וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו סוד התפוח?

למה ההכרזה אותה תמסור אפל היום בערב מעניינת כל כך? ובכלל, מה יהיה שם? סטיב ג'ובס יודע, האחרים מנחשים

כשיעלה היום סטיב ג'ובס לבמה של אולם בסן פרנסיסקו ויכריז על מחשב הלוח החדש של אפל – דבר כמעט-ודאי בשלב זה – הוא יחשוף לראשונה גם את האסטרטגיה באמצעותה תנסה אפל להחיות תחום מאוד בעייתי במחשוב האישי.

בניגוד למרבית ההכרזות הגדולות של החברה מהעשור האחרון, כמו ההכרזה על האייפוד, האייפון, מכשיר ה-Apple TV ושלל מחשבי המק החדשים, מחשב לוח הוא לא תחום חדשני בו אפל מזהה הזדמנות. הטאבלטים נמצאים סביבנו כבר שני עשורים, מרבית החברות הגדולות ניסו בזמן זה או אחר לייצר אותם, אך נתח השוק שלהם נשאר מזערי.

הסיבה לכך היא שמרבית האנשים פשוט לא מוכנים לוותר על הנוחות שבמקלדת ועכבר פיזיים, כשיישומי המגע של המחשב נחשבים למשהו שולי שמתאים לחלקים מאוד מצומצמים של אוכלוסיית המשתמשים. בטלפונים אפל הצליחה לייצר מהפכה עיצובית כשהראתה שטלפון עם מסך מגע יכול לכלול ממשק משתמש פשוט ונוח, אך בתחום המחשוב אישי, בו השימוש במקלדת נרחב הרבה יותר – נטבוקים, לפטופים, מחשבי UMPC – הניסיון מוכיח שמקלדת פיזית היא משהו עליו מעטים מוכנים לוותר.

מתרגשים, לא יודעים ממה

אז למה כל ההתרגשות? למה העיתונות הטכנולוגית לא מפסיקה לדבר על המוצר, כשרמת ההתעסקות הגיעה בימים האחרונים לשיא שלא ראינו מאז האייפון? הסיבה לכך היא אפל – אחת החברות המעניינות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה הצרכנית כיום.

מצד אחד, מעטים יערערו על הקביעה כי אפל היא בין האחראיות לשתי מגמות טכנולוגיות בולטות בעשור שנגמר לפני חודש: עליית נגני המוזיקה, וביסוס מעמדם של הסמארטפונים כמכשירים שלאו דווקא דורשים היכרות אינטימית עם ממשקי משתמש מתוחכמים או חיבה לטכנולוגיה. האייפוד והאייפון עמדו בחזית המהפכות האלה, אז כשאפל שולחת הודעה אניגמאטית בו היא מזמינה עיתונאים לחזות ב"יצירה החדשה" שלה, האישונים של עיתונאים אלה מתרחבים, המקלדת מתחילה לקרוס תחת עומס טקסטים על אותה היצירה החדשה וההתלהבות שלהם מתחילה להכתיב את הקצב גם של הפריפריה (אהם, ישראל), אליה היצירה החדשה הזו אולי-תגיע, אולי-מתישהו.

מצד שני, אפל היא גם אחת החברות המסתוריות ביותר בתעשייה הזו. שמועות על מחשב הלוח מתרוצצות ברשת כבר שנים, שמועות מבוססות מתרוצצות חודשים, מידע אמין מתרוצץ... ובכן, הוא לא. אפילו הניסיון של הבלוג Gawker להציע 10,000$ על צילום של הטאבלט ו-100,000$ על שעה של שימוש בו לא עזרו.

אנחנו לא יודעים עליו שום דבר, כשהשמועות האמינות ביותר, שמופיעות ב-24 השעות האחרונות, גם הן רק שמועות. נכון, מנכ"ל של אחת מהוצאות ספרי הלימוד הגדולות בארה"ב אמר שהם עבדו עם אפל על הטאבלט כדי להביא למכשיר ספרי לימוד; יזם האינטרנט ג'ייסון קלקאניס אמר שהוא משתמש במכשיר כבר שבוע וחצי ומסר את המפרט שלו, אבל הדברים שהוא אמר הוכחשו על ידי מספר מקורות של אתרי הטכנולוגיה האמריקאים; הבלוג Engadget פרסם שתי תמונות שנראות אמינות, אבל הן באיכות לא מאוד טובה ולא ברור אם הן אמיתיות.

המידור והסכמי הסודיות הדרקוניים בהם ידועה אפל הם גם כמה מאמצעי יחסי הציבור הטובים ביותר שלה. בהיעדר מידע מדויק, העיתונות מתחילה לנחש, להכחיש את הניחושים של אחרים, לתהות האם התמונות שהודלפו הן מזוייפות ובאופן כללי לדבר על הטאבלט בלי סוף. כן, גם אנחנו. אבל היי, זה באמת מעניין. כבר הסברתי למה.

אולי, אולי, אולי

אז הנה, בעוד כמה שעות יעלה סטיב ג'ובס לבמה ואולי יכריז על מחשב לוח, ואולי יש לו קישוריות דור 3 שתעקב אולי את השקתו בישראל, ואולי מחשב הלוח פועל על מערכת ההפעלה של אייפון, ואולי לא, ואולי כל היישומים של האייפון יפעלו גם עליו, ואולי יש לו מצלמה קדמית לשיחות וידאו דרך הרשת ויישומי Augmented Reality, ואולי יש לו חנות ספרים בה אפל דורשת מחירים של 12-14 דולרים על רבי מכר, ואולי הוא יגיע במספר גדלים ומספר דגמים,ואולי יקראו לו iSlate, ואולי יקראו לו iPad.

מה שבטוח, יהיה מעניין. עדכונים בהמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully