וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד של סוני אריקסון

דידי חנוך

3.11.2009 / 13:22

חברת הסלולר חשפה היום את XPERIA X10, שמשלב את אנדרואיד עם יכולות מולטימדיה מתקדמות. שיחקנו איתו

לאחר חודשים של שמועות, השיקה היום חברת סוני אריקסון את XPERIA X10, המכשיר הראשון שלה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. המכשיר מספר מאפיינים שמגיעים למערכת ההפעלה לראשונה: מסך בגודל 4 אינץ' עם רזולוציית 480x854, מצלמת 8.1 מגפיקסל וממשק מולטימדיה ותקשורת שנבנה במיוחד על ידי החברה.

הממשק החדש, שכונה בשלבים מוקדמים בשם רייצ'ל וזכה עם ההשקה לשם הגנרי UX Platform, מורכב בעצם משני ממשקים, האחד לתקשורת והשני למולטימדיה. Timescape הוא ממשק התקשורת, שמשלב סמסים, פייסבוק, טוויטר ומייל בממשק גרפי אחיד ומעוצב. הממשק מספק תכונות דומות לממשקים שראינו ב-Blur של מוטורולה, Sense UI של HTC ו-WebOS, מערכת ההפעלה של הפאלם Pre.

הממשק השני, שמעוצב באותה השפה כמו הראשון, ייחודי יותר. MediaScape הוא ממשק המולטימדיה של המכשיר, שמביא אותו לרמה שווה עם האייפון בכל הנוגע למדיה. X10 מצויד במעבד קוואלקום SnapDragon במהירות גיגהרץ, שמאפשר לממשקים התלת מימדיים לרוץ באופן מהיר, מרשים וחלק. שמחנו לגלות שלמרות המסך העצום, המכשיר לא מרגיש מסיבי מדי, ובאופן כללי התרשמנו לחיוב מאד.

מאכזב מעט שהמכשיר מגיע עם אנדרואיד 1.6 ולא עם גרסה 2.0, אך אנו מניחים שהסיבה היא שהממשקים שסוני אריקסון בנתה עדיין לא מעודכנים לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה. אנחנו מקווים שזה ישתנה עד ההשקה.

רשמים ראשוניים

יצא לנו השבוע להתנסות לזמן קצר ביחידת אבטיפוס של X10, שהגיעה לידינו בדרך לא דרך. גילינו מכשיר מעוצב מאד, עם מסך מרהיב וממשק שעובד נהדר. אבל המכשיר שבו שיחקנו סבל מבעיה קשה של זמן סוללה שאנו מקווים מאד שתיפתר עד ההשקה ברבעון הראשון של השנה הבאה.

סוני אריקסון סבלה בשנתיים האחרונות משלוש בעיות חמורות: היא השיקה מכשירים פשוטים בתור מכשירי דגל בזמן שהשוק עבר לסמארטפונים, היא השיקה מכשירים באיחור לא אופנתי כלל, והיא השיקה חלק מהמכשירים שלה בעולם - אלה שבדרך כלל לא הגיעו לארץ - בתמחור לא ריאלי בעליל. X10 פותר את שתי הבעיות, כי הוא סמארטפון שמשלב היטב את היכולות של החברה בתחום המולטימדיה ואף כולל ממשק מצוין, והוא יגיע די בקרוב. נקווה לשמוע שגם המחיר שלו יהיה שפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully