וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על הקמת המאגר הביומטרי תידחה בשנתיים

צבי זרחיה

17.11.2009 / 17:08

הצעת פשרה: ב-24 החודשים הקרובים יופעל פיילוט וולנטרי לפיו המבקש ת"ז ביומטרית יקבלה אך יכלל במאגר

ההחלטה על הקמתו של מאגר הביומטרי תדחה בשנתיים. כך הוחלט אחר הצהריים בצוות שרים לגיבוש פשרה בעניין החוק הביומטרי. בצוות חברים השרים אלי ישי, יצחק הרצוג ומיכאל איתן בשיתוף ח"כ מאיר שטרית (קדימה) שיזם את החוק. מרכז הצוות הינו מזכיר הממשלה צבי האוזר.

לפי הפשרה החוק הביומטרי יוגש בשבוע הבא להצבעה בקריאה השנייה והשלישית ואולם, לחוק תצורף הסתייגות שלפיה ההחלטה על הקמת מאגר ביומטרי תדחה ב-24 חודשים. עם זאת, ב-24 החודשים הקרובים יופעל פיילוט וולנטרי לפיו, כל מי שרוצה תעודת זהות ביומטרית או דרכון ביומטרי יקבל אותן, אך יכלל במאגר. מי שרוצה דרכו ותעודת זהות רגילה יקבל אותן בלא להכלל במאגר.

ההסתייגות תקבע שבעוד שנתיים יוחלט אם להנפיק תעודת זהות חכמות ביומטריות עם או בלי מאגר. במידה שיוחלט אז להקים מאגר ביומטרי הרי שעל הקמת המאגר יחליט שר הפנים בהתייעצות עם שר המשפטים. ההחלטה תוגש לאישור של ועדה משותפת של ועדות החוקה, הפנים והמדע ובנוסף תוגש לאישור של מליאת הכנסת.

השר מיכאל איתן שנאבק נגד הקמת המאגר הביומטרי אמר בתגובה כי "לאחר מאבק של חודשים ארוכים התברר שהטענות שהשמעתי בתחילה נגד הקמת המאגר הוכחו כנכונות וצודקות. אני שמח על המהפך שחל בעמדת הממשלה. אומנם עדיף היה אילו הקמת המאגר היתה מבוטלת לחלוטין אבל גם דחייה בשנתיים וקביעת תהליך בקרה מורכב כפי שנקבע הינו מצב טוב יותר מהמצב שממנו חששתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully