וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי להאמין?

5.11.2009 / 13:58

דידי חנוך מסביר לאילו מהאתרים והבלוגים העוסקים בטכנולוגיה הוא מוכן להאמין, ומהן הסיבות לאמונה הזו

כשאתם קוראים מאות ידיעות ביום, חלק גדול מהעבודה הוא סינון. אני מסנן על פי משתנים רבים, כולל הנושא, ניסוח הכותרת והידע האישי שלי על הנושא. אבל אחד המשתנים החשובים ביותר הוא המקור.

בשבועות האחרונים הדהד באינטרנט הישראלית ויכוח שנראה קצת עתיק, אבל כנראה מסרב למות: האם בלוגים הם מקורות מידע אמינים. ובכן, הניסיון שלי אומר שבלוגים אמינים בדיוק כמו עיתונים. יש בלוגים עליהם אני סומך בעיניים עצומות, ויש כאלה שצריך לבדוק שבעתיים. וזה נכון גם לתקשורת הישנה. יש את אלה שמפיצים שמועות בלי לבדוק, יש את אלה ששמחים לפרסם כל סיפור הפחדה בלי לבדוק אותו, יש את אלה שהדעות הקדומות שלהן מכתיבות יותר מדי את מה שהם כותבים. והם קיימים בכל מדיום.

בטור התלונות השבוע כתבתי על אנליסטים כציבור שנוטה לייצר כותרות ללא תוכן, ואחת הקבוצות להן אני לא נוטה להאמין. היום מגיע הצד השני של המשוואה: למי אני כן מאמין? קבלו את רשימת אתרי הטכנולוגיה האמינים ביותר בעולם כיום, לדעתי.

Engadget

הוא התחיל בתור בלוג גאדג'טים, והוא כיום אחד הבלוגים המצליחים בעולם. הכותבים שלו ספקנים, מנוסים, וחסרי תיאבון לבולשיט. הם לא עיתונאים, הם בלוגרים. אבל בכל הנוגע לטכנולוגיה צרכנית, הם העיתונאים הטובים בעולם. הסיבה לכך פשוטה: אכפת להם מטכנולוגיה. באמת אכפת להם. הם אוהבים סקופים כמו כולם, אבל הם אוהבים אותם מזווית אמיתית יותר, לטעמי. כי הם, כמו רוב הגיקים, רוצים לדעת את הדברים קודם. רוצים להתנסות בהם קודם. ואם הם לא אלה שהביאו את הידיעה, הם תמיד יתנו כבוד למקור.

All Things D

הוול סטריט ג'ורנל הוא העיתון המצליח ביותר בארצות הברית כיום, ואני לא מאמין למדור הטכנולוגיה שלו. הם נוטים ליפול שבי לשמועות, לפרסם ידיעות לא מדויקות, ובאופן כללי להוות דוגמה לבעיה שיש לעתים למדיה הממוסדת עם עולם הטכנולוגיה. אבל לוול סטריט ג'ורנל יש גם את אחד ממקורות המידע הטובים והאמינים ביותר בכל הנוגע לאינטרנט וטכנולוגיה צרכנית: All Things D הוא בלוג טכנולוגיה שמופעל על ידי כתבת האינטרנט קארה סווישר וכתב הטכנולוגיה הצרכנית וולט מוסברג. וולט בדרך כלל לא מביא חדשות, כי אם מתמקד בסקירות. אבל סווישר היא מקור המידע האמין ביותר בכל מה שקשור למיקרוסופט, יאהו!, גוגל וכל דבר אחר שקורה באינטרנט. כשיש שמועת אינטרנט סוערת שקשורה לחברות העולמיות הגדולות, אני רץ לבדוק אצלה, כי היא זאת שתסביר למה מדובר בשטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

All About Microsoft - ZDNet

יש באתר ZDNet הרבה מאד בלוגים טכנולוגיים, אבל רק אחד שהוא קריאת חובה. מרי ג'ו פולי מסקרת נושא אחד, ומסקרת אותו טוב יותר מכל אחד אחר: מיקרוסופט. לפעמים נדמה שהיא יודעת יותר על מה שקורה בחברה ממה שיודעים בהנהלה. בין אם אתם מחפשים סקופים או ניתוח מעמיק, הבלוג שלה הוא מקום שאתם חייבים לקרוא. זה לא מקרי שוריאציות על המשפט "מרי ג'ו פולי כתבה" הופיעו בלא מעט ידיעות שלנו על חברת התוכנה הגדולה בעולם.

Guardian Technology

מדור הטכנולוגיה של העיתון הבריטי נותן איזון טוב מאד בין דיווח טוב לבין פרשנות נבונה. הכותבים שלהם מסקרים את עולמות האינטרנט, הגאדג'טים והמשחקים במומחיות ומקצועיות. השנה הם רכשו את רשת הבלוגים paidContent של רפעת עלי, שתכניו משולבים במדור. וזאת הסיבה היחידה שעלי לא מקבל כאן סעיף משלו, כי קשה למצוא מקורות מידע טובים יותר בכל הנוגע לתוכן באינטרנט.

ומה אתכם?

אלה מקורות המידע האמינים ביותר בעיני. עכשיו תורכם לומר: על מי אתם סומכים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully