וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש ראוי?

דידי חנוך

24.12.2009 / 10:55

נוקיה E71 היה מכשיר השנה שלנו ל-2008. עכשיו מגיע היורש שלו. האם הוא ראוי לקחת את הכתר?

אהבתנו לנוקיה E71 היא דבר ידוע. בחרנו בו למכשיר השנה של השנה שעברה, וזה עדיין הטלפון האישי של עורך וואלה! TECH הקודם והנוכחי (הנוכחי משתמש גם באייפון. -ד.ו.). מדובר גם באחד הסלולריים המצליחים ביותר בשוק הישראלי אי פעם, שניתץ, דרס ורמס את נתוני המכירות של כל מכשיר בעל מקלדת QWERTY שקדם לו. עכשיו מביאה נוקיה לשוק את היורש שלו, E72, שכולל שיפורים רבים, החסרות מעטות, ותובע את הכתר. האם הוא ראוי לו?

מה השתפר

יש מספר שינויים שקופצים לעין בשימוש ב-E72 לעומת קודמו. אולי הבולט ביותר הוא המצלמה. המצלמה של E71 היתה עקב אכילס של המכשיר. היא היתה מצלמת 3 מגפיקסל הגרועה ביותר בשוק, והפיקה תמונות סבירות רק בתנאים אופטימליים. מצלמת 5 המגפיקסל של E72 היא שיפור עצום, ולא רק במספר הפיקסלים. האופטיקה כאן טובה בהרבה, המצלמה מנפיקה תוצאות סבירות ומעלה גם בתנאי תאורה בעייתיים, ותוצאות טובות מאד בתנאי תאורה נוחים. אם המטרה היא לצלם את הילדים, או לצלם תמונות כדי להעלות אותן לפייסבוק, פליקר וטוויטר, הרי שהיא מספקת את הסחורה לגמרי.

שינוי בולט נוסף הוא הפיכת לחצן הבחירה המרכזי של המכשיר למשטח מגע אופטי. מדובר בשינוי ממשקי משמעותי, ויש להודות שלקח לנו זמן להתרגל אליו. בימים הראשונים, הוא בעיקר עצבן כשמעבר לא מכוון מעליו הוביל לשינויים על המסך. אבל כשמתרגלים אליו, מדובר בשיפור. היכולת לדפדף ברשימות למיניהן נוחה בהחלט. עם זאת, הוא קצת סובל בכל הנוגע לדיוק. בדפדפן של המכשיר הצלחנו להגיע לתוצאות טובות יותר עם כפתורי הכיוונים שעל המכשיר, וזה מאכזב.

שיפור שלישי ואולי החשוב מכולם בכל הנוגע לשימוש היומיומי הוא המעבד החזק בהרבה. יש למכשיר מעבד 600 מגהרץ שהופך כל פעולה למהירה יותר. בין אם מדובר בפתיחת יישומים או דפדוף ברשת, המכשיר מגיב מהר יותר מקודמו, בהרבה. הדפדפן עדיין איטי לעומת אלה של מכשירי אנדרואיד או האייפון, אבל הפער הצטמצם. המעבד החדש אפשר לנוקיה גם להוסיף מעברים גרפיים יותר יפים בין חלונות. חלונות עולים ויורדים באופן שלא באמת מוסיף לשימושיות כלום, אבל נראה טוב. בנוסף למעבד, גם האחסון המובנה גדל מ-110 מגה ל-250, מה שמאפשר להתקין יותר יישומים במכשיר עצמו, ולא בכרטיס זיכרון. עם זאת, ה-RAM לא השתנה. נותר 128 מגה.

יש במכשיר גם מספר שיפורים פחות בולטים. זמן הסוללה שלו טוב מעט משל קודמו - אם כי לא מגרד את ההישגים של E52 בתחום זה - ומאפשר יום עבודה מלא בשימוש מסיבי. ניתן לטעון את המכשיר גם באמצעות מטען נוקיה רגיל, וגם באמצעות חיבור המיקרוUSB, מה שמאפשר חופש בחירה נחמד. אפרופו חיבורים, הרי שחיבור האזניה הפך לחיבור סטנדרטי של 3.5 מילימטר, מה שמשמח מאד. לחיצה ארוכה על מקש "רווח" במקלדת מעלה פנס חזק, שמשתמש בנורת ה-LED של הפלאש.

בנוסף, כלולים במכשיר יישומים חדשים כגון Psiloc World Traveler שמספק תחזיות מזג אווויר, המרת כספים ועוד.

מה התדרדר

מסיבות שלא ברורות לנו, בחרה נוקיה להשמיט מהמכשיר שני יישומים שהיו בקודמו. Nokia Internet Radio ו-Nokia Podcasting. אלו אמנם לא יישומים בעלי מספר משתמשים עצום, אבל מי שמשתמש בהם עושה בהם שימוש מסיבי. במקרה של יישום הרדיו האינטרנטי, אפשר להתקין אותו מהאתר של נוקיה. אבל ליישום הפודקאסטים - הקרוב לליבנו, למרות היותו מוגבל ואטי - אין תחליף סביר.

שורה תחתונה

אם E72 היה יוצא לפני שנה וחצי, היינו נופלים מהכסא ומתקשים לקום. הוא בהחלט מכשיר טוב יותר מקודמו באופן משמעותי. אבל עברה שנה וחצי מאז ש-E71 יצא. בזמן הזה ראינו את מכשירי אנדרואיד הראשונים, ואז את השניים, ואז את הדור החדש. מדובר בטלפונים שלא הגיעו לארץ, אבל שהפגינו התקדמות עצומה. יחסית אליהם, E72 הוא מכשיר סטטי. הוא גרסה טובה יותר של מה שהיה פעם המכשיר הטוב ביותר. ומבחינה זאת, הוא מאכזב. אבל הוא עדיין המכשיר בעל המקלדת המלאה הטוב ביותר שנמכר כיום בישראל. למי שמחפש מכשיר עסקי, הוא מומלץ בהחלט. המכשיר משווק כיום בסלקום (צפוי להגיע בשבועות הקרובים גם לאורנג' ופלאפון) במחיר של 90 ש"ח כפול 36 תשלומים, או 3240, עם החזר של 70 ש"ח למדברים מעל 200 ש"ח.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully