וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ספאמר לקנס גבוה

אחד המקימים של רשת ספאם ענקית נקנס על ידי בית משפט אוסטרלי ב-210,000 דולר. כמו כן, נאסר עליו לשלוח ספאם במשך 7 שנים

המוח שמאחורי אחת מרשתות הספאם הגדולות בעולם קנס ב-210,000 דולר אוסטרלי. לאנס אטקינסון, שהודה כי הינו אחד הבעלים ברשת הספאם הבינלאומית אשר יכלה לשלוח כ-10 מיליארד הודעות ספאם ביום, הורשע על פי חוקי אנטי-ספאם אוסטרליים, ואף נאסר עליו לשלוח הודעות פרסומיות בלי שהמקבל אישר את שליחתן למשך שבע שנים.

אטקינסון הפעיל עם אחיו שיין את רשת הספאם הבינלאומית, לה סניפים בארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד, סין, הודו, קנדה ורוסיה. הרשת סחרה בתרופות הרזיה, טיפולים להגדלת אבר מין ותרופות. בדיווח של עיתון הטיימס הלונדוני נכתב כי על פי הערכות, בתקופה מסויימת הייתה הרשת אחראית לכשליש מדואר הזבל בעולם. כדי ליצור מרחק בין בעלי הרשת לבין הספאם עצמו, הקימו השניים יחד עם שותפתם האמריקאית ג'ודי סמית' חברות קש בכל רחבי כדור הארץ. הסחורה אותה שיווקו הייתה, בחלקה הגדול, לא אמינה.

בעבר נדרשה החברה שלו לשלם 15 וחצי מיליוני דולרים על ידי בית משפט בארה"ב, ו-35 אלף דולרים שולמו לרשויות ניו זילנד. הרשת נחשפה בעקבות תחקיר של עיתונאי BBC אשר עקב אחר המקור של הודעת ספאם אותה קיבל ב-2007 והגיע בסופו של דבר לשיין אטקינסון.

הקנס שהוטל על לאנס אטקינסון היה יכול להיות גבוה הרבה יותר - עד 1.1 מיליון דולר אוסטרלי לכל יום בו ביצעו העבירות, אך בית המשפט התחשב בכך שאטקינסון שיתף פעולה עם משרד התקשורת האוסטרלי.

  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully