת למכסה המנוע. התוכנה זכתה לשיפור ביצועים ומהירות, היא עולה מהר יותר וטוענת דפי ג'אווסקריפט מהר יותר. בדקנו אותה בגרסת האלפא וכעת בגרסת הבטא, והיא אכן מהירה יותר. היא עדיין לא מהירה כמו כמה מהדפדפנים המתחרים - כרום, ספארי, אופרה - אבל היא מהירה משמעותית, ועם מאגר התוספים העצום, שחלקם כבר עובדים בגרסה החדשה ואחרים ודאי יצטרפו בקרוב, מדובר שוב בדפדפן שעשוי לתת את החבילה המלאה הטובה ביותר.

בבדיקות שערכנו, התוכנה היתה יציבה מאד. אבל שווה לזכור שמדובר בגרסת בטא ראשונה, ושמעבר אליה פירושו אובדן של רבים מהתוספים. אם זאת, בהחלט שווה לגולשים הרפתקניים לנסות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully