וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המימדים הפופולריים ביותר

הטרנדים החמים ביום מסיבות העיתונאים של CES הם תלת מימד וחיבור לשירותי אינטרנט במסכי הטלוויזיה. דניס ויטצ'בסקי מדווח מוגאס

תלת מימד, אינטרנט, עוד קצת תלת מימד והצבע הצהוב – אלו הם מרכיבי יום ה-0 של תערוכת הטכנולוגיה הצרכנית הגדולה בעולם, CES, שתפתח בעוד מספר שעות בלאס וגאס. היום הזה, שהורכב כולו ממסיבות עיתונאים, כלל את ההכרזות של מרבית החברות הגדולות ביותר בשוק האלקטרוניקה.

התלת-מימד הביתי הוא המלך, ו-2010 היא השנה בה נראה אותו נכנס לבתים שלנו. עדיין מוקדם מכדי לומר אם מדובר בגימיק חולף (כי אחרי הכל, מי ירצה לשבת במשך ערב שלם בבית עם משקפי תלת מימד) או בטכנולוגיה שבאה לכאן כדי להישאר, אבל כמעט כל יצרניות המסכים כבר מתכוננות להפצצה השיווקית שתסביר לכם שבלי תלת-מימד במסך שלכם, אין לכם מה לחפש בסלון.

פנסוניק, סמסונג וטושיבה הקדישו חלקים נרחבים ממסיבות העיתונאים שלהם לטכנולוגיה הזו ולשילובה בתוך מסכי הטלוויזיה. פנסוניק, למשל, הציגה מצלמת וידאו שמצלמת ב-3D ומיועדת לצלמים חובבים. כמו כן, הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם רשת שידור DirecTV האמריקאית, שיביא לארה"ב שידורים חיים של משחקי ספורט ב-3D.


סמסונג ושארפ, שהכריזו על מסכים חדשים, טוענים כי מסכי הדגל שלהם יוכלו להמיר כל שידור דו-מימדי לשידור 3D – הבטחה הדומה לזו של סוני, אשר טוענת כי עדכון לפלייסטיישן 3 יאפשר לקונסולה להציג כל משחק בתלת מימד. עד עכשיו לא ראינו איך זה הולך לקרות, אך אפשר לקוות כי הדגמות של הטכנולוגיות האלה תוצגנה על רצפת התערוכה כשזו תפתח.

כל העולם מחובר לרשת

ומה עם האינטרנט? ובכן, הוא מגיע למסכי טלוויזיה, לנגני בלו ריי ולכל מסך אחר אפשרי בשנה הקרובה. LG, דוגמה: טושיבה ופנסוניק הדגימו במסיבות העיתונאים שלהן שילוב של שיחות הוידאו סקייפ במסכי טלוויזיה תוך התאמת התמונה לגודל המסך.

כמו כן, מרבית הטלוויזיות המאפשרות חיבור לאינטרנט מתהדרות היום במגוון שירותים שניתן להפעיל דרכן, החל מהזרמת סרטים משירות Netflix ועד לשילוב של עדכוני טוויטר. מי שהלכה צעד אחד קדימה היא סמסונג, שהכריזה באירוע העיתונאים שלה על חנות אפליקציות שמגיעה לכל מסכי החברה. האפליקציות החינמיות הראשונות למסכי הטלוויזיה יגיעו באביב הקרוב, כשבקיץ תתווספנה אליהן גם אפליקציות בתשלום. סמסונג לא עוצרת שם, ומבטיחה בעתיד גם אפליקציות למצלמות וידאו ומדפסות, בין השאר. כל אלה תפותחנה על פלטפורמה פתוחה, וכל מפתח שמעוניין בכך יוכל לקבל את ערכת הפיתוח.

יחי הצבע הצהוב

שתי חברות שהעדיפו להתמקד לא רק בתלת מימד בהצגת המסכים שלהן הן טושיבה ושארפ. הראשונה הציגה במסיבת העיתונאים שלה את ה-Cell TV – מוצר הדגל החדש של החברה, בתוכו משולב מעבד ה-Cell. המעבד פותח במקור על ידי IBM, סוני וטושיבה, והיישום הצרכני הרחב ביותר שלו הוא בתור לב המערכת של הפלייסטיישן 3.

כעת הוא מגיע לסדרה חדשה של מסכי טושיבה, והוא זה שמאפשר למסכים האלה – לדברי אנשי החברה – לעבד כל פריים דו מימדי לתלת מימד. למסך גם מעבדי תמונה חדשים, חיישן שיכול לשנות את הגדרת הצבע הלבן (לא הגדרה קבועה) בהתאם לתאורת החדר, חיבור אלחוטי בתקן 802.11n ומעבד שיכול ליצור תמונה בריצוד של 480 הרץ, כך שבתלת מימד אפשר יהיה לספק לכל עין 240 פריימים בכל שניה. כמו כן, למסך, לו תאורת LED, יש 512 אזורי תאורה.

מסך הדגל החדש של שארפ, לעומת זאת, מבטיח לשנות את כל תעשיית המסכים, זאת באמצעות הוספת צבע נוסף למשטח ה-RGB (אדום, ירוק, כחול) המצוי כיום במסכים. הצבע החדש הוא צהוב, ומה שהוא מאפשר, לטענת שארפ, זו תצוגה של מעל מיליארד גוונים שונים של צבע. כמו כן, שארפ הציגה גם טכנולוגיה חדשה של מטהרי אוויר, ונורות ביתיות שיכולות לשנות את גוון הצבע שלהן.

ומה תרצו לדעת היום?

בעוד מספר שעות, כשהשומרים בכניסה לאולם הכנסים של לאס וגאס יאפשרו לכל משתתפי CES להיכנס לאזור התערוכה, נוכל לראות האם מאחורי ההבטחות שהוצגו היום יש גם מוצרים שעובדים בצורה נוחה – שאלה שהתשובה עליה לוטה כעת בערפל של מילים בומבסטיות ושצף נתונים סטטיסטיים. אנחנו נמשיך לדווח לכם על המתרחש ב-CES, ונשמח לשמוע מה תרצו שנברר עבורכם, הן בתחומים עליהם כתבנו בכתבה זו והן בתחום האלקטרוניקה הצרכנית בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully