וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: FreeCommander

דידי חנוך

10.11.2009 / 11:53

אם אתם רוצים דרך אחרת לנהל את הקבצים במחשב שלכם, היורש החינמי של נורטון קומנדר העתיק עשוי לעזור

הזכרנו את FreeCommander לפני שבועיים, בסקירת תוכנות בהן ניתן להשתמש ללא התקנה. כפי שציינו אז, שמחנו לגלות שיש בכלל חלופה חינמית למוצר המוכר כיום בשם Total Commander ושגולשים ותיקים עשויים לזהות תחת השמות Norton Commander או Windows Commander. בזמן שחלף השתמשנו בתוכנה ללא הרף, והחלטנו שמגיע לה לקבל את הזרקור לבדה.

FreeCommander היא תוכנה שמציגה שני חלונות, שכל אחד מהם מציג ספריה אחרת במחשב. בין החלונות ניתן לבצע מספר פעולות, כגון העתקה והעברה של קבצים, כיווץ ופתיחת קבצים מכווצים, ותצוגה מוקדמת של קבצים. אולי זה בגלל שאנחנו משתמשים בגרסה זו או אחרת של התוכנה הזאת כבר שנים, אבל לטעמנו מדובר בדרך מהירה בהרבה לנהל קבצים מאשר לגרור אותם מחלון אחד לשני, כנהוג.

בנוסף, התוכנה מספקת כלים לשינוי שם של מספר רב של קבצים, לחלוקת קובץ לחלקים וחיבור קובץ שחולק, ואחד החלונות יכול גם להפוך לחלון FTP, אם אתם צריכים להעלות או להוריד קבצים משרת.

אפשר לקבוע בתוכנה ספריות מועדפות, אליהן ניתן להגיע באמצעות קיצור דרך בתוכנה. אפשר גם לעשות באמצעותה צילום מסך או לפתוח חלון DOS.

FreeCommander היא תוכנה פשוטה מאד בבסיסה, שמאפשרת לעשות דברים רבים מאד. משתמשים שמכירים את קודמותיה, יתמצאו בה בקלות. בעבור אחרים, מדובר בפרדיגמה שונה לעבודה מול הקבצים במחשב, וזו עשויה להיות מבלבלת.

אם השתמשתם פעם בגרסה כלשהי של תוכנות Commander, אתם לא צריכים אותנו בשביל ההמלצה. אבל אם לא, אנחנו בהחלט חושבים ששווה לנסות את התוכנה. היא חינמית לגמרי.

  • עוד באותו נושא:
  • Free Commander

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully