וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הצרפתי נלחם במיקרוסופט

הצבא הצרפתי לא רק החליט להעדיף את תוכנת המייל החינמית Thunderbird על פני אאוטלוק, אלא גם תרם לקוד שלה

Thunderbird - תוכנת המייל של Mozilla (הארגון האחראי גם לפיתוח דפדפן הפיירפוקס) הושקה השבוע בגרסה חדשה, שמבוססת כמו קודמותיה על תרומות קוד של מפתחים שונים. כעת מסתבר שאחד המפתחים האלה הוא הצבא הצרפתי.

כיוון שהתוכנות של Mozilla מבוססות על קוד פתוח, הן מאפשרות לכל מפתח או ארגון להוסיף קוד ולבנות חלקים מהמערכת בעצמו, זאת בניגוד לתוכנות של חברות כמו מיקרוסופט, שאינן מאפשרות התערבות חיצונית בדרך בה התוכנה עובדת. הצבא הצרפתי החליט לאמץ את היכולות של תוכנות קוד פתוח, ובנה תוסף אבטחה ל-Thunderbird בשם TrustedBird כפרוייקט צבאי פנימי, אך עד מהרה החליט לשחרר אותו לציבור הרחב, וכעת מגיעים חלק ממנגנוניו בתוך הגרסה החדשה של Thunderbird עצמה.


מדובר בהחלטה עקרונית של הממשל הצרפתי, שהחליט ב-2007 כי ארגונים ממשלתיים צריכים "לחפש עצמאות טכנולוגית ומסחרית רבה ככל שאפשר". צעדים נוספים בתחום נלקחים כעת, כשארגונים ממשלתיים במדינה מתחילים לעבור מ'חלונות' ללינוקס ומאופיס של מיקרוסופט ל'OpenOffice' החינמי.

גם בישראל יש צעדים דומים, אך בקנה מידה מצומצם למדי. אם תכנסו לאתר הגרסה העברית של OpenOffice, תגלו בראשית הדף גם צלמיות של gov.il ומשרד החשב הכללי, כמו גם של משרד האוצר – גופים ממשלתיים שעוזרים בהנגשת הפרוייקט החינמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully