וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המחיר

דידי חנוך

21.12.2009 / 16:13

כמה מהטלפונים הסלולריים המוצלחים של השנה האחרונה לא הגיעו לישראל, לפחות לא אצל המפעילות. דידי חנוך מסביר למה

לאחרונה יצא לי להשתמש באחד המכשירים המוצלחים ביותר של השנה החולפת, Omnia HD מבית סמסונג. מדובר בטלפון ממנו התלהבתי מאד כשראיתי אותו בברצלונה בפברואר, וכזה שקיוויתי לראות מושק בארץ מזמן. זה לא קרה. זה גם לא יקרה.

אומניה HD הוא אחד משורה של מכשירים, הכוללת גם מספר דגמים של HTC, LG וסוני אריקסון שלא הגיעו לארץ, ולפחות חלקם גם לא יגיעו. אפשר למצוא אותם דרך ייבוא פרטי, אם תחפשו בזאפ. אבל לא תמצאו אותם במקום בו רוב מכריע של תושבי המדינה רוכשים מכשירים: המפעילות. זה אומר שלעתים לא תוכלו למצוא אותם בכלל עם תמיכה מלאה - או סבירה, או בכלל - בעברית.

יש לכך מספר סיבות. משאבים, תמהיל מוצרים ועוד. אבל יש סיבה עיקרית אחת מעבר לאלה: המחיר. למרות שציבור הקונים בישראל הוכיח פעם אחר פעם שהוא מוכן לשלם על טלפונים מגניבים, ושיש לו עניין במכשירים מתקדמים, התפיסה היא שאנשים לא ישלמו על מוצר יקר, ולכן לא כדאי להביא אותו.

זה מרגיז, מכיוון שמדובר בחברות שמשווקות את עצמן כמי שמביאות את הטלפונים הטובים בעולם. אבל זה גם מובן, מכיוון שישראל היא שוק קטן. בשוק קטן, יש פחות מקום לטעות, ואז הולכים על בטוח. השאלה היא האם החברות לא מפריזות בכך.

החשש, התמהיל והמחיר אחראיים גם לכך שלעתים קרובות לא מגיעים אלינו דגמי המשך של סלולריים קיימים, או גרסאות דומות שלהם. לנוקיה יש מספר מכשירי מגע זולים מאד בשוק כיום, שככל הנראה לא יגיעו לישראל על מנת לא לפגוע במכירות של 5800 המצליח. ויש לה גם גרסה משופרת של N97, בשם N97 מיני, שלא ברור האם תגיע לארץ למרות שהיא עולה על המקור כמעט בכל פרמטר, במיוחד בכל הנוגע לשימושיות.

השוק ישתנה?

אם תלכו לעמוד הטלפונים הסלולריים באתר זאפ, תראו בעמוד הראשון חמישה מכשירים שלא נמצאים אצל המפעילות. לפי החלטת משרד התקשורת, תוכלו לקבל עליהם החזר מהמפעיל הסלולרי שלכם גם אם לא תרכשו אותם אצלו.

נכון לעכשיו, אנחנו עדיין לא רואים שינוי משמעותי בהרגלי הקניה. לקוחות מרגישים שבטוח יותר לרכוש מכשיר אצל המפעילה, לקבל את הביטוח ולא לשמוע טענות בסגנון "אנחנו לא תומכים במכשיר הזה".

אבל אם המפעילות ימשיכו שלא להביא לארץ מכשירים כמו האומניה ו-HD2 יכול להיות שהמגמה הזאת תתחיל להשתנות. יש שווקים רבים בהם הכוח של המפעילות לשלוט על השוק מוגבל. ואם הן ימשיכו להתעלם ממכשירים מוצלחים, הוא עשוי להישחק גם כאן.

ייטיבו המפעילות לעשות לו ידעו להוסיף במשוואות שלהם משקל לפרמטר שצריך להיות מכריע: מה צרכנים רוצים

  • עוד באותו נושא:
  • omnia hd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully