וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לאייפון לנצח

אלון עוזיאל

13.12.2009 / 10:32

אלון עוזיאל לא מתרשם מהטיעונים שעלו בוואלה! TECH נגד האייפון. מבחינתו, מדובר בטלפון הטוב בעולם

האייפון הוא הטלפון היחיד שקיים היום בעולם וראוי להתייחסות. כבר יותר משנתיים שהוא בשוק ועדיין לא קם לו מתחרה ראוי - הבלקברי, מיליון סוגי הנוקיה ומערכת אנדרואיד של גוגל טובים לדבר אחד בלבד: להוכיח את העליונות של מכשיר האייפון. אני אולי נשמע כמו פרסומת מהלכת, אך זו לא אשמתי שהמתחרים פשוט לא מבינים את טעות דרכם ושהאייפון הוא הטלפון היחיד שקיבל את הכל. את הלוק, החוכמה, הסטייל, נוחות השימוש, מבחר האפליקציות והיוקרה. מ-2007 האייפון לא עוזב אותי לרגע וכל מכשיר אחר שמתיישב לי ביד מעלה בי גיחוך - "איך אין להם בושה להוציא כזה דבר מכוער ולא נוח כשיש אייפון בעולם" זה מה שתמיד עובר לי בראש.

במדורי הטכונולוגיה בארץ, ובעיקר פה בוואלה! Tech, לא אוהבים את האייפון. זה מתחיל בפחד העתיק של דוברי העברית ממחשבי מק (שזה נושא לאלף כתבות אחרות לגמרי) וממשיך בשנאה הארץ-ישראלית ל"פוזה" או לכל דבר שמעיז להתהדר בעוד משהו מלבד שימושיות גרידא. השנאה חסרת השיק הזו תפחה למימדים חסרי הגיון ונעטפה באידיאולוגיה שלמה וטרחנית. ישנם מספר טיעונים שחוזרים על עצמם ומרתיחים אותי. הם מטעים ובעיקר לא רלוונטיים ל-99 אחוז מהצרכנים.

האייפון הוא טלפון גרוע

הטענה הנפוצה ביותר היא שהאייפון הוא גאדג'ט מגניב, אך נכשל ביסוד היות שכטלפון הוא לא מספק את הסחורה. זה אולי היה נכון לדור הראשון של המכשיר, לפני ה-3G ולפני גרסת התוכנה 3.0, אך היום זהו סתם תירוץ שמתלבש על חבלי הלידה הישנים ונועד בכדי להרגיע את הדכאון של מתנגדי ההייפ ואלו שקנו גרוטאות עם סימביאן. איכות הסאונד של הטלפון, מאז גרסת ה-3G, היא מצויינת ולא נופלת מזו של המתחרים; בעיות קליטה ואיטיות טעינה יש רק במכשירים הפרוצים ולא באלו שמגיעים עם ההגדרות המקוריות; הודעות MMS ושליחה קבוצתית עובדים באופן חלק ופשוט למדי; תיקון השגיאות הוא הגיוני ויעיל באופן יחסי - רק לצורך השוואה, עם ה-T9 של נוקיה אני לא מצליח להוציא הודעה מבלי לצעוק ולהתיש את האצבעות עד דם; בנוסף, אחרי תקופת הסתגלות קצרצרה, אפשר להקליד באייפון יותר מהר מאשר בכל מכשיר אחר, ותאמינו או לא, אני עושה זאת בהליכה ומבלי להיתקע בשום דבר.

החומרה של האייפון לא מספיק מתקדמת

טיעוני "למי יש גדול יותר" תמיד יהיו, אך היום, כשרוב המכשירים החכמים יודעים לעשות את מה שהם צריכים במהירות ובאיכות סבירה, כבר אין לטיעונים אלה משקל. מה שחשוב הוא העיצוב, הממשק וכיפיות השימוש - בשלושת אלו אין על האייפון. זה לא רלוונטי אם יש למכשיר נגן מדיה שקורא שלל פורמטים אם רוב משתמשי המכשיר לא מציליחים לתפעל אותו, מוותרים ושומעים מוזיקה דרך האייפוד שלהם; לאף אחד לא אכפת מרדיו FM אם הוא לא יודע להגיע אל התוכנה שמפעילה אותו וגם אין צורך להתלהב מכמות נכבדת של מגהפיקסלים במצלמה שאין חשק לצלם בה.

לא סתם המצלמה של האייפון היא המצלמה הפופלארית ביותר בפליקר - יותר מאשר כל מצלמה רגילה או סלולרית אחרת. נכון, יש לה חיישן של 3 MP בלבד (ובדגם הקודם 2 מגהפיקסלים) וכן, היא באמת מצלמה גרועה, אבל זה תענוג להשתמש בה וקל לעלות את התמונות שצילמת בה, באופן מיידי, לכל מקום. נסו לעלות וידיאו שצילמתם מהנוקיה שלכם ליוטיוב. סביר שלפני שתצליחו, ותוך כדי דפדוף בתפריטים אינסופיים, תגמר לכם הבטריה.

הגן הסגור של אפל

בשביל האייפון צריך את אייטיונס. בתור משתמש מק זו לא בעיה מבחנתי, אך ברור לי שעל מחשבי ה-PC האייטיונס כבד ומסורבל. אפל לא ממש יודעים לעשות תוכנות לחלונות. ובכל זאת מדובר ברע במיעוטו - רוב האנשים לא מסתדרים עם התקנות וחיפושים מעיקים ברשת. הם פשוט מוותרים על להכניס מוזיקה למכשיר או על להתקין תוכנה לטוויטר.

עם חנות האפליקציות של אייטיונס, חיפוש התוכנות וההתקנה שלהן קל למדי: הכל נמצא תחת קורת גג אחת, נגיש, מסודר ונוח. אפילו אבא שלי יכול לעשות זאת. היד הקפדנית של אפל, שבודקת כל אפליקציה לפני כניסתה לחנות היא מבורכת - רק בזכותה אנשים יכולים להרשות לעצמם להתקין עשרות ואולי אפילו מאות תוכנות מבלי לדאוג שמשהו ישתבש ויהרס. שימו לב שהוירוסים וחורי האבטחה היחידים שהיו עד עכשיו באייפון פגעו רק בטלפונים פרוצים. וכשיש מבחר כה עצום של אפליקציות בחנות (שמתעלה במאות ואלפי אחוזים על זה של המתחרים) מעטים האנשים שיהיה חסר להם משהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האייפון כבר לא מגניב

הטיעון הזה מגיע דווקא מהאנשים שכן שמים על דגש על טרנדים, כמו למשל הילית וולברג שכתבה כאן לפני מספר ימים על הרצון שלה להשאר הבחורה המיוחדת עם האייפון. אני יכול להבין אותה – המאמצים המוקדמים לא אוהבים להיות באותו המקום עם האנשים הפשוטים. הבעיה היא שכרגע אין ברירה אחרת, ועד שיקום מכשיר טוב יותר מהאייפון 3GS (הדור הרביעי של האייפון?), כנראה שהמכשיר של אפל ישאר הטלפון הכי לוהט בסביבה. לא משנה מאיפה תנסו לתקוף את הבעיה, המצב הוא ברור: האייפון פתח פער עצום בינו לבין המכשירים האחרים. פער שאף חברה לא יודעת איך לצמצם.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully