וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילון פשוט

דידי חנוך

2.11.2009 / 12:09

Samsung Jet הוא מכשיר שמנסה לשלב תכונות של סמארטפון במעטפת של מכשיר מגע פשוט. בדקנו אותו

S8000 Jet של חברת סמסונג הוא יצור כלאים. מדובר במכשיר שבפירוש אינו סמארטפון, אבל משלב כמה מתכונות המפתח של סמארטפון קלאסי. בנוסף, זה היה המכשיר הראשון בשוק עם מעבד 800Mhz, ולמרות שכבר יש מעבדים מהירים יותר, זה עדיין אחד המהירים ביותר. והמהיר ביותר בו נתקלנו במכשיר שאינו סמארטפון.

יכול להיות שהוא חכם?

מה זה אומר שהמכשיר אינו סמארטפון? ובכן, זה אומר שאין לו מערכת הפעלה שמאפשרת הרצת יישומים מתקדמים מצד שלישי. אבל סמסונג נוקטים צעדים שמטרתם לצמצם את הפער בין מכשירים כמו הג'ט לבין הסמארטפונים. הצעד הראשון הוא TouchWiz, ממשק המגע שהשיקו בשנה שעברה עם המכשיר F480 (ששווק בישראל, באופן מבלבל, תחת השם TouchWiz) והופיע מאז במספר מכשירים. דעתנו על הגרסה הראשונה של טאצ'וויז ידועה: מדובר בממשק זוועתי ובלתי שמיש בעליל. אבל סמסונג עבדו קשה על שיפור הממשק, הן בשימוש כללי והן בבנייתו כפלפורמה להצגת יישומונים, שאמורים לספק חלק מהפונקציונליות של היישומים המלאים שתמצאו בסמארטפון כגון האייפון, מכשירי סימביאן, מכשירי אנדרואיד וגו'.

עדיין אין מספיק יישומונים, ורבים מדי מהם הם עדיין לא יותר מקיצורי דרך לדפדפן, אבל ההיצע משתפר. בהדרגה. והדפדפן עצמו הוא החלק השני בצמצום הפער. Dolfin, הדפדפן של הג'ט, הוא הדפדפן הראשון שראינו במכשיר "פשוט" שמבוסס על וובקיט, המנוע שמאחורי גוגל כרום, אפל ספארי, מובייל ספארי באייפון, הדפדפן של Pre, הדפדפן של סימביאן ועוד. במילים אחרות, זה דפדפן נורמלי שאפשר לגלוש בו מבלי לרצות לזנק מהחלון הקרוב. יש בו אפשרויות זום נוחות - אם כי היעדר רב מגע עדיין אומר שהוא נותר מאחור לעומת הדפדפנים הטובים ביותר - והוא משדרג את המכשיר משמעותית בכל הנוגע לחווית האינטרנט.

הצעד השלישי בצמצום הפער הוא המפתיע ביותר מבחינתנו. זה המכשיר הפשוט הראשון שראינו שכולל תמיכה מלאה במייל בדחיפה שכוללת תמיכה בשרתי Exchange. זה אומר שאנשי עסקים יכולים להשתמש בו ועדיין לקבל את כל עדכוני המייל שלהם, גם מהעבודה. מדובר בתכונה שהולכת והופכת לסטנדרט בסמארטפונים, אבל כמעט ולא קיימת במכשירים פשוטים. הופעתה בג'ט, והעובדה שהיא עובדת באופן סביר - אם כי לא מצוין - גם היא שדרוג.

מכונת מולטימדיה וקישוריות

בכל הנוגע למדיה, הג'ט מתחרה בלי בעיה עם רוב המכשירים שנמצאים בשוק כיום. יש לו מסך AMOLED בוהק בגודל 3.1 אינץ' שנראה מצוין בתוך הבית, ופחות טוב מחוץ לו. יש לו תמיכה במגוון פורמטי מולטימדיה כגון XviD, DivX, MP4, MP3, WMV ועוד. יש לו חיבור אזניות סטנדרטי, מצלמת 5 מגפיקסל טובה עם פלאש LED כפול וממשק שמאפשר להעלות את התמונות לרשת. המכשיר מגיע עם זיכרון מובנה של 2 גיגה ואחסון פנימי של 8 גיגה בנוסף לחריץ לכרטיס מיקרוSD.

גם בכל הנוגע לקישוריות תקבלו את כל מה שניתן לצפות ממכשיר מתקדם. וייפיי, בלוטות' 2.1 סטריאופוני, קישוריות סלולרית דור 3.5.

לא חכם, לא כאן

הבעיה של הג'ט היא שמדובר בטלפון שנמכר בשוק החופשי במחיר של 2,750 ש"ח. זה מחיר קרוב מאד למחיר בו ניתן להשיג בארץ את האומניה HD, מכשיר מתקדם יותר בכל פרמטר. ולמרות שהוא מנסה להיות סמארטפון, הוא עדיין לא. זה אומר שלא תוכלו להתקין תוכנות רבות ומוצלחות מחנות יישומים. כי אין. וזה אומר שמה שתקבלו כשתקנו את המכשיר הוא מה שיהיה לכם. אם המכשיר היה משווק באחת הרשתות הסלולריות, ניתן היה לקוות שהוא היה מגיע עם החזרים סבירים שהיו הופכים אותו לעסקה משתלמת. במצב הנוכחי, מדובר במכשיר מעניין מאד, שמחדש לא מעט. אבל סביר להניח שהוא הגיע מאוחר מכדי שנראה אותו אצל אחת המפעילות. המכשיר שבדקנו כלל תמיכה במספר שפות, אבל עברית לא היתה אחת מהן. חבל, זה מכשיר שלטעמנו יכול היה לענות לצורך בשוק הישראלי, למכשיר מסך מגע מהיר ונוח שנמכר במחיר סביר. במילים אחרות, מה ש-F480 אמור היה להיות, או מה ש-5800 של נוקיה יכול היה להיות לו היה מצויד במעבד חזק יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully