וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מקום אחר?

דידי חנוך

26.11.2009 / 15:20

דידי חנוך עוד לא בדק את First Else, הסלולרי הישראלי החדש. אבל הוא תוהה האם יש מקום בשוק לעוד פלטפורמה סלולרית

חברת Emblaze הישראלית הציגה השבוע בלונדון את Else, הפלטפורמה הסלולרית החדשה שפיתחה עם חברת Access היפנית. היא הציגה גם את First Else, המכשיר הראשון שעובד עם Else Intuition, מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה שבנויה על לינוקס.

אני רוצה לקוות שיש ל-Else סיכוי למצוא מקום בשוק. אחרי הכל, מדובר בחברה ישראלית עם מוצר שנראה מעניין מאד. מכיוון שעוד לא התנסיתי במכשיר, אני לא יכול לשפוט את חווית המשתמש בממשק החדש והיפהפה שלו. אני לא יודע האם הוא מהיר, מוצלח, נוח. אבל גם אם נניח שכל אלה נכונים, יש סיבה לדאגה.

הסרטון הפרסומי של מערכת ההפעלה מסתיים במילים הכה צפויות: It's time for something Else. השאלה היא האם זה נכון.

שוק הסמארטפונים צפוף מאד כיום. הנה המתחרות: אייפון, סימביאן, אנדרואיד, חלונות מובייל, בלאקברי -WebOS של פאלם. אייפון ואנדרואיד מובילים ב-Mindshare, נתח השוק הוירטואלי שנמדד על פי כמה מדברים על פלטפורמה. לסימביאן יש את נתח השוק הגדול ביותר. בלאקברי עדיין אוחזת בשוק העסקי באחיזת צבת. לחלונות מובייל יש את הגב הרחב של מיקרוסופט והפלטפורמה של פאלם חדשנית ונתמכת על ידי שנים של נאמנות ואהבה של צרכנים לחברה. כבר חודשים שיש בתעשייה דיבורים על כך שלפחות אחת ממערכת ההפעלה האלה לא תשרוד.

יש יישומים?

כל החברות האלה - וכל יצרנית, וכל מפעילה סלולרית - מתחרות על המשאב החשוב ביותר בתעשיית הסלולר כיום: מפתחים. בלי מפתחים, אין יישומים. ובלי יישומים, אין לך סמארטפון. בלי יישומים, יש לך גרסה יפה בהרבה של Emblaze Alpha, המכשיר הראשון והנוראי של היצרנית.

באתרים השיווקיים של של המכשיר ושל מערכת ההפעלה אפשר למצוא הרבה מידע על הממשק ועל היישומים המובנים. אבל אין שום דבר בנוגע לסביבת הפיתוח ובנוגע ליישומים חיצוניים. אני חושש - ומקווה מאד להתבדות - שאמבלייז ואקסס לא למדו את הלקח החשוב ביותר של תעשיית הסלולר בשנתיים האחרונות: היכולת של כל חברת סלולר לפתח את היישום המושלם לכל משתמש היא מוגבלת. היכולת של קהילה של אלפי מפתחים לעשות זאת אינה מוגבלת.

Else Intutiton היא מערכת הפעלה מבוססת לינוקס, וכאן עשויה להיות הישועה שלה. לפני מספר חודשים הכריזו אינטל ונוקיה על שיתוף פעולה בין הפלטפורמות הלינקסאיות שלהן, Maemo ו-Moblin. המטרה היא לאפשר למפתחים לבנות יישומים שירוצו על שתיהן. אם תוכל Else Intution להשתלב בהסכם כזה, מצבה יהיה טוב בהרבה.

לחילופין, נשאלת השאלה האם יכולות - ורוצות - החברות להפוך את Intuition לשכבת תוכנה מעל אנדרואיד של גוגל. גם אנדרואיד, כזכור, בנויה על לינוקס. אם הממשק היפה שחשפה החברה יוכל לרוץ על הפלטפורמה של גוגל, ולהריץ את אלפי היישומים של אנדרואיד, יש ל-EI פוטנציאל להתעלות על HTC כיצרנית ממשקים.

אני מקווה לראות את First Else והדגמה של Else Intuition בקרוב, ואף לקבל תשובות לשאלת היישומים והתאימות. אני רוצה להאמין שיש ל-Else סיכוי. אני מקווה שהחברה עשתה - ועושה, ותעשה - את מה שנדרש כדי שהסיכוי הזה יהפוך למציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully