וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתפשרת על ספרים

גוגל הגישה הסכם פשרה מתוקן במיזם סריקת הספרים שלה. על פי ההסכם, יוטלו על החברה מגבלות רבות שנועדו להטיב עם בעלי הזכויות

גוגל הגישה לבית המשפט הפדרלי בארה"ב הסכם פשרה חדש בינה לבין ארגונים המייצגים סופרים, כחלק מקידום יוזמת סריקת ספרים והצגתם ברשת - Google Book Search שמה. השירות, שהוצג לראשונה ב-2004, זכה לביקורת מצד ארגוני סופרים על כך שהוא מפר את זכויותיהם, והסכם הפשרה הראשוני, שנחתם ב-2008 ובו הציעה החברה להעביר 125 מיליוני דולרים לבעלי הזכויות, זכה לביקורות גם הוא.

ההסכם החדש מגביל את כוחה של גוגל, בכך שהוא מציב בפני החברה הן גבולות גיאוגרפיים והן הגבלה על מודלים עסקיים. כך, יכולה החברה כעת לסרוק ולהציג רק ספרים שכבר אינם מודפסים, אשר הודפסו בעבר בארה"ב, אנגליה, אוסטרליה או קנדה. כמו כן, תחויב החברה להקים ארגון ללא מטרות רווח, שיחפש בעלי זכויות וישלם להם. בעלי הזכויות, אגב, יוכלו לבחור כמה עמודים מספריהם ניתן יהיה להדפיס בחינם ותחת איזה רישיון הם יוצגו.

באשר לצפיה בחומרים – קוראים מן המניין יוכלו לראות חלקים מהספרים ברשת ולקנות עותקים דיגיטליים שלהם, לקוחות ארגוניים יוכלו לקנות מנויים ובספריות יוקמו מסופים המאפשרים גישה לספרים בחינם.

לפני כחודש פרסם אחד המקימים של גוגל – סרגיי ברין, מאמר דיעה בניו יורק טיימס, בו אמר שהמיזם של גוגל נועד לשמר את המורשת התרבותית של האנושות, ולאפשר לכל מי שרוצה לגשת אל היצירות בקלות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully