וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימים המעניינים של גוגל

אנדרואיד הופכת לאחת ממערכות ההפעלה החשובות בשוק, אך בו בזמן לא כל הנסיונות של גוגל לשווקה עולים יפה

מערכת ההפעלה (הלא רק סלולרית) של גוגל, Android, הייתה אחת מכוכבות התערוכה הגדולות של תערוכת CES, שהסתיימה אתמול בלאס וגאס. אך בזמן שבאולמות התערוכה התפעלו ממנה, בחוץ סערו הרוחות, ולא במובן הטוב של המלה.

ההחלטה של גוגל להשיק את מערכת שיווק הטלפונים הסלולריים שלה ביום בו החלו אירועי CES גרמה לכך שמאז ועד עכשיו, העיתונות הטכנולוגית מוצפת הן בידיעות חיוביות והן בשליליות שקשורות למערכת ההפעלה.

ממש לא רק טלפונים

נתחיל מהטוב. כשהאיש האחראי על אנדרואיד בגוגל, אנדי רובין שמו, עלה על הבמה באחד מאולמות CES כדי להתראיין לאחד מעיתונאי הטכנולוגיה הבכירים בארה"ב – וולט מוסברג, הוא טען כי אינו יודע כמה מכשירי אנדרואיד מוצגים בתערוכה.

ובאמת שקשה לדעת. אנדרואיד כבר מזמן איננה מערכת הפעלה סלולרית – ב-CES האחרונה הוצגו מגוון מכשירים שמשתמשים בה, החל ממסגרות תמונה דיגיטליות ועד לספרים אלקטרוניים דוגמת Alex, שכפי שדיווחנו כאן יגיע גם לישראל.

עצם זה שגוגל החליטה לשחרר את הקוד של מערכת ההפעלה בחינם ליצרנים, והוורסטיליות הרבה שלה, גרמה לכך שיצרנים רבים – קטנים כגדולים, החליטו לאמץ אותה לחיקם ולהתאים אותה למוצרים שלהם.

וזה מרשים, כי סט הכלים שאנדרואיד נותנת הוא כזה שמותאם היטב לתקופה בה אנחנו חיים. הדפדפן המובנה במערכת, הכלים המובנים בה והיכולות שלה בכל הנוגע ליישומים באמת מצליחים לשדרג קטגוריות שלמות של מכשירים.

זה לא נראה כמו נקסוס


ואילו מהצד השני, יש את ה-Nexus One, אחד הטלפונים המושמצים ביותר בשנים האחרונות. וזה הישג מרשים, הוא הושק רק לפני שבוע. ככל הנראה אי אפשר להאשים את האנדרואיד עצמה במה שקורה לו, אבל ההשקה של הטלפון הזה מתבררת כבעייתית, בלשון ההמעטה.

בעיות במכשירים עצמם היו הדבר שהחל את כדור השלג, ואליהן התווסף עד מהרה גם שירות הלקוחות של גוגל – שניתן רק במייל ולא הצליח לעמוד בעומס הפניות. במקביל, יצרני האפליקציות לאנדרואיד – קבוצה שגוגל באמת לא רוצה לעצבן, כעסה על כך שהמכשיר הראשון עם Android 2.1 הושק לפני שערכת הפיתוח שלו נשלחה למפתחים, ועכשיו יש לא מעט אפליקציות שמתקשות לעבוד על המכשיר החדש. כעת צצות גם ידיעות על תנאי ביטול העסקה הדרקוניים של גוגל עבור הלקוחות שרכשו מכשיר מוזל במסגרת התחייבות לרשת T-Mobile. אם בדרך כלל לקוח שמפר את ההתחייבות חייב לשלם קנס יציאה לחברת הסלולר, במקרה של ה-Nexus One מתווסף אל כך גם תשלום נוסף לגוגל בהנחה והעסקה בוטלה בחלון שבין 30 לבין 120 יום מרגע רכישת המכשיר.

ההשקה של ה-Nexus One היא צעד נוסף שגוגל עשתה כדי לקדם את מערכת ההפעלה שלה – רובין אמר במהלך הראיון שנתן למוסברג כי בחברה מתכננים לייצר מכשיר בסדרת נקסוס לכל גרסה משמעותית של מערכת ההפעלה כדי להראות את יכולותיה.

אבל צעד לא זהיר, כפי שנראה נכון לעכשיו הצעד שנעשה עם Nexus One, רק פוגע בתפיסה שיוצרים רבים מהמכשירים שהוצגו ב-CES ויגיעו בקרוב לשוק. וחבל, כי ממה שראינו ב-CES, מדובר באחת הפלטפורמות המעניינות ביותר שנכנסות לחיינו בימים אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully