וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטבוק בענן

דידי חנוך

9.11.2009 / 4:13

Litl Webbook הוא מחשב נייד קטן שמיועד לאינטרנט ומולטימדיה, ומשתמש ברשת בתור כונן קשיח. הוא גאדג'ט היום

השם Netbook ניתן למחשבים הניידים הקטנים שהציפו את השוק בשנה האחרונה מכיוון שהם מתמחים בגלישה באינטרנט, ומכיוון שהיה צורך בשם חדש כדי להסביר למה הם יותר חלשים, קטנים ובעיקר זולים ממחשבים ניידים אחרים.

Litl Webbook הוא נטבוק מסוג אחר. הוא לוקח ברצינות את המילה Net, בעודו מנסה להחליף אותה במילה Web. המחשב מגיע עם אחסון פנימי של 2 גיגה בלבד, מכיוון שהכונן הקשיח האמיתי שלו הוא השרתים של החברה. כן, זה אחד המוצרים הראשונים שראינו שלוקח את המונח "מחשוב בענן" באופן רציני באמת.

ליטל מגיע עם מסך 12 אינץ', שמסוגל להתקפל בזווית 178 מעלות כך שהוא עומד על שתי רגליו לחווית צפיה נוחה יותר בוידאו. במצב הזה, הוא נשלט באמצעות שלט רחוק שבנוי בעיקר מגלגל. למחשב ממשק ייחודי - שבנוי על לינוקס, למרות שהחברה משתדלת לא לומר את זה בשום מקום - וכולל ערוצים מובנים לשירותים מקוונים כמו פליקר, פייסבוק, תחזית מזג אוויר ואתר הספורט ESPN.

זהו אחד הנטבוקים הראשונים שמגיעים עם מעבד גרפי שמסוגל להריץ וידאו באיכות 720p, וכולל גם יציאת HDMI להצגת הוידאו הזה על מסך גדול.

הושקע כאן מאמץ אמיתי ליצור חוויה שונה מחווית המחשב הרגילה, ואת זה אנחנו מעריכים. לא ברור כמה שימושי יהיה המחשב בכל הנוגע ליישומים משרדיים, וזה מעט מדאיג. אבל כפי שכתבנו אינספור פעמים, גאדג'ט היום הוא לא מדור להמלצות קניה, כי אם מדור על מוצרים מגניבים שמצאנו ברשת. ואגב המלצות קניה - או היעדרן - ליטל וובבוק עולה 700 דולר, מה שהופך אותו גם לאחד הנטבוקים היקרים ביותר שניתן למצוא. אבל זה דור ראשון. דבר אחד בטוח: אולי לא היינו קונים אותו, אבל היינו שמחים מאד לשחק איתו.

יש קשת בענן?

ומה אתם אומרים? הקונספט נראה לכם מעניין?

  • עוד באותו נושא:
  • נטבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully