וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב נגד פיירפוקס

בגרסה החדשה של יוטיוב הסרטונים מקודדים בפורמט שלא נתמך על ידי פיירפוקס בגלל מחיר הרישוי הגבוה

הגרסה החדשה HTML – שפת עיצוב של עמודי אינטרנט, מתחילה לתפוס תאוצה בזכות הוספת התמיכה בה בגרסאות חדשות של הדפדפנים הפופולאריים, אך במקביל לתחילת אימוץ התקן החדש מתחילה כעת מלחמת תאימות, כשהמכה הראשונה הונחתה על ידי גוגל דווקא נגד מוזילה ודפדפן הפיירפוקס.

אתר הסרטונים הפופולרי בעולם, יוטיוב – ששייך לגוגל, השיק לפני מספר ימים גרסת הדגמה לנגן המבוסס על תגיות HTML5. עד כאן בסדר, גם הגרסה החדשה של פיירפוקס תומכת ב-HTML5. הבעיה היא שהנגן עצמו מבוסס לא על פלאש, כי אם על קידוד הוידאו H.264. לא מדובר בפורמט חופשי לשימוש, כמו פלאש. כדי לאפשר הצגת סרטונים המקודדים ב-H.264 צריך לשלם תמלוגים.

כך, כדי להשתתף בבטא של HTML5 ביוטיוב, תצטרכו להשתמש בדפדפן הכרום של גוגל, הספארי של אפל או אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט, כשבמקרה של IE נדרש תוסף שמאפשר להציג עמודים עם המנוע של כרום.

סמנכ"ל ההנדסה של מוזילה, שמפקחת על פיתוח פיירפוקס (הדפדפן עצמו מפותח על ידי מתנדבים), כתב בבלוג שלו כיוון ש"אין אמצעים שיאפשר לנו להוציא רישוי ל-H.264 בתנאים שיאפשרו לכסות שימושים אחרים של הטכנולוגיה שלנו, כמו הפצות לינוקס או אנשים בפרויקטים קשורים דוגמת ויקימדיה.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully