וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע, שבע, שבע

במהלך ביקורו בישראל, דיבר מנהל התפעול של מיקרוסופט על החזון העתידי של החברה, ולא הפסיק לשבח את חלונות 7

קווין טרנר – מנהל התפעול של ענקית התוכנה מיקרוסופט, הגיע היום לישראל כדי להשיק כאן את הדור החדש של תוכנות לעסקים, וכדי לקדם את השקת מערכת ההפעלה "חלונות 7", אשר הושקה לפני כשבוע וחצי.

במסיבת העיתונאים שנערכה איתו, הצליח טרנר להכניס את נושא "חלונות 7" – התכונות שלה, שביאות הרצון מההשקה והעתיד המזהיר (דבריו) כמעט לכל תשובה. כך, למשל, בתשובה לשאלת וואלה! TECH אודות המשך חייה של חלונות ויסטה, אמר טרנר כי מטרת החברה היא לשדרג את כל מחשבי XP ו-Vista לחלונות 7, וכי החברה מחוייבת למחזור התמיכה הרגיל של מערכות ההפעלה שלה גם במקרה של Vista.

החזון של מיקרוסופט

אחד המספרים עליהם חזר קווין טרנר במהלך מסיבת העיתונאים הוא 9.5 מיליארד. זהו הסכום, בדולרים, אותו משקיעה השנה מיקרוסופט במחקר ופיתוח – יותר מכל חברה אחרת בעולם, לדבריו של טרנר. המטרה של ההשקעה, על פי מנהל התפעול של מיקרוסופט, היא החזון שמציב את מיקרוסופט בקדמת הקישוריות בין המחשוב בעבודה לבין המחשוב הנייד והמחשוב הביתי-בידורי.

אם בתחום העסקי מדובר בתוכנות העסקיות ובמערכת ההפעלה הארגונית Azure שמבוססת על שילוב של שירותי ענן, על התחום הביתי פירט טרנר מעט יותר. לדבריו, כבר כיום קיימות פלטפורמות מאוד מוצלחות כמו אקס-בוקס (לא, הוא לא מגיע לארץ עדיין) ו-MediaRoom שמביאות את חווית המחשב לטלוויזיה בסלון. כמו כן, גם כאן הזכיר טרנר את חלונות 7 ואת המדיה סנטר שלו, אך זה לא סוף הסיפור. השילוב בין 3 סביבות העבודה אמור להפוך לטוב יותר, ומנהל התפעול של מיקרוסופט אומר שהחברה עליה מופקד תעזור לשלב בין הדברים.

לא כמו גוגל

כצפוי, טרנר לא מצמץ כשנשאל אודות התחרות הקשה בין מיקרוסופט לגוגל – הן בתחומים כמו חיפוש, והן במערכות הפעלה (אנדרואיד מול חלונות 7 בסלולר, חלונות 7 מול GoogleOS במחשב האישי) ויישומי אופיס. לדבריו, האסטרטגיה של מיקרוסופט שונה מאוד מזו של גוגל – בענקית התוכנה מרדמונד לא מאמינים שיישום חייב להיות או על המחשב או בענן האינטרנטי. במיקרוסופט חושבים שצריך לשלב בין שני הדברים, ולטענתם הם נותנים ללקוחות יותר אפשרויות בחירה, זאת תוך בניה של תשתית שיכולה להתאים לכל צרכיו.

כמו כן, עקץ טרנר את גוגל באומרו כי יישומי Windows Live ו-Office, שמשלבים שירות מקוון עם תוכנה, מציעים למשתמש את הזמינות, האבטחה ומדיניות הפרטיות שהיישומים החינמיים של גוגל לא יכולים להציע. אך מה עם מערכת הפעלה מבוססת ענן למשתמשים ביתיים? טרנר אומר כי במיקרוסופט שוקלים את הרעיון.

ומה עם בינג? לדבריו של טרנר, מנוע החיפוש של מיקרוסופט משתפר כל הזמן, וזוכה מדי חודש לגרסה חדשה שמשדרגת אותו.

הבחירות של מיקרוסופט

כשנשאל אודות חנות אפליקציות שתאפשר יצירת מערכת מודולרית, אמר טרנר כי זהו לא הכיוון אליו מיקרוסופט הולכת לשוק הביתי. לדבריו, מטרת החברה היא להאיר את עיני המשתמשים בנוגע למגוון הרב של התוכנות שקיימות כיום לסביבת ההפעלה הזו, ולא ליצור חנות ייעודית עבורן.

כמו כן, בתשובה לשאלת וואלה! TECH אודות הלחימה של מיקרוסופט בפיראטיות, אמר מנהל התפעול של החברה כי המצב בארץ הוא של 25-31 אחוזי פיראטיות מערכת הפעלה, וכי כאן – כמו גם בשאר מדינות העולם – מעדיפה מיקרוסופט להשקיע בשיתוף פעולה עם הרשויות הן כדי להילחם בפיראטיות והן כדי לבצע מהלכי הסברה. מעבר לכך, הצדיק טרנר את מחירה של מערכת ההפעלה באמרו כי מיקרוסופט גובים סכום הוגן עבור מערכת הפעלה, שמאפשר להם להשקיע בחדשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully