וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על איכות משלמים

רועי כ"ץ

18.11.2009 / 13:48

K-7 של פנטקס היא מצלמה עם פוטנציאל רב, שמפיקה תמונות מעולות, אך בדרך לחוויה הזו תצטרכו להתמודד עם כמה בעיות

בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בכסף. מצלמות DSLR, אפילו יותר ממחשבים ניידים, הן השקעה כלכלית לא משתלמת בעליל. שלושה חודשים אחרי שתרכוש במיטב כספך את מצלמת חלומותיך, יגיע לשוק דגם חדש שיהרוס לך את כל ההתלהבות מהצעצוע עליו גילחת 1000 דולר לכל הפחות.

נקדים את המאוחר ונקבע שפנטקס K-7 היא מצלמה מצוינת עם יכולות מכובדות לכל הדעות. יש רק בעיה אחת וקוראים לה D90 של ניקון. השאלה כמה אנשים בישראל יפרדו מ-6500 ¤ תמורת הזכות לרכוש את הגוף של K-7 במחיר של 90D עם עדשה מצוינת ועודף, היא שתכריע את גורל הקאמבק של פנטקס.

יש תמורה למחיר

התמורה שמעניקה K-7 למחיר הגבוה אינה מוטלת בספק. זוהי מצלמה קשוחה, לא כבדה מדי (סגסוגת אלומיניום) במשקל סביר (670 גרם ללא סוללה, משמעותית פחות מניקון D300 וקנון 500D) עם איזון מצוין. לטעמי (ומדובר בעניין סובייקטיבי לחלוטין בגלל גודל כף היד) המצלמה מעט קטנה, אך נסיינים אחרים שהחזיקו אותה ציינו בפירוש כי היא אחת המצלמות הנוחות שיצא להם לאחוז בשנים האחרונות. לקשיחות תורמת גם העובדה שמדובר במצלמה עם הגנה מנוזלים, אבק וקיפאון. לא שהיינו מטביעים אותה בקוטב או מתעללים בה בפודרה של נבי מוסא, אבל אבק, גשם או סתם רטיבות לא יעשו רושם על אחת מספינות הדגל של פנטקס.

כותבים שונים מתלהבים מפיצ'רים שונים, אותי, לדוגמא, שבתה ה-K-7 בזכות התריס הרצחני שלה. עם נתוני מהירות תריס של 1/8000 וזמן חיים של 100 אלף חשיפות, הפנטקס יכולה להתחרות גם בזירה של המצלמות המקצועיות.

באמצעות צילום רצוף של 5.2 בשניה ורצף של עד 40 חשיפות (של קובץ JPEG, 15 בלבד בקובץ RAW) הפנטקס נותנת מענה גם לחולי הדק של ממש. בבדיקה לא מדעית נראה כי בצילום בעזרת הפלאש המובנה אפשר להגיע לשתי חשיפות בלבד בשניה. לא מרשים מדי, אבל, כאמור, הייתה זו בדיקה בתנאי שטח ולא מעבדה.

יש מחיר לתמורה

המצלמה משופעת כפתורי וגלגלי שליטה אך ההומאז' המרגיז למצלמות זניט העתיקות בכפתור המצבים בו נדרש שחרור ניצרה עליונה לפני שינוי כל מצב, מוריד לא מעט נקודות בציון לנוחות שימוש.

כמו אחיותיה בקטגורית PROSUMER, גם הפנטקס מעניקה יכולת צילום וידאו ראויה. עם רזולוציה מקסימלית של 1280X720 ו-30 FPS היא מצליחה להישאר בתחרות, אך לא הרבה מעבר לכך. צילום ביום סתיו ישראלי (משמע, שמש בוהקת) לא עלה יפה, אך בתנאי תאורה נוחים יותר התוצאה הייתה טובה למדי. בדגמים הבאים ודאי יצליחו בפנטקס לעבור ל-FULL HD ולתקן כמה מחלות ילדות כמו העדר פוקוס אוטומטי בצילום וידאו.

עם מחיר יותר שפוי הייתה יכולה K-7 להפוך לאטרקציה של ממש. עם יכולת לקבל לתוכה עדשות עבר של פנטקס ועם שורה תחתונה מרשימה באיכותה, אפשר היה להגיע רחוק יותר. בישראל מספר מכורי פנטקס בטלה בשישים מול הפנאטים של קנון ובעיקר ניקון. ראש פתוח, ולצערנו גם כיס עמוק, יכולים להביא לרשותכם מוצר יוצא דופן באיכותו

  • עוד באותו נושא:
  • פנטקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully