וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת עבודה

דידי חנוך

30.11.2009 / 10:40

נוקיה E52 הוא סמארטפון עסקי עם זמן סוללה מרשים ביותר. השילוב הזה מעולה עבור מי שלא מתעקש על מקלדת מלאה



בשנה ומשהו האחרונות ראינו מהפך בשתי סדרות הדגל של חברת הסלולר הגדולה בעולם. בעוד סדרת N אחראית לאכזבות כמו N96 ו-N97 (לצד מכשירים מוצלחים יותר כמו N86), הרי שסדרת E העסקית מוציאה מכשירים טובים יותר ויותר. הדגל של הסדרה בתקופה הזאת היה E71, שזכה להצלחה עצומה בארץ ובעולם.

בעודנו מחכים ל-E72, היורש לכתר הסדרה, מגיע אלינו E52, מכשיר שמנסה להיות עסקי למרות שאין לו מקלדת מלאה. המכשיר מגיע עם הבטחה ברורה אחת: לעבוד, ולהמשיך לעבוד.

הסוללה היא העניין

זמן סוללה הוא אחד המושגים הכי פחות סקסיים שניתן לחשוב עליהם כאשר מדובר בסמארטפונים. אבל מדובר בעקב אכילס של רוב המכשירים המובילים בשוק. כאשר מדובר בטלפונים עם מסך מגע גדול, מדובר בחיסרון מובן - אם כי עדיין בעייתי - אבל כשמדובר במכשירים ללא מסך מגע, הבעיה חורה יותר.

נוקיה מנסה כבר זמן מה למצוא פתרון לבעיית הסוללה של הסמארטפונים. הניסיון המשמעותי הראשון היה E71, שנבנה סביב סוללת 1,500 מיליאמפר והצליח להגיע ליום עבודה מלא כולל חיבור בלתי פוסק ושימוש ב-GPS, ויומיים ללא מייל בדחיפה ושימוש ב-GPS.

E52 החדש, שמגיע אלינו כעת, הוא הצעד הבא במגמה הזאת. מדובר במכשיר שהנתונים הרשמיים שלו הם 8 שעות שיחה ו-23 ימי המתנה. הנתונים האלה הם פיקטיביים במציאות של ימינו, כמובן. מכשירים עסקיים נדרשים להיות מחוברים כל הזמן, מה שאוכל את הסוללה. אבל בבדיקה שלנו, הוא הצליח לשרוד מספר ימים בשימוש סביר, ויותר מיום בשימוש מסיבי. הוא עושה זאת מכיוון שנוקיה הצליחו לדחוף את אותה סוללת 1,500 מיליאמפר מ-E71 לאריזה קטנה יותר משמעותית, ובדרך מיטבו את השימוש של המכשיר בסוללה.

בנוי טוב, אבל לא מעולה

נוקיה ויתרה ב-E52 על המתכת שאפיינה כמה ממכשירי הדגל שלה בתקופה האחרונה, והתוצאה היא מכשיר שנראה פחות מרשים, אבל עדיין בנוי לתפארת. זה מכשיר קל, עם מקשי חיוג שהם אולי הנוחים ביותר שנתקלנו בהם בטלפון נוקיה בתקופה האחרונה. המקשים מרוויחים מכך שהמכשיר מעט רחב - בגלל הסוללה - והם גדולים ומרווחים היטב.

בתכונות הפיזיות שווה לציין גם את המצלמה, שמצליחה להיות גרועה יותר מזאת של E71 ולקטוף את כתר מצלמת ה-3.2 מגפיקסל הגרועה בשוק. לחיוב יש לציין את הכללת חיבור אזניות סטנדרטי בגודל 3.5 מילימטר. האם מוקדם מכדי לקוות שלא נראה יותר מכשירי נוקיה עם חיבור 2.5 מילימטר?

חזק יותר


E52 הוא המכשיר השני של נוקיה שמגיע לארץ עם מעבד 600MHz, וגם כאן ניכר יתרון של הדור החדש לעומת קודמיו. מערכת ההפעלה סימביאן רצה עליו במהירות רבה, כולל יישומים שונים והדפדפן.

יישום המייל המובנה עובד היטב. זה המכשיר הראשון בו נוקיה משלבת את יישום המייל המשרדי שלה Mail for Exchange עם Nokia Messaging, תוכנת המייל המשופרת - והמשתפרת - שלה. התוצאה היא יישום משולב שעדיין נראה קצת בוסרי - העדפנו את תצוגת המיילים הקודמת של MFE - אבל בהחלט נוח יותר משני יישומים נפרדים למייל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שורה תחתונה



יש ל-E52 בעיה מרכזית אחת בתור מכשיר עסקי: הוא נטול מקלדת מלאה. מקשי החיוג שלו נוחים, ומי שאוהב להשתמש ב-T9 ודאי יאהב לכתוב בו, אבל החוויה לא משתווה למה שניתן לקבל ממקלדת אמיתית.

אבל למי שרוצים רק לקרוא מיילים, או סתם רוצים מכשיר מהיר עם יישומים ודפדפן, מדובר באחד הפתרונות הטובים ביותר בשוק כיום. אלמלא מחירו הגבוה, היינו ממליצים על E52 בחום. במצב הנוכחי, הוא מומלץ למי שמקבלים מכשירים מהעבודה ולא רוצים לכתוב בטלפון שלהם מיילים.

מחיר באורנג':
89 לחודש 36X חודשים = 3204 ¤
שימוש מעל 150 ש"ח בחודש:
39 ¤ לחודש 36X חודשים = 1404 ¤
בכפוף להצטרפות לתוכנית פרטית בתשלום חודשי שמשכה 18 חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • E52
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully