וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת הסרטים השנתית החלה

כמדי שנה, גם השנה החלו לדלוף לרשת גרסאות DVD של סרטים המועמדים לפרסי קולנוע בארה"ב

עונת האוסקרים באתרי שיתוף הקבצים החלה. כמדי שני, דולפים בתקופה הזו לרשת האינטרנט סרטים שמועמדים לזכיה בפרסי קולנוע כמו גלובוס הזהב ופרסי האוסקר, באיכות טובה – אפילו שחלקם החלו רק עכשיו להיות מוקרנים בבתי הקולנוע.

בין הסרטים אותם כבר ניתן להוריד ברשת נמצאים Invictus של קלינט איסטווד (יצא לבתי הקולנוע ב-11 בדצמבר), Food Inc שהוקרן בעיקר בפסטיבלים, Paranormal Activity שיצא להפצה מסחרית לפני כחודשיים, Harry Brown – גם הוא בהפצה מוגבלת כבר כחודש וחצי.

הסיבה לכך שהסרטים נמצאים כבר עכשיו ברשת היא הפצת עותקי DVD שלהם לחברי ארגוני הקולנוע השונים שאמורים להצביע בתחרויות. לא מדובר בתופעה חדשה, ובמשך מספר שנים אולפני הקולנוע סירבו לשלוח עותקי סרטיהם מהסיבה הזו בדיוק, כשבמקום זה הם השתמשו במערכות הפצה דיגיטליות. הניסיון הזה לא צלח, והאולפנים חזרו לשלוח עותקי DVD, שכאמור, מוצאים מהר מאוד את דרכם לרשת האינטרנט.

חוץ מהניסיון למנוע הדלפות, מנסים האולפנים גם לרדוף את מי שהדליף את הסרט. בשנים האחרונות הם הצליחו לגרום לתפיסתם של מספר מדליפים באמצעות הכנסת סימנים מזהים ייחודיים בכל עותק שמופץ. עם זאת, גם הפיראטים השתכללו, ובדרך כלל לפני שהסרט מגיע לרשת הוא עובר בדיקה קפדנית להסרת כל הסימנים.

  • עוד באותו נושא:
  • mpaa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully