וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה של הזבל

15.12.2009 / 23:23

דו"ח חדש של ארגון העוסק בניטור דואר זבל מספר לא רק מאיפה מגיע הספאם, אלא גם איך ולאיזו מטרה

ניתוח מעניין של תעשיית הספאם – הודעות הפרסומת הבלתי רצויות שכולנו מקבלים במייל – מצביע לא רק על המדינות מהן מגיעות ההודעות אלא גם על המדינות הפעילות ביותר בארגון הפעולות האלה ועל תוכן הספם עצמו. הניתוח פורסם על ידי Project Honey Pot (פרוייקט מלכודת דבש), יוזמה של חברות אבטחה לניטור ספאם, והוא מציין את הודעת המיליארד אותה הצליחו בפרוייקט לנטר.

הדיווח מציין כי ההודעות עצמן אולי נשלחות ממדינות כמו סין, אזרבייג'ן ודרום קוריאה (מדינות עליהן מצביע הדו"ח כעל כאלה עם אבטחת מחשבים בעייתית ביותר), אך השרתים שאוספים את כתובות הדואר האלקטרוני ברחבי האינטרנט נמצאים במקומות אחרים לגמרי. לדבריהם, השרתים האלה, שהינם קבועים יותר, קשורים בקשר הדוק יותר למיקום הגיאוגרפי של האנשים העומדים מאחורי המעשים. במקומות הראשונים בתחום הזה נמצאות ארה"ב, ספרד, הולנד ואיחוד האמירויות.

נתונים נוספים שמצויינים בדו"ח קשורים למחשבים מהם נשלח הספאם. אלה, ברובם, מחשבים שהודבקו בתוכנה זדונית ובעליהם אינם מודעים לכך שהמחשב שלהם תורם למאמצי הספאמרים. מ-2004 ועד היום, ראו אנשי Project Honey Pot עליה שנתית של יותר מ-378% במספר המחשבים המודבקים. כך, ב-2009 ניתן היה לראות כ-400,000 מחשבים שעוסקים בשליחת ספאם בכל יום נתון, עם מספר מיליוני מחשבים פעילים במהלך החודש.

מעבר לכך, הספאמרים מהירים יותר. אם ב-2004 עברו כמעט 50 ימים מרגע בו המחשב שאוסף כתובות תפס כתובת ועד לקבלת מספר הספאם הראשון לכתובת הזו, כיום מרווח הזמן הוא רק כ-22 ימים. כאן אפשר לראות הפרדה ברורה בין אנשים שמפרסמים מוצרים, אשר אוספים מאגר כתובות במהלך כמה שבועות ואז מטווחים אותן עם קמפיינים, ובין ספאם הונאה, בו כמעט ולא עובר זמן בין איסוף לבין שליחת מייל.

ספאמרים, אגב, הם אנשים כמו כולם, וגם הם אוהבים חופשות. בחג המולד חלה ירידה של 21% בתעבורת ספאם, ואילו בראש השנה האזרחית יש ירידה של 32 אחוזים. בימים חול, יום שני הוא העמוס ביותר, ושבת הוא החלש ביותר. השעות העמוסות ביותר הן 2-3 בצהריים (זמן ישראל).

אך מה עם תוכן הספאם? מסתבר שהספאמרים מצאו לא פחות מ-956 דרכים שונות לאיית את המלה ויאגרה (Viagra, V1agra, V!agra וכו..). וכן, הם גם עקביים. יותר מ-100 מילארד הודעות עם שם השולח Instant Booster והכותרת "Can you afford to lose 300,000 potential customers” (האם אתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד 300,000 לקוחות פוטנציאליים) נשלחו במהלך השנים. בכלל, 20 הקמפיינים המובילים תופסים – בהנחה וכל מייל הוא כ-4 קילובייטים – לא פחות מ-2.5 פטהבייטים (2500 טרהבייטים) של מקום.

  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully