וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מעוניין לתת פרטים למאגר הביומטרי? לא תוכל להכנס לארה"ב ואירופה

TheMarker IT

23.11.2009 / 13:26

נציגי האוצר ומשרד הפנים: התנאים להצטרפות למאגר הוולונטרי נחוצים - אחרת התושבים יסרבו למאגר

הפשרה שהושגה בסוגיית המאגר הביומטרי מולידה כמה ברירות כואבות עבור אזרחים שיבקשו להימנע ממנו. צוות השרים שמונה בשבוע שעבר על ידי ראש הממשלה לבדוק את נושא המאגר הביומטרי התכנס אמש לדון בנושא. ביום ג' שעבר סיכם הצוות בראשותו של מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, לפתוח בתהליך פיילוט. כמו כן, הוחלט להפוך את המאגר הביומטרי למאגר התנדבותי, עם תחילת השימוש בו בעוד כשנתיים, על מנת למנוע פגיעה בזכויותיו החוקיות של אדם שיסרב להכללת הנתונים הביומטריים שלו במאגר.

אלא שבתנועה לזכויות דיגיטליות והאגודה לזכויות האזרח בישראל טוענים שישנו כרסום מהותי באותה החלטה. הובהר, שאזרחים שלא יסכימו להיכלל במאגר הוולונטרי לא יקבלו דרכון בתקן הנדרש על ידי ממשלות ארה"ב ואירופה. החל משנת 2011 יוטלו הגבלות קשות על תנועתם של אנשים שלא יחזיקו בדרכון מסוג זה ועל כניסתם בנמלי התעופה. בפגישת צוות השרים הובהר עוד שמי שיסרב להיכלל במאגר לא יוכל לקבל שירותים של "ממשל זמין" באינטרנט. נציגי האוצר ומשרד הפנים הסבירו, כי ללא התנאים הללו הם צופים שתושבי ישראל לא יסכימו להיכלל במאגר הביומטרי, והסכומים העצומים שנדרשים לשם הקמתו יבוזבזו לשווא.

בתנועה לזכויות דיגיטליות ובאגודה לזכויות האזרח הגיבו בכעס על ההחלטה החדשה. "מוליכים שולל את התושבים", אמר עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, "פקידי האוצר ומשרד הפנים מצמידים אקדח לרקה של תושבי ישראל, והופכים את המאגר ה'וולונטרי' למאגר חובה. העובדה שהקמת המאגר תעלה סכומי עתק היא סיבה לוותר על המאגר ולא סיבה לאלץ את התושבים 'להסכים' להיכלל בו". עו"ד יהונתן קלינגר מהתנועה לזכויות דיגיטליות, ומהמתנגדים הבולטים למאגר, הוסיף כי "ממשלת ישראל תפקיר את בטחון תושביה ואת פרטיותם אם תמנע מהם לקבל תעודות מאובטחות ותשאיר אותם עם תעודות סוג ב' אלא אם יתנדבו לניסוי הביומטרי. מאגר ביומטרי דוגמת זה שמקדמת הממשלה הינו חסר תקדים בעולם הדמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully