וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרץ הפיראטים לא ינהל הורדות

אתר הטורנטים PirateBay סוגר את השרת שניהל את פעילות הטורנטים, ומציג את החזון שלו להתפתחות רשת השיתוף

אתר הטורנטים הפופולרי ThePirateBay מפסיק חלק מהפעילות שלו, וסוגר את שרת העוקב (Tracker), שניהל חלק גדול מתעבורת הטורנטים הזמינים באתר בפרט וברשת האינטרנט בכלל. בשבועות האחרונים עבד השרת לסירוגין, והיום הוחלט להפסיק את פעילותו סופית.

הסיבה לכך היא מהלך אותו מנסים אנשי "מפרץ הפיראטים" לקדם כדי להעביר את הביטורנט לשלב התפתחותי הבא. אם כעת מתמקדים מרבית אתרי הטורנטים באחסון הקבצים ושימוש בשרתים עוקבים כדי לנהל את פעילותם, בעתיד – על פי החזון של PirateBay – ישתמש הפרוטוקול ברשת ה-DHT המבוזרת, שמאפשר להוריד קבצים גם בלי להוריד קודם את קובץ הטורנט.

הדרך בה זה נעשה היא שימוש ב"קישורי מגנט", שאומרים לתוכנת הביטורנט שלכם את הערך הייחודי של הקובץ אותו היא אמורה לחפש ברשת המבוזרת, שלא משתמשת בשרת מרכזי אלא בתוכנות הטורנטים הפופולאריות (רובן תומכות בה כבר היום) כדי למצוא את הקבצים ולנהל את התעבורה.

הדבר יאפשר לאתרי טורנטים להפסיק אחסון של קבצי טורנט עצמם, ולהסתפק רק בקישורים עבור התוכנה, מה שצפוי להפוך את התכנים לזמינים יותר, כיוון שאלה לא יהיו תלויים בפעולה של שרת מרכזי אחד ולסבך את העבודה של אנשי חברות המדיה המנסים להילחם בהורדות לא חוקיות.

הפעלת השרת, יחד עם הפיכת הטורנטים לזמינים, הם אלה שהכניסו את PirateBay לבעיה משפטית, כשמפעיליו נדונו לשנת מאסר ותשלום קנס כבד בעקבות הפסד בבית משפט שוודי לארגוני הסרטים והתקליטים. בימים אלה מערערים באתר על ההחלטה.

  • עוד באותו נושא:
  • the pirate bay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully