וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח הפקר להמונים

משחק התפקידים החדש Borderlands נראה כמו משחק פעולה ומומלץ בעיקר לאנשים שישחקו בו דרך הרשת

אם זה נראה כמו משחק פעולה, מרגיש כמו משחק פעולה ומתנהג כמו משחק פעולה, האם יש אפשרות – אפילו תיאורטית – שמדובר בברווז? זה לא מאוד סביר, האמת. ברווזים לא נראים כמו משחקי פעולה, וההתנהגות שלהם מזכירה יותר בעלי כנף ממשחקים. עם זאת, משחק תפקידים זה דווקא כן יכול להיות. ואפילו יש לנו דוגמה טובה – Borderlands שמה.

המשחק החדש של Gearbox Software, שהחלה את דרכה בבניית חבילות הרחבה של Half Life והמשיכה לבנות את שמה בסדרת Brothers In Arms, משלב בין המנגנונים המוכרים לנו ממשחקי פעולה עם אלה של כותרי תפקידים בצורה שמזכירה לא פעם את Mass Effect ואת Fallout 3, רק בלי היכולת לעצור את הפעולה.

ברוכים הבאים לפנדורה

פנדורה - העולם בו מתרחש Borderlands הוא כוכב לכת מדברי, עם יישובים וכפרים קטנים שמפוזרים לאורכו ולרוחבו. הסיבה היחידה להגיע לשם היא הכספת – בונקר אגדי שנבנה, כביכול, על ידי חייזרים, ומיקומו סודי. הכספת מושכת לפנדורה מחפשי אוצרות וארגונים אינטרסנטיים כאלה ואחרים. כמו כן, בכל אזור של פנדורה יש לא מעט שודדים, כנופיות ויצורים ארסיים כאלה ואחרים.

בתחילת המשחק תתבקשו לבחור את הדמות אותה תלוו מתוך 4 הרגילות – חייל, צייד, בחורה מפתה שיכולה להפוך לבלתי נראית ואיש אלים ממש גדול. אלה דמויות מוכרות ממשחקי תפקידים, ולכל אחת מהן יכולות מיוחדות שמאפשרות להילחם בדרכים שונות לגמרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אף אחד לא עובר אותנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה כמו קומיקס

החדשנות האמיתית של Borderlands מורגשת בשלושה מקומות עיקריים – העיצוב, הדגש על משחק מקוון וכלי הנשק. במפגש עם היוצרים של המשחק בתערוכת Gamescom, הם דיברו לא מעט על הדרך בה המשחק עוצב, הקושי "למכור" את הרעיון כשהוא היה על הנייר, והקלות בה הבוסים של החברה אימצו אותו כשראו במה מדובר.

כל העולם של בורדרלנדס מצוייר תוך שימוש בטכנולוגיית Cel Shading, המקנה לעולם ולדמויות בו מראה של קומיקס. באף שלב של המשחק זה לא נראה לא-טבעי או מעצבן, ההפך הוא הנכון. יש משהו מאוד קסום בכאילו-פשטנות הזו. עולם המשחק לא אמור להראות ריאליסטי – הוא אמור להראות יפה, ואת זה מצליחים המפתחים מ-Gearbox להשיג.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מרגיש כמו משחק תפקידים

חלק חדשני נוסף הוא, כאמור, משחק מרובה-משתתפים, בו ניתן לשחק הן דרך רשת מקומית והן דרך חיבור אינטרנטי. אם תבחרו לפתוח משחק משלכם, תוכלו להתקדם בתוך עלילת המשחק ואנשים מרחבי הרשת יוכלו להתחבר ולעזור לכם במשימה שלכם, כשהפרס עבורם הוא עליה בדרגות דמות ויכולת לאסוף חלק מהדברים שאויביכם מפילים. עם זאת, במקרה ואתם מתחברים למשחק של מישהו אחר, אשר משחק במשימה שונה משלכם, כשתחזרו למשחק יחיד תאלצו להמשיך מהמקום בו הפסקתם את הקמפיין, לא מהמקום בו הייתם במשחק הרשת.

הרעיון הזה – של שילוב מאוד טבעי בין מערכה לשחקן יחיד לבין משחק רשת – אמנם לא מאוד חדשני אך עדיין מעניין, והיישום שלו בבורדרלנדס טוב יחסית. הבעיה היא שאנשים עם רוחב פס לא גבוה יתקשו לארח משחקים, וגם התחברות למשחקים של אחרים יכולה להיות בעייתית בשעות בהן מי שמשחק הם אמריקאים בעיקר. הפתרון לכך הוא לשחק עם חברים, אבל תצטרכו לשכנע אותם לרכוש את המשחק כדי לעשות זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עץ התקדמות? זה לא משחק פעולה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיליון כלי נשק

ומה באשר לכלי נשק? כאן, זו לא האיכות אלא הכמות שקובעת. ב-Borderlands יש כמיליון כלי נשק שונים. לא, זו לא שגיאת הקלדה, אלא מנגנון שמרכיב במהלך המשחק כלי נשק ייחודיים מחלקים רנדומליים.

ניתן היה לצפות שמנגנון כזה יתרום רבות למשחק, אבל הוא לא מלהיב כלל. באופן מעשי, זה פשוט אומר שאתם צריכים להשוות כל הזמן סטטיסטיקה של כלי נשק הנמצאים אצלכם בארסנל, לברור את הטובים ולמכור את השאר. אם אתם שחקני פעולה ולא RPG, זה יהיה תהליך די מייגע עבורכם. אם אתם כבר רגילים תהליך כזה ממשחקי תפקידים, לא יהיה אכפת לכם אם יש כאן אלף כלי נשק או מיליון.

משחקים להמונים

מעל כל זה מרחפת העטיפה – המערכה המשולבת לשחקן יחיד ולמשחק מרובה משתתפים. אפשר להתעלם מהעלילה, הסיפור של Borderlands לא מרתק במיוחד, ולהתמקד במה שבאמת חשוב: המשימות.

אלה מורכבות, כצפוי, ממשימות ראשיות שמקדמות את העלילה ומשימות צד אותן אתם מבצעים כדי להעלות בדרגות ולקבל שלל. רוב רובן של המשימות מורכבות מ-3 חלקים: הגעה אל היעד, הרג האויבים וחזרה לבסיס האם כדי לקבל את הפרס המגיע לכם. כיוון שלעיתים קרובות המשימות דורשות מכם הליכה או נסיעה של כמה דקות טובות, בשלב מוקדם במשחק תתחילו לחרוק בשיניכם כשתבינו שצריך לחזור עכשיו לבסיס.

בשלב מסוים במשחק תוכלו להשתמש בכלי רכב, ואף במערכת שמעבירה אתכם מיידית ממקום למקום, אך גם עם כל אלה כולל המשחק יותר מדי הליכה ממקום משעמם אחד לאחר. תוסיפו לכך את זה שהשליטה בכלי הרכב לא מאוד נוחה, ותקבלו מתכון בטוח לתסכול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכירו את החבר הקטן שלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לא לבד, בחושך, בפינה

מה שמוסיף לרמת התסכול הוא עקומת הקושי של Borderlands. בחלק מהמשימות יהיה לכם מאוד קשה בלי לרמות (והאינטליגנציה המלאכותית המבאסת של האויבים מאפשרת לרמות במרבית קרבות הבוס וקרבות קשים אחרים) או בלי ללכת לבצע מספיק משימות צד כדי לקבל כלי נשק טובים יותר ולשדרג את הדמות.

נראה כאילו רבים מהמפגשים תוכננו במיוחד לצוותים של ארבעה שחקנים, ולא נעשה שום ניסיון להפוך אותם לקלים יותר כשמדובר בשחקן בודד. התוצאה היא שתמותו לא מעט, כל עוד תשחקו לבד. כל מוות שכזה מחזיר אתכם לנקודת השמירה האוטומטית (הן מפוזרות בנדיבות, לפחות) האחרונה בה הייתם, וסכום כסף מסויים נגרע מחשבונכם. כאמור, מתסכל.

אם אין לכם שום כוונה לשחק ב-Borderlands עם חברים, אנחנו לא ממליצים לכם לקנות אותו. המשחק פשוט לא מספיק טוב כשאתם משחקים בו לבד. אך במקרה ויש לכם חיבור אינטרנט טוב וחברים שמוכנים לשחק, יאפשר לכם הכותר הזה לחוות כמה וכמה קרבות מגניבים להפליא.

  • עוד באותו נושא:
  • Borderlands

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully