וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעמום איכותי

עידן דקל

4.1.2010 / 23:34

מסך ה-LC46LE700 נראה משעמם, ואין בו גימיקים מרשימים, אבל בכל מה שקשור לתמונה הוא לא יאכזב אתכם

היום, המונח החם בכל מה שנוגע למסכים שטוחים הוא LED. בעוד כמה שנים טכנולוגיית LCD כבר תהיה פאסה, ואת הגבישים הנוזליים בטלוויזיות שלכם יחליפו דיודות פולטות אור. אבל יש אנשים שקשה לחכות עד שטכנולוגיה תבשיל – הם רוצים את העתיד עכשיו.

אז מה עושים יצרני המסכים כדי לרצות אותם? ממציאים שלב ביניים. במקום להחליף את הפאנלים עצמם בדיודות, שמים נורות LED במקום נורות הפלורסנט הקטנות שמאירות את המסך מאחור, וככה אפשר להוציא לשוק טלוויזיות שהמילה LED מרוחה בכל מקום על האריזה שלהן, לשמחת הלקוחות, שמוכנים לשלם לא מעט בשביל להרגיש שהם עבדו על חוקי הפיזיקה.

לאחרונה הצטרפה גם חברת Sharp לחגיגת הלדים הגדולה, והביאה לנו לסקירה את LC46LE700E, מסך שמתהדר במאות נוריות LED שמאירות את המסך הענק, בעל גודל אלכסון של 46”, ובעוד כל מיני דברים אחרים.

חייבים לציין - לא מדובר במילה ריקה מתוכן. זה אמנם לא מסך שמורכב כולו מלדים, אך התאורה האחורית הסלקטיבית, שמאפשרת להאיר חלקים נבחרים במסך בכל רגע נתון ולהשאיר את האחרים חשוכים פחות או יותר, נותנת למסכי ה-LCD את יכולות הצגת הצבעים שהיו שמורים עד כה רק למסכי פלזמה.

במבט ראשון על המכשיר, אם מצליחים להתעלם מכתובית ה-LED הגדולה שמודבקת עליו, הוא נראה כמו מסך שיצא לשוק לפני חמש או שש שנים. הוא מרובע מדי, מגושם מבחינת העובי ועם לוק שחור חלק ומשעמם, שרק אם תסתכלו ממש טוב תוכלו להבחין בפס כחול כהה בתחתית המסגרת.

בפאנל האחורי ובצד ימין תוכלו להבחין בכל החיבורים הפופולריים – 4 כניסות HDMI, שתי כניסות SCART לחיבור לממירים, חיבור אנטנה למי שמעוניין בשידורי האנטנה הדיגיטליים, כניסת קומפוננט, קומפוזיט, VGA, שתי כניסות סטריאו RCA (האדום והלבן), כניסת אודיו 2.5 מ"מ (עבור אודיו ממחשב, או נגנים ניידים) יציאת אודיו אופטית, אחת לסטריאו RCA ואחרונה לאוזניות.

חוץ מאלה, יש למכשיר גם כניסת USB, אליה אפשר לחבר אמצעי אחסון כמו כונני פלאש ודיסקים קשיחים ניידים (טוב, בעצם אפשר גם לחבר אליה מדפסות, עכברים, מצלמות רשת, אבני מחמד וכל גאדג'ט שמגיע עם ממשק USB, אבל אם לא שמור עליהם מידע דיגיטלי הטלוויזיה לא באמת תדע מה היא אמורה לעשות איתם). דרך הכניסה הזו תוכלו להציג תמונות ולנגן קבצי מוזיקה שנמצאים על אמצעי האחסון שלכם, כל עוד הם מקודדים ב-JPG ו- MP3, בהתאמה. הממשק לוקה בחסר, ומאפשר רק לנגן ולעצור, וגם לא ממש תומך בעברית – הוא מציג סימני שאלה במקום אותיות עבריות.

השלט שמצורף למסך הוא טוב למדי, אבל לא מבריק. רוב הלחצנים שלו גדולים ומובחנים מספיק זה מזה, מה שמונע בלבול. בתחתיתו מסתתרים כמה לחצנים שמיועדים לשליטה במכשירים שתומכים ב-Aquos Link, כלומר מכשירים DVD או בלו-ריי של Sharp שיצאו בשנים האחרונות. לא היה מזיק אם שארפ היו מוסיפים לו תאורה, או לפחות לחצנים שזוהרים בחושך, כי עדיין קצת קשה להתמצא בו בתנאי תאורה חלשה.

ממשק המסך ממשיך את הקו הלא מרשים של המכשיר עד עכשיו. הוא בנאלי ולא מושך, ואין מה להשוות בינו לבין אלו המסוגננים של המתחרים. אבל הוא כן פונקציונלי. הוא מאפשר שליטה נוחה על אפשרויות הוידאו, האודיו, חסכון באנרגיה ושאר הכיוונים של המכשיר.

נקודת המכירה החזקה של טלוויזיות ה-LED היא השחור העמוק שלהן, ואכן גם ב-LC47LE700E, השחור היום שחור מאוד. בעיקר כשמנגנון ה-OPC, שמכוון את הבהירות באופן אוטומטי, לא פועל. לפעמים הוא כל-כך שחור, שקשה להבחין איפה מסתיים המסך ומתחילה המסגרת של המכשיר.

המכשיר מגיע עם 8 מצבי תמונה ואודיו קבועים מראש. אם תרצו לסחוט את הדיודות שלכם עד תומן, תוכל להשתמש במצב ה-Dynamic שמציע צבעים רוויים, עם שחור עמוק לצד לבן בוהק, אך תצטרכו לשלם על זה באבדן הפרטים וגווני הביניים.

כאחד שחובב צבעים טבעיים, בחרתי בעיקר להשתמש במצבי Standard ו-Movie, שמספקים תמונה רכה וטבעית יותר, אם כי חשוכה במקצת. בכל מקרה, Sharp מאפשרים לכם לשלוט על כל אלמנט של התמונה, החל מבהירות וקונטרסט ועד לרמות הרווייה והגוונים של כל צבע בנפרד. פיצ'ר נחמד של המכשיר מאפשר להציג בתחתית המסך עדכון של כמה זמן עבר מאז שהעברתם אותו למצב Game, כדי להזכיר לכם פעם בחצי שעה שיש חיים מעבר ל-Xbox.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טוב עשו ב-Sharp שהפרידו בין אפקט ה-100Hz, למה שנקרא אצלם "Film Effect", שמעניק לתמונה תחושה של צילום במצלמת וידאו, בניגוד מוחלט לשמו. סוף סוף מאפשרים לצפות בתמונה לא מרצדת בלי לאבד את התחושה שצופים בסרט. מעגלי התמונה של ה- LC47LE700Eיודעים גם להתמודד עם תמונה ברזולוציה סטנדרטית (כלומר DVD ושידורי טלוויזיה), כל עוד היא לא תכנס למכשיר דרך חיבור הקומפוזיט הידוע לשמצה. למרות שהתמונה נועדה להיות מוצגת על-גבי מסכים עם רזולוציה נמוכה בהרבה, לא שמים לב לסימני מריחות, ומכיוון שהמסך מציג תמונה רכה, גם אין פיקסליזציה, אם כי כן ניתן להבחין באיבוד מסויים של גווני הביניים.

בכל מה שנוגע לאודיו, ה- LC46LE700Eמגיע עם זוג רמקולים בני 10 וואט האחד שמספקים סאונד סביר ושטוח. Sharp מציעה מספר דרכים לשפר את הסאונד הבסיסי של המכשיר, אם ע"י Bass Enhancer, שנותן יותר נפח לקול, Surround וירטואלי שזורק את האודיו ברחבי החדר, ו-Clear Voice, שמדגיש דיאלוגים על-פני אפקטים ומוזיקה.

בסה"כ ה- LC46LE700E הוא מכשיר סולידי, שמספק תמונה משובחת ולא הרבה מעבר לזה. הוא לא יגרום לשריקות התפעלות, אבל הוא כן ייתן לכם לראות טלוויזיה בנחת. כרגע הוא נמכר במחיר מעט גבוה ביחס למכשירים אחרים באותו גודל, ומיועד בעיקר לאנשים שמוכנים לשלם בשביל לקבל תמונה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully